Simpele korte vraag: Hoogte fiets met kinderzitje erop

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:09

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Iemand heeft vast voor mij een antwoord.

Mijn vrouw is op het moment zwanger en we verwachten de baby in het najaar, maar voor die tijd willen we een fietsenbox in de tuin plaatsen waar we onze fietsen in kunnen zetten, maar nu komt het.

Hoe hoog is een gemiddelde stadsfiets met een kinderzitje met windscherm op het stuur. Kan iemand dat opmeten voor ons? (we hebben nu geen kinderzitje in bezit om het zelf op te meten).
Ik heb online al gezocht, maar kom niet tot een antwoord.

Ik weet dat je met verschillende framematen zit, maar met een hoogte van iemand weet ik in ieder geval waar ik ongeveer aan moet denken.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:06
Hangt natuurlijk van de grootte van fiets en scherm af, maar ik denk gemiddeld zo'n 150 cm aangezien je over het scherm heen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
ASW1 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:53:
Hangt natuurlijk van de grootte van fiets en scherm af, maar ik denk gemiddeld zo'n 150 cm aangezien je over het scherm heen kijkt.
Dat zijn inderdaad wel afhankelijke factoren, maar als ik een antwoord heb kan ik met een slag om de arm wel wat doen.
We hadden een box op het oog van 1.33m binnenhoogte en die leek mij al laag en dat blijkt dus wel met jouw antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fietser1997
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:59
Mijn inschatting is tussen de 150 cm en 160 cm. Het is een beetje afhankelijk van de maat van de fiets.
Voor je huidige fiets meet de hoogte van de grond naar het stuur. En voeg er ongeveer 40 cm bij. Dan zit je wel veillig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
fietser1997 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:04:
Mijn inschatting is tussen de 150 cm en 160 cm. Het is een beetje afhankelijk van de maat van de fiets.
Voor je huidige fiets meet de hoogte van de grond naar het stuur. En voeg er ongeveer 40 cm bij. Dan zit je wel veillig.
perfect, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:52

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ook simpele korte vragen kunnen bij de fietsenmaker gesteld worden, zelfs over de optimale zithoogte van je vrouw op de fiets. Topic gaat hiermee dan ook op slot.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.