Tips voor organisatie Windows XP LAN-party

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AronAlicante
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-09 14:57
Hallo allemaal!
Binnenkort hou ik een retro Windows XP Lan Party, waarbij we met z'n tienen heerlijk ouderwets gaan fraggen in verschillende games :*)

Het wordt voor mij de eerste keer dat ik een dergelijke LAN-party organiseer, dus ik was benieuwd of de Tweakers-leden nog wat adviezen voor mij hebben! Zelf heb ik al met veel dingen rekening gehouden, zoals de pc's op verschillende stroomgroepen aansluiten, ervoor zorgen dat alle games dezelfde versie zijn en een ethernet switch gekocht waar alle PC's op kunnen worden aangesloten.

Toch ben ik nog wel benieuwd naar wat algemeen advies, do's en don'ts en hoe je zo'n avond tot een succes kan maken! En wellicht goed om te weten: vijwel alle pc's heb ik samen met vrienden gebouwd, dus qua hardware verwachten we geen problemen (maar zeg nooit, nooit :D )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:07
Hang het spul niet aan internet, want XP is zo lek als een mandje.

Installers van games e.d. op een externe SSD ofzo zetten via een W11 computer en op die manier overzetten op de XP machines.

[ Voor 49% gewijzigd door ThinkPad op 23-04-2025 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zorg voor een server om je games te hosten ipv spelers die op hun eigen PC hosten.
Plemp een NAS neer waar je je ouwe games (die legaal deelbaar zijn, ofcourse) op zet zodat iederen de installer daar vandaan kan plukken.

Bel met een foodtruck/friettruck thingie of ze langs willen komen om iedereen van eten te voorzien.

[ Voor 27% gewijzigd door McKaamos op 23-04-2025 13:43 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?