Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassus
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-04 22:33
Mijn vraag
Is 850 watt genoeg voor mijn potentiele nieuwe grafische kaart?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb nu een 5070 red devil amd grafische kaart, deze heeft kuren. Vandaar dat ik wil upgraden naar een 7800RX.

De 7800 heeft minimaal 750 watt nodig. Voor de rest past ie bij alle aansluitingen die ik heb.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb nu een coolermaster 550, die is niet genoeg voor de nieuwe grafische kaart, dus wil ik hem met wat ruimte upgraden, is 850 watt dan genoeg of moet ik voor meer gaan?

Beste antwoord (via Jassus op 24-04-2025 22:00)

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:55

Dark

who tweaked the light?

Ik neem aan dat je een RX 5700 bedoeld? Een '5070 red devil amd' heb je naar mijn weten niet... Als het die kaart is dan zit je je huidige PSU al 100W onder de aanbeveling. Voor de kaart die je op het oog hebt wordt 700w minimaal aanbevolen, nou weet ik niet wat je systeem verder is, maar de kaart zelf heeft ongeveer 300W nodig dacht ik... dus als je het nu redt met 550w waarvan er 350W overblijft voor de rest van het systeem dan is een 700W zeker voldoende.

Zou me overigens niet verbazen als het zelfs met de huidige voeding gewoon werkt, en dat kan je je gewoon eerst proberen, er zit een overbelastingsbeveiliging op en mocht het dan niet gaan slaat de voeding gewoon af en kan je altijd nog een nieuwe aanschaffen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:08
Als je een RTX 5070 hebt is een RX 7800 XT geen upgrade, en ook is deze kaart nieuw en valt dus onder de garantie, ik zou hem omruilen voor een nieuwe.

En check: https://www.techpowerup.c...s/radeon-rx-7800-xt.c3839, 600 Watt voldoet, bijv. de Corsair RM650e. Voor alles behalve de ultra high end kaarten is 750 Watt afdoende, als je meer ruimte denkt nodig te hebben voor toekomstige upgrades neem dan die uitvoering van deze voeding.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:55

Dark

who tweaked the light?

Ik neem aan dat je een RX 5700 bedoeld? Een '5070 red devil amd' heb je naar mijn weten niet... Als het die kaart is dan zit je je huidige PSU al 100W onder de aanbeveling. Voor de kaart die je op het oog hebt wordt 700w minimaal aanbevolen, nou weet ik niet wat je systeem verder is, maar de kaart zelf heeft ongeveer 300W nodig dacht ik... dus als je het nu redt met 550w waarvan er 350W overblijft voor de rest van het systeem dan is een 700W zeker voldoende.

Zou me overigens niet verbazen als het zelfs met de huidige voeding gewoon werkt, en dat kan je je gewoon eerst proberen, er zit een overbelastingsbeveiliging op en mocht het dan niet gaan slaat de voeding gewoon af en kan je altijd nog een nieuwe aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassus
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-04 22:33
Ja klopt 5700, mijn fout. En volgens mij is die niet te vergelijken met de rx7800, letterlijk dubbel zo goed.

In ieder geval zou je dus kunnen, kopen die kaart. Gewoon proberen en anders je voeding omhoog gooien naar 750. Roger, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Kijk ook naar de rest. Heb je bijvoorbeeld een zuinige x3d cpu en ssd etc. Dan is de 550w waarschijnlijk gewoon prima, mits hij niet te oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:03
Jassus schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:00:
Ja klopt 5700, mijn fout. En volgens mij is die niet te vergelijken met de rx7800, letterlijk dubbel zo goed.

In ieder geval zou je dus kunnen, kopen die kaart. Gewoon proberen en anders je voeding omhoog gooien naar 750. Roger, bedankt!
Cooler Master heeft hele goede en hele slechte 550w voedingen. Welk model heb jij exact?
Pagina: 1