Advies, vervangen processor of nieuwe computer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art Rose
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-05 16:22
Helaas Windows 11 wil niet op mijn pc, processor AMD Ryzen 7 1800X 8 core Deze wordt niet ondersteund. Systeem is 7 jaar oud. Kan ik hem laten vervangen, en betekent dat dan ook een nieuw moederbord?

Basisbordfabrikant ASUSTeK COMPUTER INC.
Basisbordproduct PRIME X370-PRO
Basisbordversie Rev X.0x

Graag zeer gewaardeerd advies!

Art

Beste antwoord (via Art Rose op 24-04-2025 21:24)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:51
FooLsKi schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:58:
Bios updaten naar de meest recente versie en daarna een nieuwe AM4-CPU erin. Ik vermoed dat een 5000-serie wel zou moeten lukken, check welke er supported zijn in de meest recente bios voor je moederbord
Dat kun je hier doen - https://www.asus.com/nl/s...%20x370-pro/helpdesk_cpu/.

En eens, een AMD Ryzen 5 5600, of de 2e hands optie van @MicGlou zijn te overwegen en werken nadat je naar de juiste BIOS versie geupgrade bent.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:14

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Bios updaten naar de meest recente versie en daarna een nieuwe AM4-CPU erin. Ik vermoed dat een 5000-serie wel zou moeten lukken, check welke er supported zijn in de meest recente bios voor je moederbord

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:58
v&a aangeboden: AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Ben je voor 40 euro klaar.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:51
FooLsKi schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:58:
Dat kun je hier doen - https://www.asus.com/nl/s...%20x370-pro/helpdesk_cpu/.

En eens, een AMD Ryzen 5 5600, of de 2e hands optie van @MicGlou zijn te overwegen en werken nadat je naar de juiste BIOS versie geupgrade bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Art Rose
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-05 16:22
Mensen, allen bedankt voor t advies! Die van de advertentie is verkocht, maar ik vind er nog wel een. Ik ben zeer geholpen met jullie adviezen. Eigenlijk wilde ik niet naar win 11 maar ja, sept nadert met rasse schreden. Die workarouds vind ik ook niet jofel zal je zien dajje met elke upgrade problemen krijgt. Nee prima, nogmaals bedankt!

Art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:50
Je kan ook (als je andere cpu geregeld hebt en bios geupdate) een dualboot maken met W10 Pro en W11.
W10 blijft nog wel even werken met updates na EOL, dat hebben we al gezien met de eerdere versies.
Wees wijs en gebruik gezond verstand ;)
Pagina: 1