Goedemorgen,
Toen ik vorige week voor de lol even een speedtestje uitvoerde om het verschil tussen mijn draadloze netwerkaart en mijn bekabelde bleek dat mijn draadloze netwerkkaart ruim! 6x zo snel is.
Nu ben al een dik uur met Gemini aan het troubleshooten waarom mijn netwerkkaart een snelheid van 100Mbps heeft maar wij komen er niet uit dus misschien dat jullie het weten.
Het betreft een Lenovo Legion T5 26AMR5 90RC 2,5 jaar oud
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb samen met Gemini:
Pogingen om de bekabelde internetsnelheid te verbeteren:
:strip_exif()/f/image/2iNnMTAoBjJri4PhMmCGyzNi.png?f=user_large)
Toen ik vorige week voor de lol even een speedtestje uitvoerde om het verschil tussen mijn draadloze netwerkaart en mijn bekabelde bleek dat mijn draadloze netwerkkaart ruim! 6x zo snel is.
Nu ben al een dik uur met Gemini aan het troubleshooten waarom mijn netwerkkaart een snelheid van 100Mbps heeft maar wij komen er niet uit dus misschien dat jullie het weten.
Het betreft een Lenovo Legion T5 26AMR5 90RC 2,5 jaar oud
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb samen met Gemini:
Pogingen om de bekabelde internetsnelheid te verbeteren:
- UTP-kabel vervangen: Een 15 jaar oude UTP-kabel is vervangen door een nieuwe kabel.
- Routerpoort gewijzigd: Ik heb de de utp kabel in andere poorten van router gedaan.
- Speedtests uitgevoerd: Er zijn speedtests gedaan waaruit bleek dat de Wi-Fi-snelheid aanzienlijk hoger is (ongeveer 615 Mbps download) dan de bekabelde snelheid (ongeveer 94 Mbps download). De uploadsnelheid was consistent rond de 61 Mbps.
- Link speed gecontroleerd: De verbindingssnelheid van de Ethernetadapter op het apparaat is gecontroleerd en stond op 100 Mbps.
- Verbindingssnelheid handmatig ingesteld: De "Snelheid en duplex" van de Ethernetadapter is handmatig ingesteld op 1.0 Gbps Full Duplex in de geavanceerde adapterinstellingen. Dit heeft echter niet geleid tot een verandering in de gerapporteerde verbindingssnelheid (bleef 100 Mbps).
- Energiebeheerinstellingen gecontroleerd: Er is gekeken naar energiebeheerinstellingen voor de netwerkadapter in Apparaatbeheer en de geavanceerde energie-instellingen van Windows om te controleren of er geen beperkingen actief waren. Opties zoals "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" en "Link State Power Management" zijn gecontroleerd (specifieke wijzigingen niet vermeld).
- Reset netwerkadapters overwogen: Het resetten van de netwerkadapters via de Windows-instellingen is als laatste geprobeerd en heeft het probleem niet verholpen.
:strip_exif()/f/image/2iNnMTAoBjJri4PhMmCGyzNi.png?f=user_large)
/f/image/cwMvPhw7GwCA23pxXwj6ZWA8.png?f=fotoalbum_large)