Hi allen! Mijn moeder heeft een nieuwe pc nodig, heeft alle randapparatuur maar heeft mij gevraagd er een te configureren. Toen ik eraan begon kwam ik er achter dat het voor mij ERG lang geleden is en er hier natuurlijk vakmensen zitten die het WEL nog allemaal bijhouden. Hoopte dat jullie mij konden helpen aan een setup. Betreft een volledige desktop, maar dus zonder randapparatuur.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Veelal muziek downloaden (DC++) en beheer daarvan. Schijfruimte is dus het voornaamste, hoeft absoluut niet bliksemsnel te zijn. Deze computer is voor mijn moeder.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Assemblage kan ik prima zelf, maar meer dan 500,- wil ik er niet aan uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is reeds aanwezig (scherm, speakers, muis, toetsenbord, etc)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Veel (2tb+) schijfruimte. Er is reeds een data-schijf (SSD) aanwezig in de oude computer die ik zou willen migreren, à 500gb
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen
Ga je overklokken?
Zeker niet
Wat verwacht je van ons?
Het is een computer voor mijn moeder die vooral veel muziek download en afspeelt. Zij gebruikt windows 11. Ik heb al een zeer lange tijd geen computer meer gebouwd dus ik zal ruiterlijk toegeven dat ik er een beetje uit ben wat goed is, wat wenselijk is, etc.. Ik hoopte dat jullie mij zouden kunnen helpen met de configuratie die voldoet aan de eisen hierboven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Veelal muziek downloaden (DC++) en beheer daarvan. Schijfruimte is dus het voornaamste, hoeft absoluut niet bliksemsnel te zijn. Deze computer is voor mijn moeder.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Assemblage kan ik prima zelf, maar meer dan 500,- wil ik er niet aan uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is reeds aanwezig (scherm, speakers, muis, toetsenbord, etc)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Veel (2tb+) schijfruimte. Er is reeds een data-schijf (SSD) aanwezig in de oude computer die ik zou willen migreren, à 500gb
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen
Ga je overklokken?
Zeker niet
Wat verwacht je van ons?
Het is een computer voor mijn moeder die vooral veel muziek download en afspeelt. Zij gebruikt windows 11. Ik heb al een zeer lange tijd geen computer meer gebouwd dus ik zal ruiterlijk toegeven dat ik er een beetje uit ben wat goed is, wat wenselijk is, etc.. Ik hoopte dat jullie mij zouden kunnen helpen met de configuratie die voldoet aan de eisen hierboven.