Mijn vraag
Sinds korte tijd valt mijn laptop na enige regelmaat uit. Hiermee bedoel ik: verlichting toetsenbord flikkert aan en uit. Scherm gaat aan en uit: en komt op lock screen terecht. Na verloop van tijd stopt die helemaal. Bij inpluggen USB is wel geluid hoorbaar.
Mijn kennis is niet reuze en vraag mij af of dit een software of hardware probleem is. Het plan was om naar een pc over te stappen, maar nog niet op dit moment
Laptop specificaties
HP VICTUS 16-S0891ND
Nvidia RTX 4060
AMD Ryzen 5 7460
16 GB ram
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 up-to-date
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows volledig updaten
Stuurprogramma’s van o.a. beeldscherm verwijderen en opnieuw downloaden
Stuurprogramma’s GPU verwijderen en opnieuw downloaden.
Windows 11 trouble shoot mbt tot flikkerend scherm uitgevoerd: dit houdt o.a. in drivers verwijderen en installeren en controles uitvoeren. Hierin geen problemen.
Op batterij of lichtnet maakt geen verschil
Aangesloten op HDMI kabel, maakt ook geen verschil. Dan gaat de monitor meeflikkeren en verdwijnt het signaal op de monitor af en toe.
USB apparaten aangesloten of niet, maakt geen verschil.
Complete herinstallatie maakte ook geen verschil
Nu ben ik het spoor bijster. Iemand nog een idee? Of is deze hardware matig defect.
Laptop is bijna 2 jaar oud. Intensief gebruikt, lichte gebruikerssporen. Bon helaas niet aanwezig. Laptop had 1 jaar garantie. Geen idee of deze dan nog ter reparatie aangeboden kan worden onder garantie.
Sinds korte tijd valt mijn laptop na enige regelmaat uit. Hiermee bedoel ik: verlichting toetsenbord flikkert aan en uit. Scherm gaat aan en uit: en komt op lock screen terecht. Na verloop van tijd stopt die helemaal. Bij inpluggen USB is wel geluid hoorbaar.
Mijn kennis is niet reuze en vraag mij af of dit een software of hardware probleem is. Het plan was om naar een pc over te stappen, maar nog niet op dit moment
Laptop specificaties
HP VICTUS 16-S0891ND
Nvidia RTX 4060
AMD Ryzen 5 7460
16 GB ram
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 up-to-date
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows volledig updaten
Stuurprogramma’s van o.a. beeldscherm verwijderen en opnieuw downloaden
Stuurprogramma’s GPU verwijderen en opnieuw downloaden.
Windows 11 trouble shoot mbt tot flikkerend scherm uitgevoerd: dit houdt o.a. in drivers verwijderen en installeren en controles uitvoeren. Hierin geen problemen.
Op batterij of lichtnet maakt geen verschil
Aangesloten op HDMI kabel, maakt ook geen verschil. Dan gaat de monitor meeflikkeren en verdwijnt het signaal op de monitor af en toe.
USB apparaten aangesloten of niet, maakt geen verschil.
Complete herinstallatie maakte ook geen verschil
Nu ben ik het spoor bijster. Iemand nog een idee? Of is deze hardware matig defect.
Laptop is bijna 2 jaar oud. Intensief gebruikt, lichte gebruikerssporen. Bon helaas niet aanwezig. Laptop had 1 jaar garantie. Geen idee of deze dan nog ter reparatie aangeboden kan worden onder garantie.