Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zowel gamen als “productivity”, al zullen de specs vooral door dat eerste worden bepaald. Ik speel vooral Flight Sim-achtige games, geen competitieve shooters. Ik wil graag beduidend betere graphics dan mijn huidige setup (Xbox SeriesX), maar naar wat ik lees ligt die lat niet erg hoog. Idealiter 4k@60fps-capable, maar dat kan ook 1440 zijn met AI upscaling, of zelf 1080, als dat een leukere ervaring geeft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Flexibel. Ik wil gerust meer betalen voor echt betere componenten, maar wil uit de “diminishing returns” blijven. ~€3000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel een keyboard
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een poging gedaan, zie onderaan dit bericht. De specifieke merken en reeksen wil ik graag feedback op.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen behoefte aan RGB LEDs of kasten met acryl. Wel graag wat aandacht voor het geluidsniveau. Ik heb waterkoeling overwogen, maar ik denk niet dat dat de meerkost en complexiteit waard is.
Ga je overklokken?
Beetje (EXPO), maar niet de limieten opzoeken
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al een lijstje opgesteld waar ik graag feedback op krijg:
*knip* printscreens en linkjes naar externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Gebruik hiervoor de Handleiding Pricewatch
Vragen:
Zowel gamen als “productivity”, al zullen de specs vooral door dat eerste worden bepaald. Ik speel vooral Flight Sim-achtige games, geen competitieve shooters. Ik wil graag beduidend betere graphics dan mijn huidige setup (Xbox SeriesX), maar naar wat ik lees ligt die lat niet erg hoog. Idealiter 4k@60fps-capable, maar dat kan ook 1440 zijn met AI upscaling, of zelf 1080, als dat een leukere ervaring geeft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Flexibel. Ik wil gerust meer betalen voor echt betere componenten, maar wil uit de “diminishing returns” blijven. ~€3000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel een keyboard
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een poging gedaan, zie onderaan dit bericht. De specifieke merken en reeksen wil ik graag feedback op.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen behoefte aan RGB LEDs of kasten met acryl. Wel graag wat aandacht voor het geluidsniveau. Ik heb waterkoeling overwogen, maar ik denk niet dat dat de meerkost en complexiteit waard is.
Ga je overklokken?
Beetje (EXPO), maar niet de limieten opzoeken
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al een lijstje opgesteld waar ik graag feedback op krijg:
*knip* printscreens en linkjes naar externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Gebruik hiervoor de Handleiding Pricewatch
Vragen:
- Zijn de gekozen merken en series OK? Zijn er merken die te mijden zijn wegens slechte customer service?
- Is deze build gebalanceerd? Of zijn er componenten die over-performant zijn en beperkt worden door andere componenten?
- Zijn er onderdelen die (momenteel) over-priced zijn? Alternatieven?
- Heb ik extra case fans nodig?
- Ik heb een RTX5070ti (+€300, +33%) en een RTX5080 (+€550, +61%) overwogen, maar ik denk niet dat die de meerkost waard zijn
[ Voor 36% gewijzigd door br00ky op 24-04-2025 07:41 ]