android car screen door calibratie onbruikbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibejan
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-05 00:09
Hallo, ik heb een podofo schermpje in de auto laten zetten, deze stond nog op android ingesteld, en (onwetend hoe dit moet) dacht ik in de factory settings van android op carplay te kunnen zetten.
Daarbij heb ik stomgenoeg op 'scherm calibreren' gedrukt, waarna ik plusjes in de hoeken moest tikken.
Bij het 3e of 4e plusje stond zo'n android poppetje in de weg, en daardoor heb ik 'm niet goed gecalibreerd.
En nu is het scherm vrijwel niet te bedienen (wel nog te lezen).
Hoe kan ik hardwarematig 'm resetten? Of zou ik 'm met een android device (die ik niet heb) via dat scherm kunnen bedienen?

Beste antwoord (via sibejan op 24-04-2025 11:07)

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 17:07
Koppelen via Bluetooth? Waarschijnlijk zie je dan CarPlay opties.
Het OS van het apparaat is Android, CarPlay is "slechts" een tweede scherm voor je telefoon en geen OS.
CarPlay is dus ook nooit losstaand maar altijd icm een iOS apparaat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibejan
via https://xdaforums.com/t/podofo-recovey-mode.4668944/ vond ik dit, maar ook de reset knop is amper te bedienen... (eerste serieuze chinese miskoop)

RST (Reset) Button Method:
With the head unit in the car and accessories (ignition) in the off position:
Press and hold the RST (reset) button.
While keeping the RST button pressed, switch on the accessories (ignition key).
Count to 10 seconds.
Release the RST button.
Quickly press and release the RST button two times.
On the third press, do not release the button immediately; count for an additional 5 seconds.
Your head unit should reboot into Android Recovery mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
laten zetten?

terug naar de winkel en aan de persoon vragen hoe?

of even zoeken in de handleiding naar de resetknop, en deze 10 seconden ingedrukt houden

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibejan
jack zomer schreef op woensdag 23 april 2025 @ 19:02:
laten zetten?

terug naar de winkel en aan de persoon vragen hoe?

of even zoeken in de handleiding naar de resetknop, en deze 10 seconden ingedrukt houden
Dankje, maar heb 't screen zelf geleverd aan de monteur. Hij weet 't ook niet.
RST 10 sec. ingedrukt houden, zover dat wil, helpt totnogtoe ook niet.
De 5 vingers methode om het scherm opnieuw te calibreren wil ook nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibejan
Dank. Heb 't scherm weer aan de praat (paar x 5 vingers op 't scherm, en dan kun je opnieuw calibreren). Dus 't touchscherm doet 't weer.
Maar nu carplay nog... heb vrijwel nul ervaring met carplay in een auto, maar krijg alleen maar een android systeem te zien. Volgens advertentie was 'ie zowel carplay als android auto. Maar hoe switch je van android naar apple?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 17:07
Koppelen via Bluetooth? Waarschijnlijk zie je dan CarPlay opties.
Het OS van het apparaat is Android, CarPlay is "slechts" een tweede scherm voor je telefoon en geen OS.
CarPlay is dus ook nooit losstaand maar altijd icm een iOS apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:28
Wat hierboven staat. Zodra je je iPhone er aan hangt kan je CarPlay gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibejan
Dank, dames en heren!
't Is gelukt!

Het schermpje had 2 USB poorten (1x vrouwtje USB-A kabel, 1x USB-A 'gewone' poort op de module). iPhone aangesloten op de gewone poort (die losse werkte laadt alleen), en dan kon via 't Android OS een verbinding tot stand gebracht worden door op de app "CPLink" te tikken. En na wat instelwerk opent die meteen als ik de iPhone aan bekabel.

Ik had geen flauw idee hoe e.e.a. te koppelen, verwachte een apple-ervaring (dat je lekker makkelijk bij 't handje word genomen), en sowieso een ander icoon, op een andere plek, met een andere naam. Weer wat geleerd. En eerlijk gezegd werkt 't nu best okay, al duurt 't net ietsje langer dan ik hoopte dat de achteruit-rij-camera-beeld te zien is (en weer de normale interface terug is).

De Podofo zou ik qua installatie niet meteen aanraden, mijn garagist is er 5 uur mee bezig geweest (zeg maar dag tegen het voordeel van Alie), moest een aantal kabels verlengen (okay, 't is een verlengde VW T4, maar toch, 3,5 m voor de camera is voor vrijwel alle auto's te kort), moest de antenne heel omslachtig bovenin de unit prikken, nadat de unit in de DIN sleuf zat (die kan er dus niet zomeer uit, meer).
En het interne RST prik-knopje is verschrikkelijk lastig te bedienen.

Maarrrr.... hij doet 't prima, alle apps lijken te werken. Dus ik kan weer veiliger me af laten leiden in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibejan
nog even een plaatje van 't schermpje, voor als de link verlopen is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAskefHm2_KUN67l1hLwjLDjjsI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RH3fycnYjP3mjoFvcvTFo27K.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:24
Hopen dat het zo blijft. Had ook eens een dubbeldin china radio. Na een week was ik het ding zat, alles was gewoon net ondermaats qua kwaliteit en bediening. Toen is er weer een Pioneer in gegaan. Maar wie weet is het vijf jaar later ondertussen allemaal wat beter geworden.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03:42
Fijn dat het gelukt is!
sibejan schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:05:
verwachte een apple-ervaring (dat je lekker makkelijk bij 't handje word genomen)
Eerlijk gezegd zou ik in de toekomst mijn verwachtingen bijstellen. Voor een paar tientjes krijg je precies waar je voor betaald hebt. Voor de "Apple-ervaring" betaal je een veelvoud.

[ Voor 6% gewijzigd door P1nGu1n op 28-04-2025 10:56 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 17:14
sibejan schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:05:
Dank, dames en heren!
't Is gelukt!

Het schermpje had 2 USB poorten (1x vrouwtje USB-A kabel, 1x USB-A 'gewone' poort op de module). iPhone aangesloten op de gewone poort (die losse werkte laadt alleen), en dan kon via 't Android OS een verbinding tot stand gebracht worden door op de app "CPLink" te tikken. En na wat instelwerk opent die meteen als ik de iPhone aan bekabel.

Ik had geen flauw idee hoe e.e.a. te koppelen, verwachte een apple-ervaring (dat je lekker makkelijk bij 't handje word genomen), en sowieso een ander icoon, op een andere plek, met een andere naam. Weer wat geleerd. En eerlijk gezegd werkt 't nu best okay, al duurt 't net ietsje langer dan ik hoopte dat de achteruit-rij-camera-beeld te zien is (en weer de normale interface terug is).

De Podofo zou ik qua installatie niet meteen aanraden, mijn garagist is er 5 uur mee bezig geweest (zeg maar dag tegen het voordeel van Alie), moest een aantal kabels verlengen (okay, 't is een verlengde VW T4, maar toch, 3,5 m voor de camera is voor vrijwel alle auto's te kort), moest de antenne heel omslachtig bovenin de unit prikken, nadat de unit in de DIN sleuf zat (die kan er dus niet zomeer uit, meer).
En het interne RST prik-knopje is verschrikkelijk lastig te bedienen.

Maarrrr.... hij doet 't prima, alle apps lijken te werken. Dus ik kan weer veiliger me af laten leiden in de auto.
Goedkope headunits uit China kun je beter uit de weg gaan. Iets meer besteden met goede specs dan heb je flink meer performance en een betere ervaring dan je nu hebt.
Pagina: 1