Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-05 18:54
Afgelopen oktober een stedentrip gemaakt met vriendin naar Boedapest. Behalve dat we beide een handbagage koffertje bij hadden voor de nodige kleding had ik ook een rugzak meegenomen om de essentiële dingen gedurende de dag bij ons te hebben, Echter is dit een rugzak in de stijl van een grabbelzak. Alles kan er in, maar iets makkelijk terugvinden ho maar. Gek werd ik er van en ben dan ook zoekende naar een alternatief.

Het doel is dus vooral deze te gebruiken voor bijvoorbeeld stedentrips, een dagje pretpark oid met de kinderen en ook bijvoorbeeld in het vliegtuig. Ik wil alleen (bijna) alles wel een plekje kunnen geven. Dus met een indeling waarover nagedacht is. Voor bijvoorbeeld drinken, powerbank, brillendoos, medicatie (epi-pennen), Ipad, etc.

Wat betreft grote zal het dan ook wel meevallen. Max 25L lijkt me meer dan genoeg. Dan kan er ook een setje schone kleren in voor de kids. Er is uiteraard genoeg te vinden online. Misschien wel te veel. Ik kom er maar moeilijk achter wat voor soort indeling er in zit omdat foto's van de binnenkant vaak ontbreken. Hier in de omgeving zit volgens mij alleen Bever, dus daar loop ik van het weekend eens naar binnen om wat tassen open te ritsen.

Om een voorbeeld te geven. De Kapton & Son Helsinki lijn. Dit lijkt in de buurt te komen van wat ik zou willen, echter is deze tas wel erg klinisch.

Iemand ervaring met rugzakken die aan mijn eisen kunnen voldoen? Ik kon geen topic vinden. Had misschien wel een reistassen topic verwacht ergens.

PSN: bollsie

Beste antwoord (via sjufke op 24-04-2025 20:12)

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:22
Je zou de Thule EnRoute kunnen overwegen, die heeft lekker veel vakjes en ritsen. Op hun eigen website ook een filmpje met de indeling.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:19
Ik zou bij bijvoorbeeld Bever binnenstappen en kijken wat ze hebben en bij je wensen aansluit. De keus is gigantisch en fijn als ze de keus al hebben beperkt tot bijvoorbeeld 15 tassen zodat jij je keus kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lodu
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:05
Zelf heb ik drie tassen (2x rugtas en 1x duffle) van Peak Design en ben daar erg tevreden mee. Kunnen wel wat duur zijn.

Algemene tip: kijk naar packing cubes, dat help enorm bij je indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:07

Rub3s

+3 , omdat het kan

Decathlon heeft altijd wel leuk spul voor een leuke prijs vind ik.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
Je zou de Thule EnRoute kunnen overwegen, die heeft lekker veel vakjes en ritsen. Op hun eigen website ook een filmpje met de indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:08
Kijk 'ns op deze site (geen aandelen). Die hebben allerlei rugzakken voor de avonturier, o.a. NiteCore welke niet zo heel hoog geprijsd zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik ben groot fan van de 5.11 tactical rugzakken. Heb een vrij grote, de 37L, die gaat altijd mee op vliegvakanties omdat hij nét voldoet aan de afmetingen als ie niet helemaal volgestouwd is. Maar ik ben nog nooit gecontroleerd verder, ook volgestouwd mag ie gewoon mee. In jouw geval zou ik een maat kleiner pakken. Er zitten zoveel vakken in dat ik soms weer een nieuw vakje tegenkom. :+

https://www.gearpoint.nl/...and=1025186&min=0&max=600

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:36
Out of the box: zoek eens naar een grote luiertas. Veel vakjes, waaronder met isolatie. Een groot vak, bedoeld voor een verschoonmat, maar waar een tablet in zou kunnen.

Hmm. Die tip van @SmurfLink lijkt wel op wat ik bedoel.

[ Voor 15% gewijzigd door Cass Casey op 24-04-2025 17:06 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:24
Hier in Zweden gebruikt men enorm vaak tassen van Fjällraven, prima tassen waar veel in kan en van goede kwaliteit zijn.
Cass Casey schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:05:
Out of the box: zoek eens naar een grote luiertas. Veel vakjes, waaronder met isolatie. Een groot vak, bedoeld voor een verschoonmat, maar waar een tablet in zou kunnen.
Bedoel je met out of the box een merk? Of bedoel je outside the box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
Zelf zweer ik bij Osprey. Heb zelf meerdere Osprey rugzakken, variërend van day packs, travel bags tot trekking packs. Vind met name het draagcomfort echt top.

Mijn dagelijkse go-to is een oudere variant op deze:
https://www.bever.nl/p/os...2A390322.html?colour=2530

De Stratos 24, maar inmiddels al weer 10 jaar oud. Ondanks dat ik deze iedere werkdag gebruik, als ook vele dagtrips mee gedaan heb, nog in prima conditie.

Verder veel compartimenten:
- Een hoofdcompartiment met meeste ruimte.
- Binnen dit compartiment een laptop sleeve.
- Voorop een derde compartiment.
- Twee kleinere compartimenten op de waist band.
- Een compartiment bovenop.
- Een compartiment onderop (hierin zit gewoonlijk de rain cover, maar bij droog weer ook prima te gebruiken voor iets anders).

Daarnaast aan weerszijde nog een tweetal niet afgesloten compartimenten, waar je prima zaken als drinkflessen kwijt kunt.

En hoewel hij groter is dan bijvoorbeeld mijn Osprey Daylite, ervaar ik zelf nul hinder van het iets ruimere formaat. Vind het veelal juist wel fijn om gewoon de ruimte te hebben om bijvoorbeeld probleemloos een regenpak in het hoofdcompartiment te hebben zitten. Wat klein gereedschap voor onderweg in de laptop sleeve gestoken. Powerbank en enkele kabeltjes/laders bovenin.

Met vervolgens nog ruimte over voor drinken en kinderkleding + luiers voor onderweg. En genoeg ruimte voor schoon ondergoed voor de kinderen in de waist band ;-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als je van een beetje strakke indeling houdt zou je nog naar een camera rugtas kunnen kijken. Die hebben vaak de sluiting aan de rugzijde en volledige vakverdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:25

g0tanks

Moderator CSA
MikeyMan schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:41:
Als je van een beetje strakke indeling houdt zou je nog naar een camera rugtas kunnen kijken. Die hebben vaak de sluiting aan de rugzijde en volledige vakverdeling.
Dat is ook mijn gedachte. Bijvoorbeeld de ThinkThank BackStory 15: https://www.thinktankphoto.com/products/backstory-15

Afbeeldingslocatie: https://www.thinktankphoto.com/cdn/shop/products/Backstory_0004_Backstory-Backpack-Top-Gear-Access-093_2048x.jpg?v=1698779419

Afbeeldingslocatie: https://www.thinktankphoto.com/cdn/shop/products/BackStory-15-SNY-A1247028-A1163528-5012-3514-FLASH_2048x.jpg?v=1698779419

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:04
Ga vooral even passen. Toevallig vorige week ook soortgelijke rugzak gekocht bij Decathlon. Merkte vooral dat pasvorm echt veel uitmaakt voor je rug.

Zeker als je wat gewicht op je rug hebt wil je een comfortabele rugzak. En daar zit heel veel verschil in heb ik gemerkt. Zit ook enorm veel verschil in gewicht van de rugzak zelf. Let daar ook op.

Ik heb overigens een Simond Alpinism 22 gekocht. Gebruik deze om te wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:34
Orangelights23 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:54:
Hier in Zweden gebruikt men enorm vaak tassen van Fjällraven, prima tassen waar veel in kan en van goede kwaliteit zijn.
Ik heb er een aantal en ben groot fan! Voor day trips gebruiken we deze: https://www.fjallraven.co.../?v=F23346::7323450785741

Lopen er nu het Pieterpad mee en er kan kleren voor 2 dagen in, genoeg eten en drinken, waterflessen en dan veel handige vakjes voor zonnebril, EHBO kit etc.

Voor een langere periode hebben we deze: https://www.fjallraven.co...=F23200240::7323450939946 net besteld, maar die moeten we nog testen :D daar gaan we proberen een weekje aan wandel spullen (inc tent etc) in kwijt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:53
Orangelights23 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:54:
Bedoel je met out of the box een merk? Of bedoel je outside the box?
OT: volgens onze taal - In het Engels is het inderdaad thinking outside the box, maar in het Nederlands is out of the box geheel ingeburgerd geraakt. Die vorm is opgenomen in enkele Nederlandse naslagwerken, en outside the box niet. Out of the box betekent ‘buiten de geijkte denkkaders’, ‘anders dan gebruikelijk’.

Allerlei merken al genoemd, maar het beste is gewoon bij een winkel langs gaan. Neem desnoods de spullen mee die je ook echt mee zou nemen om te kijken of het echt goed past. Bij een goede outdoor-winkel kijken ze daar echt niet raar van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:13

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Herkenbaar probleem. Sta je alles in te pakken met de gedachte "oh dit ding hebben we waarschijnlijk niet nodig maar nemen we voor de zekerheid mee, dus stop ik het wel onderin", en wat heb je vervolgens als eerste nodig... juist.

De tas die je zelf noemt (de Helsinki) kan je ook alleen van bovenaf vullen; dan sta je dus nog steeds te grabbelen. Lijkt me geen oplossing voor je probleem.

Ideaal zijn dan ook rugtassen waarvan de voorwand helemaal open kan, of anders tenminste de bovenkant tot ver op de zijkanten zodat je een grote opening creëert. Bijvoorbeeld deze van Decathlon of deze van Nomad (Bever.nl). Of een zoals hierboven genoemde camerarugtas.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 19:45

key

Als rugzak voor dagelijks gebruik heb ik al jaren mijn North Face Vault.
Fijne en degelijke rugzak. voorop een extra vak. Binnenin een klein vakje voor je powerbank of sleutels.
Laptopsleeve. Deze is vorig jaar nog mee geweest "Mam Tor" op, met de Camelbak achter in

Voordeel, draagt prettig en heeft wel een bandje over de borst, voor mij een must, waardoor (vooral bij meer gewicht) de schouderbanden niet onder je oksels komen.
Deze heeft geen heupband, vrij onnodig, zelfs lastig voor een dagje in een stad of een rit op de fiets.
Ook prima voor een wandeling.

Als dagrugzak bij een stevige wandeling met meer gewicht al enige tijd de Arc 'Teryx M20.
Met of zonder rugsteun, heupband etc te dragen. Maar in mijn ogen wat overdreven voor dagelijks gebruik.

Lager budget, dan is decathlon ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:10

pmeter

Poes!

Ik gebruik al jaren een Targus Drifter Rugzak 16". Dat is een laptoprugzak, maar ik gebruik 'm dagelijks zonder laptop. Hij heeft 13 vakjes en je kunt alles makkelijk terugvinden. Ook een stiekem anti-diefstal vakje onderaan tegen je rug aan.

Afbeeldingslocatie: https://img.informatique.nl/750/56155801.jpg

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/91dCVKmWIAL._AC_SX679_.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door pmeter op 25-04-2025 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Deuter heeft er ook een aantal, ik vind die zelf altijd prettig dragen. bijvoorbeeld de Walker 24 (met voorvak) of de Yort (met binnenvakjes). Ook bij Bever te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Veel van eerder genoemde merken hebben inderdaad prima iets wat je zoekt. Maar ga vooral bij wat winkels kijken/proberen.

Ik heb zelf al zeker 10 jaar een Vaude rugzak die ook super bevalt. Dat merk zou je dus ook naar kunnen kijken. Volgens mij is het de Bike Alpin 23+5, model is er volgens mij nog steeds.

[ Voor 13% gewijzigd door Thompson op 25-04-2025 19:12 ]

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanMetdePet1234
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 28-04 00:24
Ik zweer bij The North Face rugzakken, beste die er zijn imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05 15:07
Packing cubes gebruiken is ook handig als je geen rugzak met vakjes hebt.
Pagina: 1