Toon posts:

een download vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,ik ben nu winme aan het gebruiken.Ik ben er best tevreden mee.Maar ik wil nu eens iets anders proberen,Beos en qnx heb ik al geprobeerd.Dus ik dacht aan linux.Ik heb een tijdje gezocht naar ene goede versie maar ik kom er niet uit.Weten jullie misschien een distributie van Linux die erg geschikt is voor de beginnende gebruiker van Linux en niet al te groot is om te downloaden zo ronde 100mb

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

voor de beginnende gebruiker
zo ronde 100mb
Het beste kun jij ergens een CDtje proberen te regelen, want een beginners-distro is per definitie niet voor rond de 100mb te vinden. Puur omdat er veel extra's bij zit die handig is voor beginners. Check de FAQ maar eens over bestellen van CDs.

Verwijderd

ik vind redhat 6.2 relaxed werken, maarre die is wel groter dan 100mb

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

echt kleiner dan 500mb vind je neit hoor

ik ga zelf binnekort met mandrake aan de slag :P

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Mandrake is perfect newbies voer (installed zelfs makkelijker dan windows naar mijn idee) alleen dies 2 cd's.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 16 september 2001 18:17 schreef Barisje het volgende:
Weten jullie misschien een distributie van Linux die erg geschikt is voor de beginnende gebruiker van Linux en niet al te groot is om te downloaden zo ronde 100mb
Hmm, de meeste distributies die kleiner zijn dan 100 MB zijn juist extra moeilijk te gebruiken voor een beginnende Linux-user..
Beste kun je in de FAQ http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/4#4
Kijk verder ook in :
[topic=152316/1/25]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

Debian

met papier mache kun je alles maken!!

• dennis_LU
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08 09:34
Op zondag 16 september 2001 18:53 schreef Servowire het volgende:
Debian
Voor de beginner :?

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 05:37

dop

Windows needs to reboot now

[quote]Op zondag 16 september 2001 19:07 schreef dennis_LU het volgende:

[..]

Voor de beginner :?
[/quote

ja

debian voor de beginner
misschien niet de makkelijkste instalatie maar als je werkelijk linux wilt wel de distributie die je wat leert
als je alleen klik klik klik op icoontjes wilt zou ik in het geheel niet met linux beginnen
daar is windows gewoon voor

EPC Debian Gnu Linux

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik ben ook begonnen met Debian en ik vindt het een stuk makkelijker werken dan Red Hat of Suse. Het werkt in ieder geval sowieso op een 486 dan wel op een Athlon Thunderbird C. Het lijkt misschien niet zo makkelijk, maar als je gewoon logisch nadenkt en een boek als 'Learing Debian GNU/Linux' van O'Reilly bij de hand hebt, is het installeren en gebruiken een fluitje van een cent.
Pagina: 1