Ik ben op zoek naar een ethernet bridge om Wake-on-LAN mogelijk te maken voor mijn desktop PC. Ik wil namelijk graag van buiten naar m'n thuisnetwerk tunnelen met Wireguard om op m'n desktop te werken via RDP. Dat werkt al maar nu moet ik de PC speciaal aan laten staan. Mijn PC heeft geen ethernet verbinding (zit op Wi-Fi) omdat het niet mogelijk is een ethernet kabel naar m'n werkplek/gamehoek aan te leggen. Het betreft een huurwoning en ik wil daarom ook niet in de muren frezen.
Nu heb ik begrepen dat ik hiervoor een "ethernet bridge" moet hebben, die dan op Wifi zit en met de kabel ethernet aan m'n PC levert. Zodat ik op die manier mijn PC kan adresseren voor wake-on-LAN. Maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik kan controleren welke apparaten hier ondersteuning voor bieden.
Iemand die mij uit de brand kan helpen en een aanrader kan geven?
Nu heb ik begrepen dat ik hiervoor een "ethernet bridge" moet hebben, die dan op Wifi zit en met de kabel ethernet aan m'n PC levert. Zodat ik op die manier mijn PC kan adresseren voor wake-on-LAN. Maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik kan controleren welke apparaten hier ondersteuning voor bieden.
Iemand die mij uit de brand kan helpen en een aanrader kan geven?