Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Vraag
Beste antwoord (via Hippe Lip op 28-04-2025 10:13)
Controleer de volgende plekken in het hoofdmenu linksboven:
Ga naar Account/Domeinen beheren
en Apps/Google Workspace/Sites
Tussen deze twee plekken kun je domeinen verifiëren en aangepaste URL's instellen.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Alle reacties
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Zo heb ik het eigendom van het domein bevestigd gekregen zoals op die pagina genoemd is. Dat lukte redelijk eenvoudig en al een tijd geleden.
Iets hoger op die pagina staat als eerste punt onder 'Een aangepast domein instellen' het punt 'Ga naar instellingen'. Het is me niet duidelijk op welke pagina ik naar instellingen moet gaan. Nergens heb ik 'instellingen' ding gevonden waar 'Aangepaste domeinen' (punt 2) onder staat.
Hier loop ik dus vast. Ik ben dus op zoek naar iemand die er zelf ervaring mee heeft.
<John O`Mill>
Punt is vooral: zonder precies te weten wat is ingesteld is het lastig meedenken over wat ontbreekt.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Wat ik gedaan heb is, volgens instructie, het eigendom van het domein bevestigd op deze pagina.
Daar log ik in als admin van het betreffende domein en selecteer dan linksboven bij 'Property doorzoeken' de betreffende domeinnaam. Daar staat dan dat ik geverifieerd eigenaar ben.
/f/image/iYkYCdsn4vTX2R2SJmf5MaSt.png?f=fotoalbum_large)
En dan loop ik vast. Ik moet en aangepast domein instellen. De instructie zegt bij stap 1: 'Ga naar instellingen'. Maar het is me nog steeds niet duidelijk welke instellingen op welke pagina.
Die hulp zoek ik dus.
[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 24-04-2025 21:07 ]
<John O`Mill>
En dat doe je dus in de DNS-instellingen. Niet de instellingen in Google’s admin. Hoe en wat, dat kan google je niet vertellen aangezien dat niet bij hen ligt maar je registrar.Hippe Lip schreef op donderdag 24 april 2025 @ 14:36:
Nergens kan ik vinden hoe ik de link leg tussen Google Sites en mijn domeinnaam.
Maar misschien praten we langs elkaar heen.
Ik ga naar de pagina die je aangaf.
Bij de eerste stap staat: "Ga naar instellingen".
Mijn vraag is nu: Op welke pagina (webadres) moet ik naar die instellingen gaan? Dat gaat niet over de DNS-pagina van mijn domeinregistratie, want daar vind je niets van de volgende stappen 'Aangepaste domeinen' en 'Instellen starten'.
Dit lijkt toch echt te gaan over een pagina bij sites.google.com of admin.google.com maar daar kan ik nix vinden dat hierop lijkt.
:strip_exif()/f/image/w0P9YDGBOm9lbi796QSeDHo8.png?f=user_large)
[ Voor 16% gewijzigd door Hippe Lip op 24-04-2025 22:53 ]
<John O`Mill>
<John O`Mill>
Tussen deze twee plekken kun je domeinen verifiëren en aangepaste URL's instellen.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
@RobbyTown Dank! Het missende deel zat in dat laatste dat je noemt. In het beheerdersaccount bij Apps/Google Workspace/Sites de link maken tussen het webadres (abc.mijndomein.nl) en het Google Sites adres (https://sites.google.com/mijndomein.nl/abc).RobbyTown schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 02:57:
Log in op admin.google.com met je Workspace-beheerdersaccount.
Dat stukje zag ik nergens beschreven.
Nu werkt het. Dank aan iedereen die meedacht.
<John O`Mill>