mijn vraag was hoe hard deze nou eigenlijk konden, dus hoeveel decibel op 1watt/meter. Want ik hoe wel van een beetje harde muziek.
Verwijderd
ik weet niet hoe hard ze precies gaan wat ik wel weet is dat mijn DTT 2200 HEEEL hard gaan hard genoeg om de buren op de muur te laten kloppen en hard genoeg om de subwoofer op straat te kunnen horen. wat ik nog meer weet is dat de dtt2500 NOG harder gaan en de DTT3500 NOG VEEL meer harder kunnen dus een private discotheek in de tuin in de zomer lukt wel met die speakers! op de site van creative kun je alles checken:
http://www.europe.creative.com/products/product.asp?lang=2&cate=3&prod=145&page=6
en volgens mijn pc boer kreeg je ruzie met de buurt als ik die set zou kopen!>:)
http://www.europe.creative.com/products/product.asp?lang=2&cate=3&prod=145&page=6
en volgens mijn pc boer kreeg je ruzie met de buurt als ik die set zou kopen!>:)
ik heb nu een pioneer setje en die gaan 90Db voor frond speakers en voor center speaker en 89 voor rear en ook nog is 89 voor de sub. Oja ook nog 6*80watt rms.maar gaan die nu harder ofnie
Ja. Das gemeten op 1 watt. Zo hard gaan die setjes van Creative geen eens. Meeste setjes van Altec Lansing, Yamaha, Videologic en Klipsch gaan veeeeeel harder.Op zondag 16 september 2001 18:19 schreef paulhachmang het volgende:
ik heb nu een pioneer setje en die gaan 90Db voor frond speakers en voor center speaker en 89 voor rear en ook nog is 89 voor de sub. Oja ook nog 6*80watt rms.maar gaan die nu harder ofnie
En dan heb ik nog niet gesproken over het kwaliteits verschil.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Met Creative is dat wel andersOp zondag 16 september 2001 18:20 schreef paulhachmang het volgende:
als ik geen input heb heb ik zo goed als geen ruis. op voluit
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Het ligt er een beetje aan waar je het voor gebruikt. Ik heb de DTT3500 een tijdje terug reviewed, en ik gebruikte die set in een redelijk grote kamer (7x4m) op redelijke afstand. En de subwoofer is echt niet voldoende om een film met flink sublaag op flink volume te beluisteren (en ik ben echt geen extreme bassfreak!). Ik had dat ding aan een power meter hangen, en die sub zat eigenlijk al heel snel aan boven de 25 Watt bij Star Wars Episode 1, en dan werd die energie ook nog grotendeels weggegooid, omdat hij absoluut niet in staat was het echte laag weer te geven. Voor muziek gaat ie diep genoeg, en bonkt ie flink mee. Maar voor sublaag-happy films wil het niet echt.
O ja JT, die Creative setjes trekken wel over de 100 dBspl heen hoor. Gemeten op meer dan een meter afstand haalde het setje een paar decibelletjes boven de 100 dB grens.
O ja JT, die Creative setjes trekken wel over de 100 dBspl heen hoor. Gemeten op meer dan een meter afstand haalde het setje een paar decibelletjes boven de 100 dB grens.
Verwijderd
met mijn dtt2200 zijn goed voor een vette burenruzie en als ik ze voluit zet moet ik me ore dichthouden dus dat is al hard zat en de dtt3500 gaan nog harden en bovendien ze zijn mooi en goed vet surround sound met vette afstandsbediening erbij enzo!
Er is alleen een klein detail: ze klinken niet mooiOp zondag 16 september 2001 21:12 schreef TWINCAM1600 het volgende:
met mijn dtt2200 zijn goed voor een vette burenruzie en als ik ze voluit zet moet ik me ore dichthouden dus dat is al hard zat en de dtt3500 gaan nog harden en bovendien ze zijn mooi en goed vet surround sound met vette afstandsbediening erbij enzo!
Dat is wat ze niks kan schelen, als het maar hard gaat..ach ja, lat ze lekker gaan, ik weet waar ik voor moet kijken en ik luister niet naar hun troepOp zondag 16 september 2001 21:13 schreef Jag het volgende:
[..]
Er is alleen een klein detail: ze klinken niet mooi.
Hoeveel over de 100db, want dat trekt die van mij ook makkelijk, en met hoeveel vervorming ?
Ecodan warmtepomp
Sja, een paar dB, 104 ofzo. En de vervorming ging wel.Op zondag 16 september 2001 21:16 schreef JT het volgende:
[..]
Dat is wat ze niks kan schelen, als het maar hard gaat..ach ja, lat ze lekker gaan, ik weet waar ik voor moet kijken en ik luister niet naar hun troep
Hoeveel over de 100db, want dat trekt die van mij ook makkelijk, en met hoeveel vervorming ?
Maar als kwaliteit je geen reet kan schelen en je wel hard wilt gaan, moet je PA speakers kopen. Gaat wel hard maar niet kapot. Oh nee, dat is natuurlijk geen surround, en dat kan het natuurlijk niet
Die sets gaan helemala nie thard, zeker niet met een 5.25" woofertje! Max dBspl van deze set bleek uit test 99dB. bij de ADA885 bleek dit 103dB. Slordige 2.5 keer harder. De DTT3500 bleek zelfs precies evenhard te gaan als de DTT2500.Op zondag 16 september 2001 18:17 schreef TWINCAM1600 het volgende:
meer als 76 db zonder ruis kun je verwachten dus je bent zeker dat ze harder gaan als 76 db geluid/ruisverhouding je kunt ze noig erder oopendraaien tot mischien over de 100 db maard an krijg je wel ruis de dtt 2500 gaan toto 76 db zonder ruis stond op de website van ze
Verwijderd
ik heb die bigass knop op nog geen kwart en dan klagen me ouders beneden, (das 2 verdiepingen lager) al dus...
harder durf ik hem niet te zetten omdat de ruit anders knalt denk
zeker die bassen zijn behoorlijk hard, bij hardhouse ofzo
bass voluit...;)
hard genoeg iig
harder durf ik hem niet te zetten omdat de ruit anders knalt denk
zeker die bassen zijn behoorlijk hard, bij hardhouse ofzo
bass voluit...;)
hard genoeg iig
Verwijderd
Alleen de center speaker is 21W ipv 7W, verder is er weinig verschil.Op maandag 17 september 2001 13:21 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Die sets gaan helemala nie thard, zeker niet met een 5.25" woofertje! Max dBspl van deze set bleek uit test 99dB. bij de ADA885 bleek dit 103dB. Slordige 2.5 keer harder. De DTT3500 bleek zelfs precies evenhard te gaan als de DTT2500.
Het is ook meer voor gamen geschikt, voor muziek is het niet ideaal, dat is intussen wel bekend.
O jezus zeg. Een verschil van 4 dB, en dan zeggen dat ie helemaal niet hard gaat. Wat een onwetendheid. Heb je wel enig idee hoe 100 dBspl klinktOp maandag 17 september 2001 13:21 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Die sets gaan helemala nie thard, zeker niet met een 5.25" woofertje! Max dBspl van deze set bleek uit test 99dB. bij de ADA885 bleek dit 103dB. Slordige 2.5 keer harder. De DTT3500 bleek zelfs precies evenhard te gaan als de DTT2500.
En 4 dB verschil is niet 2.5 keer harder! Het is wel 2.5 keer meer akoestich vermogen, maar dat betekent niet dat het 2.5 keer harder is. Als je specsgeil bent, doe het dan op zijn minst goed.
Misschien hebt je daar gelijk in. Maar het blijft een feit dat de Creative sets met een acceptabele THD niet hard gaan. Misschien wel hard, maar ten op zichte van andere sets is het niet denderend, reken daar de degoutant hoge prijs en het slechte frequentiebereik bij op.
Die DTT2200 doet het nog goed voor het geld, blijkbaar vind de meerderheid him ook prima klinken, dus dan stem ik wel in. Maar de DTT3500 is zijn prijs gewoon niet waard.
Die DTT2200 doet het nog goed voor het geld, blijkbaar vind de meerderheid him ook prima klinken, dus dan stem ik wel in. Maar de DTT3500 is zijn prijs gewoon niet waard.
Misschien dat ze een paar dB'tjes lager scoren. Maar ach, ik denk niet dat je die zal missen, zeker niet in een near field opstelling.Op maandag 17 september 2001 20:44 schreef Yokozuna het volgende:
Misschien hebt je daar gelijk in. Maar het blijft een feit dat de Creative sets met een acceptabele THD niet hard gaan. Misschien wel hard, maar ten op zichte van andere sets is het niet denderend, reken daar de degoutant hoge prijs en het slechte frequentiebereik bij op.
Overigens vind ik die DTT3500 helemaal niks
Verwijderd
Bij de DTT3500 zit een ac3 decoder en dat zit bij de andere sets niet. Dit zorgt niet voor een beter geluid bij 5.1 geluidskaarten, maar het maakt het wel mogelijk om hem op andere apparaten aan te sluiten (PS2 en DVD-spelers bijv.)Op maandag 17 september 2001 20:44 schreef Yokozuna het volgende:
Daarom kost het setje zoveel meer.
Ehehehe....enig cynisme?Op zondag 16 september 2001 21:26 schreef Jag het volgende:
[..]
Sja, een paar dB, 104 ofzo. En de vervorming ging wel.
Maar als kwaliteit je geen reet kan schelen en je wel hard wilt gaan, moet je PA speakers kopen. Gaat wel hard maar niet kapot. Oh nee, dat is natuurlijk geen surround, en dat kan het natuurlijk niet.
Geef mij maar een Warsteiner.
Nee, alleen waarheidOp maandag 17 september 2001 22:54 schreef Knakker het volgende:
[..]
Ehehehe....enig cynisme?
Ecodan warmtepomp
CONCLUSIE: je betaald teveel in vergelijking met wat je krijgt.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Op maandag 17 september 2001 23:54 schreef MGSNK het volgende:
CONCLUSIE: je betaald teveel in vergelijking met wat je krijgt.
Ecodan warmtepomp
Nergens, dat is gewoon feit. Feiten hoef je niet te onderbouwenOp dinsdag 18 september 2001 00:52 schreef JT het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan ???
Pagina: 1