Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallah
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-09 06:29
Hoi

Ik heb een schuurtje op een piepklein stukje landbouwgrond waar ik dus verder niks mee mag :)
De schuur (25m2) laat ik isoleren en er komt een pelletkachel in zonder electrische onsteking
Als ik daar verbijf heb ik in het schuurtje een caravan met koelkast, gasfornuis en gootsteentje.
Voor stroom ga ik (denk ik) voor de Ecoflow pro 3 (2 maal) icm met 4 mobiele zonnepanelen (400 watt)
En er komt een compost toilet in een aanbouwtje.

So far so good....

Maar! ik wil ook graag kunnen douchen met warm water en het liefst gebruik maken van of de aanwezige waterput (ik weet nog niet hoe diep die is) of met regenwater uit een ton.

Helaas zijn hele warmtepomp/boiler systemen geen optie omdat die allemaal voor mij te veel stroom zouden trekken én er verder geen leidingwerk is. Ook is dat budgettair lastig.

Ik kan water meenemen van thuis in jerrycans maar maak liever gebruik van de put en/of regenwater.

Het water omhoog pompen uit de put is denk ik ook qua verbruik niet echt een optie?

Dus stel dat ik regenwater ga opvangen..... hoe kan ik dan het beste een warme douche gaan creeren?

Ik ben wel deze tegen gekomen

https://www.armaoutdoor.n...taHIo0CvE8qcUgNmDAVn0tDfn

Maar dat is al met al best wel gedoe denk ik, en dan moet er nog een apparte 12v accu komen die in het douche aanbouwtje moet zetten, en gedoe met gasflessen/ventilatie etc.

Iemand hier nog ideeen??

Bedankt alvast! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpel_800
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06:26
Als het in de zomer is kun je niet een tank op je dak zetten of iets van buizen zoals je in zuidelijke landen ook ziet? En als je er in de zomer bent zou dan een kleine wpb toch niet een idee zijn,? Die vrij lang vrij weinig watt. Waarmee je dus op zonnige dagen de ding prima warm kunt laten lopen.

Je hebt het over budget maar je plaatst wel voor meer dan 6000 euro aan batterijen erin?

[ Voor 13% gewijzigd door timpel_800 op 24-04-2025 09:12 ]

Amber 65 voor VVW. Atlantic Explorer SWW. 48kWh/20kW Sigenergy thuisbatterij Kia Niro EV. Zappi Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallah
Ik ben er ook 's winters, dus zonneboiler is dan niet geschikt.

Die accu's kosten veel geld; dat klopt. Daarom is er dus niet veel geld meer over voor de douche ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallah
Heb je mss een voorbeeld van zo'n kleine warmtepomp?
Ik ben technisch vrij gehandicapt dus voorbeelden welkom.
Dank zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallah
Ik zat zelf te denken aan iets van een zuinige dompelpomp met verwarmingselement of zo, maar ik denk niet dat die bestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 15:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

wallah schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:33:
Ik zat zelf te denken aan iets van een zuinige dompelpomp met verwarmingselement of zo, maar ik denk niet dat die bestaan
Water opwarmen met stroom kost enorm veel energie. In de winter, als je water zeg 6º is, heb je meer dan 10 kilowatt nodig om dit op "douche" temperatuur te krijgen. Dat is off-grid bijna niet te doen in jouw situatie. Je hebt hoe dan ook een goed geïsoleerde boiler nodig, maar die krijg je met zonnestroom niet warm in de winter.

Je hebt ook Pelletkachel CV systemen die een boiler kunnen voeden. Daar zou je nog naar kunnen kijken. Maar hou er rekening mee dat dit een traag proces is.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallah
Bedankt; die systemen ken ik wel enigzins. Ik denk echter dat dit met installatiewerk etc. echt ver boven budget gaat.
Dan wordt het denk ik toch zo'n soort Arma outdoor douche voor nu.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 14:27

basvn

Breezand - NHN

is een simpele camping gasdouche niks? (tankless waterheater)
https://www.amazon.nl/Cam...amping/dp/B07PV647VV?th=1

gasfles er aan en je kunt douchen.

[ Voor 6% gewijzigd door basvn op 24-04-2025 11:14 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallah
Hee, bedankt! Dat is mss wel wat. Al moet je dan ook met een dompelpomp oid werken lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 26-09 08:31
wallah schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:25:
Hee, bedankt! Dat is mss wel wat. Al moet je dan ook met een dompelpomp oid werken lijkt me.
Ik zou inderdaad kijken naar de camperdouches op gas met een kleine hydrofoor ervoor.
Pagina: 1