Onderstel stoel zelf spuiten... goed te doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:44

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
We zijn al een tijdje op zoek naar eetkamerstoelen.
Maar òf het onderstel is niet goed (vooral de kleur), òf de zitting en leuning zijn niet naar ons zin.
De zitting en de leuning zijn het belangrijkste, maar we willen wel dat de stoelen een mooi geheel zijn met de tafel.

Nu zitten we eraan te denken om stoelen te kopen met een zwart draaibaar onderstel en deze zelf te spuiten.
De onderstellen zijn meestal gespoten. Een enkele keer ook gepoedercoat.
Al die onderstellen zitten bijna allemaal met 4 schroeven vast (je moet ze vaak ook zelf in elkaar zetten)
Ze zijn te koop in zwart, maar wij willen ze in brons, net als de kleur van onze tafelpoot.
Soms zijn ze er ook in een beige onderstel. Zou dit beter zijn als basis?

Mijn belangrijkste vraag is of dit een beetje goed te doen is door ons zelf?
Of moet ik toch naar een spuitbedrijf?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_ZQKaxgRJztFg3O9OunaWzL8i0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/ye7mUXmZFank6nTa3xn96o0z.webp?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Rzaan op 24-04-2025 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:44
@Rzaan
Moet je toch prima zelf kunnen lijkt mij.
Goed de tijd nemen en goede verf kiezen. Zal altijd zwakker zijn dan poedercoating maar met goede 2k verf kom je een heel eind:
https://www.vulcavite.nl/...lic-glanzend/#description

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:03
Zonder spuitcabine zal het lastig, zo niet onmogelijk worden om dat (als ongeoefend spuiter) stofvrij (en daarmee bedoel ik zonder stofjes/vliegjes) op te leveren.
Het is een complex voorwerp om te spuiten, geen plat vlak wat je ergens neer kunt leggen/zetten, je moet dit ophangen om ook de onderkant goed te kunnen doen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:18
Kun je niet de leverancier en/of fabrikant vragen of ze een bronzen onderstel onder de door jou gewenste stoel kunnen zetten?

Als dat niet lukt kun je misschien beide stoelen kopen, onderstellen wisselen en de niet gewenste combinatie weer verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

chrisborst schreef op donderdag 24 april 2025 @ 14:58:
@Rzaan
Moet je toch prima zelf kunnen lijkt mij.
Goed de tijd nemen en goede verf kiezen. Zal altijd zwakker zijn dan poedercoating maar met goede 2k verf kom je een heel eind:
https://www.vulcavite.nl/...lic-glanzend/#description
Bij mij willen de ijzeren "veter haakjes" op mijn schoenen nog wel eens over zon stoelpoot heen schuren.
Dat is bij poedercoating niet echt een issue, maar ik vermoed dat elke verf daar wel heel gevoelig voor is.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-06 13:33
Kan je niet een spuiter vinden die ze voor jullie in de gewenste kleur kan spuiten of poeder coaten? De kleur brons lijkt mij alleen niet de makkelijkste kleur.

Alternatief kan je het natuurlijk ook zelf schilderen in plaats van spuiten. Is met die rare vorm misschien nog wel makkelijker ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17:23
Als je hier zelf met een andere kleur overheen spuit dan is dat enorm vatbaar voor slijtage en beschadigingen en wordt het al snel zeer lelijk. Daarom wil je eigenlijk een poedercoating.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Goede primer gebruiken. En anders ff naar en spuiterij als 100% stofvrij nodig is. Maar bestendigheid is denk ik belangrijker dat 100% perfect. Onder het zitvlak zie je niets, maar bij de vloer heb je snel beschadigingen (stofzuiger etc)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
-Paul- schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:48:
Kun je niet de leverancier en/of fabrikant vragen of ze een bronzen onderstel onder de door jou gewenste stoel kunnen zetten?

Als dat niet lukt kun je misschien beide stoelen kopen, onderstellen wisselen en de niet gewenste combinatie weer verkopen.
Bij verschillende winkels gevraagd, maar nee.
Ik ga niet 12 stoelen kopen dan 6 weer verkopen. die ik ga verkopen gaan er dan met verlies uit.
Dan worden het 6 dure stoelen.
heuveltje schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:54:
[...]

Bij mij willen de ijzeren "veter haakjes" op mijn schoenen nog wel eens over zon stoelpoot heen schuren.
Dat is bij poedercoating niet echt een issue, maar ik vermoed dat elke verf daar wel heel gevoelig voor is.
Maar dan zou dat bij elke verf die er nu al op zit daar ook gevoelig voor zijn, toch?
Christiaan676 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:00:
Kan je niet een spuiter vinden die ze voor jullie in de gewenste kleur kan spuiten of poeder coaten? De kleur brons lijkt mij alleen niet de makkelijkste kleur.
Er zijn genoeg spuiterijen hier in de omgeving. Effe zoeken. Poedercoat bedrijven ook, maar volgens mij moet ik ze dan eerst schoonstralen.
Christiaan676 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:00:
Alternatief kan je het natuurlijk ook zelf schilderen in plaats van spuiten. Is met die rare vorm misschien nog wel makkelijker ook.
Schilderen heb ik ook al aan gedacht. Temeer omdat de poot van de tafel ook geschilderd is/lijkt.
Maar dat is wel door een ervaren decoratie-schilder gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7ltAggcOghL9NCIHHpIiJNX40A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uNBnNQ19mlqOMpEVlCAlftaX.jpg?f=fotoalbum_large

Kleur is niet waarheidsgetrouw, maar het je ziet de lijnen van de kwast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

Rzaan schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:38:
[...]

Maar dan zou dat bij elke verf die er nu al op zit daar ook gevoelig voor zijn, toch?

[...]
Poedercoating is vele malen sterker in hechting dan verf die jij uit een bus kan halen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
heuveltje schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:02:
[...]

Poedercoating is vele malen sterker in hechting dan verf die jij uit een bus kan halen
Ja, dat weet ik.
Maar niet elke stoel die je in de winkel koopt is gepoedercoat.
Sommigen zijn geverfd. Dan zou dat euvel van beschadigingen daar ook moeten optreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:23
even goed ontvetten.
daarna licht opschuren met een scotchbrite pad
afstoffen en spuiten met een goede 2k lak.
eventueel een 2k transparante lak erover spuiten.
stofdeeltjes kunnen lastig zijn beste is buiten doen na een regenbui.
maar het is geen ferrari dus niet overdrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56

Yucon

*broem*

Rzaan schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:04:
[...]

Ja, dat weet ik.
Maar niet elke stoel die je in de winkel koopt is gepoedercoat.
Sommigen zijn geverfd. Dan zou dat euvel van beschadigingen daar ook moeten optreden.
Dat klopt wel, maar je moet niet onderschatten hoeveel zachter hobbyverf is. Als je het gaat doen zou ik 2k autolak overwegen. Stoelpoten zijn namelijk wel zo'n beetje de meest krasgevoelige dingen die je kunt bedenken.

Hobbylak is 1k (1 bus). Die 2k verf heeft losse harder en dat levert een veel harder eindresultaat op. Je hebt tegenwoordig ook 2k lak in spuitbussen. Daarbij klik je als het ware een reservoirtje kapot waardoor verf en harder binnenin de bus mengen zonder dat je iets van een los spuitpistool of losse flesjes nodig hebt..

[ Voor 24% gewijzigd door Yucon op 24-04-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Yucon schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:19:
[...]

Dat klopt wel, maar je moet niet onderschatten hoeveel zachter hobbyverf is. Als je het gaat doen zou ik 2k autolak overwegen. Stoelpoten zijn namelijk wel zo'n beetje de meest krasgevoelige dingen die je kunt bedenken.

Hobbylak is 1k (1 bus). Die 2k verf heeft losse harder en dat levert een veel harder eindresultaat op. Je hebt tegenwoordig ook 2k lak in spuitbussen. Daarbij klik je als het ware een reservoirtje kapot waardoor verf en harder binnenin de bus mengen zonder dat je iets van een los spuitpistool of losse flesjes nodig hebt..
@chrisborst gaf me daar al een linkje van.
Moet ik alleen nog even de juiste kleur vinden, want kleuren vergelijken op internet is hopeloos.
3dmazter schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:14:
even goed ontvetten.
daarna licht opschuren met een scotchbrite pad
afstoffen en spuiten met een goede 2k lak.
eventueel een 2k transparante lak erover spuiten.
stofdeeltjes kunnen lastig zijn beste is buiten doen na een regenbui.
maar het is geen ferrari dus niet overdrijven.
Mochten de poten gepoedercoat zijn (in het zwart of een lichtere kleur) kun je dan op dezelfde manier te werk gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:11
Yaksa schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:42:
Zonder spuitcabine zal het lastig, zo niet onmogelijk worden om dat (als ongeoefend spuiter) stofvrij (en daarmee bedoel ik zonder stofjes/vliegjes) op te leveren.
Het is een complex voorwerp om te spuiten, geen plat vlak wat je ergens neer kunt leggen/zetten, je moet dit ophangen om ook de onderkant goed te kunnen doen.
Dat valt reuze mee, het is geen auto of groot glad oppervlak wat je gaat spuiten. Als de ruimte maar een beetje goed stofvrij is etc dan kan je zoiets prima zonder spuitcabine spuiten... zal denk ik ook geen hoogglans of zijdeglans zijn dus een stofje zal ook niet zo snel opvallen.

Ik heb jaren terug wel eens het onderstel van een glazen salontafel gedaan... met Hammerrite en dat zag er superstrak uit en is stoot- en krasvast. En gewoon in de schuur gedaan; een soort van plastic gordijn gemaakt van goedkope afdekfolie, de vloer bevochtigd met een plantenspuit tegen opwaaiend stof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screenager
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 15:22
Nee poedercoating heeft een primer nodig voor een goede hechting.
Poedercoating is goed te verwijderen met een afbijtmiddel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Rzaan schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:37:
[...]
Mochten de poten gepoedercoat zijn (in het zwart of een lichtere kleur) kun je dan op dezelfde manier te werk gaan?
De poedercoatkleur maakt niet veel uit. Poedercoating kun je best spuiten zolang het onbeschadigd is. Als het wel beschadigd is dan wordt het enorm lastig omdat je dan altijd overgangen zult blijven zien. Maar dat is bij nieuwe stoelen natuurlijk niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

screenager schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:47:
Nee poedercoating heeft een primer nodig voor een goede hechting.
Dat geldt toch voor alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screenager
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 15:22
https://www.keystonekoati...int-over-powder-coatings/

Misschien wat makkelijker.

[ Voor 17% gewijzigd door screenager op 24-04-2025 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
Rzaan schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:37:
[...]

@chrisborst gaf me daar al een linkje van.
Moet ik alleen nog even de juiste kleur vinden, want kleuren vergelijken op internet is hopeloos.
[...]

ja zelfde werkwijze.
Maar dan eerst primer voor het spuiten.

[ Voor 4% gewijzigd door 3dmazter op 24-04-2025 18:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 11:59

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Het is prima zelf te doen om een strak resultaat te bereiken. Wel zou ik zelf altijd zorgen voor een 2K afwerking. Dat kan door een 2K lak te spuiten of een 1K lak met daar overheen een 2K clearcoat.

Ik heb redelijk wat ervaring met zowel auto spot reparatie als het spuiten van meubels en andere voorwerpen. Een geïmproviseerde "spuitcabine" is zo gemaakt van bouwfolie en plakband. Als de bronskleur een metallic lak moet zijn, dan kan deze alleen in 1K gespoten worden en heb je altijd een 2K blanke lak nodig. Voor effen kleuren kun je altijd met een 2K lak op kleur spuiten. Zorg voor minimaal 2 toplagen die je nat-op-nat kunt aanbrengen. Dan krijg je met een 2K lak een zéér slijtvaste afwerking die gemakkelijk tegen een stootje kan. Je kunt het vergelijken met autolak, je auto staat ook in weer en wind buiten en beschadigt ook niet bij het minste of geringste.

Voor je eigen veiligheid is het wel van belang dat je een masker gebruikt, bij voorkeur A2P3 of beter. 2K lak is heel ongezond om in te ademen.

De juiste kleur brons gaat nog wel een uitdaging worden. Als een standaardkleur dicht genoeg in de buurt komt dan kom je qua kosten goed weg. Zo heb je bijvoorbeeld deze spuitbus bij de Hornbach:
https://www.hornbach.nl/p...lak-brons-400-ml/6005674/

Daar kan dan deze 2K clearcoat overheen:
https://www.hornbach.nl/p...anke-lak-400-ml/10340509/

Voor de spuitbussen kun je nog een pistoolgreep kopen die je op de spuitbus klikt. Dan kun je gemakkelijker doseren en wordt het spuiten iets eenvoudiger.

Als je het wil laten doen, dan is poedercoaten ook niet heel erg duur. Het helpt in de kosten als je de verf eerst kan strippen (met een chemische stripper) en de poten "blank" en schoon kan aanleveren.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
DexterDee schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:38:
Als de bronskleur een metallic lak moet zijn, dan kan deze alleen in 1K gespoten worden en heb je altijd een 2K blanke lak nodig. Voor effen kleuren kun je altijd met een 2K lak op kleur spuiten. Zorg voor minimaal 2 toplagen die je nat-op-nat kunt aanbrengen.
Dank voor je uitgebreide antwoord!

Kun je de 2K blanke lak ook gebruiken om andere verf goed te beschermen?

(Ik zie namelijk online ook verf in potjes staan, de wel eens het gewenste effect en kleur zouden kunnen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
Rzaan schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:02:
[...]

(Ik zie namelijk online ook verf in potjes staan, de wel eens het gewenste effect en kleur zouden kunnen hebben)
verf in potjes wordt nooit zo strak als spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
3dmazter schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:07:
[...]

verf in potjes wordt nooit zo strak als spuiten.
Dat weet ik, maar het onderstel van de tafel is ook niet strak. Daar zie je een kwaststreep in.

Zo duidelijk als in de poot hoeft niet. Maar als je het een beetje ziet, is het (misschien) niet erg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7ltAggcOghL9NCIHHpIiJNX40A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uNBnNQ19mlqOMpEVlCAlftaX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Rzaan op 25-04-2025 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
Rzaan schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:15:
[...]

Dat weet ik, maar het onderstel van de tafel is ook niet strak. Daar zie je een kwaststreep in.

Zo duidelijk als in de poot hoeft niet. Maar als je het een beetje ziet, is het (misschien) niet erg.

[Afbeelding]
dan is dat zeker een optie maar je kan niet elke spuitverf over gewone verf heen spuiten.
Vraag dit eerst na bij de verfwinkel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Rzaan schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:02:
[...]

Het ligt aan het type verf. Over het algemeen is een 2K basislak of epoxy-primer de beste ondergrond. Maar op een acryl / waterbasis verf hecht het ook prima, mits deze goed droog is en dof geschuurd. Sommige spray verven, met name die op basis van nitrocellulose zijn problematisch. Olie, of alkydverven zijn no-go. Die bladderen over tijd altijd af. De ondergrond moet sowieso niet te glad zijn. Op kunststof of poedercoating hecht het minder goed, zonder deze eerst mat te schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
@DexterDee I zie bijvoorbeeld een verf op het internet en die noemt zichzelf "watergedragen hoogglanzende PU metallic lak"

Zou je deze op de lichte gekleurde poten (af fabriek) kunnen zetten, en daarna blanke 2K lak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:27

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Rzaan schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:38:
[...]

Er zijn genoeg spuiterijen hier in de omgeving. Effe zoeken. Poedercoat bedrijven ook, maar volgens mij moet ik ze dan eerst schoonstralen.
mijn ervaring is dat een spuiter of coater dit liever zelf doet, want vaak moet het opnieuw, al helemaal als je dit zelf wilt gaan doen.

zo'n bedrijf weet ook hoe je moet stralen, die stemmen het straalmiddel af op het materiaal, je bent zo door dun spul heen, of door de hitte krijg je vervorming.

kijk anders even of je een sociale werkplaats hebt in de buurt, die prijzen liggen vaak aanzienlijk lager.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Rzaan schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:37:
@DexterDee I zie bijvoorbeeld een verf op het internet en die noemt zichzelf "watergedragen hoogglanzende PU metallic lak"

Zou je deze op de lichte gekleurde poten (af fabriek) kunnen zetten, en daarna blanke 2K lak?
Die verf is zeker geschikt als ondergrond. Maar er is één "maar". Metallic lak hoor je niet stevig op te schuren, omdat je dan de metaaldeeltjes in de lak plat schuurt en het effect dan grotendeels verloren gaat. Heel licht schuren, met bijvoorbeeld een Scotch-Brite ultrafine (grijs) pad is aan te raden om licht te matteren. Dat bevordert de hechting.

Verder is ontvetten belangrijk. Ik gebruik zelf een spraycan met siliconenverwijderaar. Na het ontvetten niet meer met je handen aan het werkstuk zitten. En als laatste, watergedragen PU lakken hebben wat meer tijd nodig om uit te harden. Het oppervlakte lijkt vaak al droog, maar je moet minstens 24 tot 48 uur wachten tot het echt goed uitgehard is. Met PU lakken wacht ik zelf altijd 2 dagen alvorens ik er verder mee ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
@DexterDee
Geldt dit bovenstaande ook voor acrylverf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-06 16:54

QinX

Shai-Hulud

Rzaan schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:15:
[...]

[Afbeelding]
Weet je zeker dat het kwaststrepen zijn? Geborsteld metaal is een ding.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
QinX schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 10:31:
[...]

Weet je zeker dat het kwaststrepen zijn? Geborsteld metaal is een ding.
100% zeker niet, maar het heeft er wel veel van weg.
De poot is als een grote I-balk en zo ziet de onderste zijde er uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvMIcaPBJEIKI_Uax2bJKkHJDi0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCzop9A2X71s7VlsEFBwDZ24.jpg?f=fotoalbum_large

Op de foto lijkt het meer op krassen dan in werkelijkheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Rzaan op 26-04-2025 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:34
Rzaan schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 10:39:
[...]

100% zeker niet, maar het heeft er wel veel van weg.
De poot is als een grote I-balk en zo ziet de onderste zijde er uit.

[Afbeelding]

Op de foto lijkt het meer op krassen dan in werkelijkheid.
Grijs/ blond haar dat over de schouders hangt.

Als je dit eind resultaat wil, zou ik de nodige proefstukken maken, niet eenvoudig!

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
natural colour schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 14:44:
Als je dit eind resultaat wil, zou ik de nodige proefstukken maken, niet eenvoudig!
Klopt, maar als het maar enigszins in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Acrylverf is op waterbasis en zou dus geschikt moeten zijn. Ik lees op die pagina echter nergens dat het ook acrylverf is. En ik lees dat de verf een beetje transparant is. Dat maakt het toepassen wel een stukje moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
DexterDee schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 21:50:
[...]

Acrylverf is op waterbasis en zou dus geschikt moeten zijn. Ik lees op die pagina echter nergens dat het ook acrylverf is. En ik lees dat de verf een beetje transparant is. Dat maakt het toepassen wel een stukje moeilijker.
Ik heb op sites van verschillende aanbieders en de fabrikant gekeken. Daar stond acrylverf.
Er stond ook dat je al voor een gekleurde ondergrond moest kiezen.
Nu kan ik de stoelen kopen met zwarte poten of met lichtbeige poten.
Ik denk dat zwart beter is...
Omdat de poot van de tafel ook een beetje zwart laat doorschijnen.
Of zou lichtbeige beter zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Daar is geen gemakkelijk antwoord op te geven. Waarschijnlijk zal het bij allebei wel acceptabel zijn, maar het beste is om op beide kleuren een testje te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31

BCC

Ik heb laatst zoiets gedaan met Molotow - spuitbus eerst in een bak lauw water zetten voor het spuiten. Molotow is extreem slijtvast uv vast en vergevend - dus ideaal voor de beginner. Doe het wel buiten want mijn garage is nu nog koper 😂 https://www.vanbeekart.nl...urner-600ml-copper/77129/

En als het niet mooi is kan het alsnog naar de spuiter.

Ohja bestel er ff een pricisie dopje bij want deze 600 bus is echt om meters te maken en ff opschuren met een padje moet genoeg zijn. Lakken zou ik niet doen met brons, dat hoort dof imho.

En het is graffiti verf dus het hecht overal op - ik heb nog niet meegemaakt dat het heet of bladderde iig.

[ Voor 38% gewijzigd door BCC op 27-04-2025 17:17 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
BCC schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:56:
Lakken zou ik niet doen met brons, dat hoort dof imho.
2K blanke lak heb je in hoogglans, zijdeglans en mat heb ik gezien.
Er zit een van Beek Art winkel bij mij in de buurt. Ga ik zo'n spuitbus sowieso effe halen. Voor dat geld kun je je er geen buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Rzaan schreef op zondag 27 april 2025 @ 17:19:
[...]

2K blanke lak heb je in hoogglans, zijdeglans en mat heb ik gezien.
Er zit een van Beek Art winkel bij mij in de buurt. Ga ik zo'n spuitbus sowieso effe halen. Voor dat geld kun je je er geen buil aan vallen.
Ja dat snap ik, ik denk dat dat niet mooi is :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
BCC schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:50:
[...]

Ja dat snap ik, ik denk dat dat niet mooi is :)
Ik moet eerst nog brons zien te vinden in Nederland.
Van Beek heeft koper, goud en zilver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC

BCC

Rzaan schreef op zondag 27 april 2025 @ 20:28:
[...]

Ik moet eerst nog brons zien te vinden in Nederland.
Van Beek heeft koper, goud en zilver.
Ik zou het met die koper proberen - brons heeft Molotow niet in het assortiment.

Pagina: 1