Zwetende koppeling Cv aanvoer vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamiel93
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-06 14:58
Hallo,

Zoals de titel het al zegt, op de foto zie je een licht lekkende koppeling. Elke dag hangt er wel een druppel aan de koppeling, die vervolgens eraf valt, zie daardoor ook de corrosie eronder. Hoe kan ik dit het beste verhelpen? Het zijn TECE leidingen met een TECE eindstop.

De leiding komt direct vanaf de cv ketel (aanvoer).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzEncblyjcY5HHMpKWbYcFP8Vqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XDyusgmoryny97f00vhaFXxe.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Een tijdje geleden had ik een koppeling waar 1 of 2 druppels per uur doorlekte.

Ik heb dat opgelost door bij de bouwmarkt een blik stopverf te halen en een flink klomp daarvan rond de koppeling te pakken.

Stinkt een paar dagen voordat de stofverf hard en droog is maar daarna had ik geen last meer van dat lekje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 14:36
Er is een kans dat je het met lapmiddelen kunt oplossen, echter is direct achter de CV de temperatuur schommeling wel het grootst waardoor kans op scheuren/krimp opnieuw lekkage kunnen veroorzaken.

Beste oplossing is de klep er uit halen en de koppeling opnieuw aanbrengen met voldoende draadpakking.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:12
Normaliter als ik een lekke aansluiting heb, dan geef ik hem met de steeksleutel een extra aandraaislag. Dus, steeksleutel 1 op de thermostaatkraan (chroomkleurig). steeksleutel 2 op de koperen wartel. En vervolgens de wartel een graad of 10 aandraaien.

Maar of dit ook mag met die moderne aangeknepen leidingen weet ik niet zeker.

persoonlijk zou ik hem een slagje proberen te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door BovenHond op 24-04-2025 15:20 ]