Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saskiia
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-05 15:30
Helaas is er door het bedrijf die we in hebben gehuurd voor het slopen van de vloer ook de FTU gesneuveld.
Dit was ons wel opgevallen echter hebben we hier geen melding van gemaakt, omdat we niet in de gaten hadden dat het een enorm gedoe en kosten post met zich mee bracht om dit te herstellen.

Via Delta Networks hebben we een offerte gehad van ruim 980,- euro om een nieuwe FTU te plaatsen op de bestaande kabel. Via andere wegen hebben we vele malen schappelijkere offertes gehad (rond de 100,-) echter zitten we met het probleem dat Delta waarschijnlijk wat aangepast heeft, waardoor we bij geen enkele partij meer een glasvezel abonnement kunnen afsluiten.

We zitten met ons handen in het haar, want we kunnen het proberen om onofficieel de FTU te laten plaatsen echter geeft dit (denken we) geen garantie dat we dan wel een abonnement kunnen afsluiten.
Ook de oude grondkabel van KPNnetwerk.nl hebben we geen aansluiting van, we zien deze wel de muur binnen komen.

Is er iemand die ons hier bruikbaar advies over kan geven?

Alle reacties

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het bedrijf die de beschading heeft veroorzaakt verantwoordelijk stellen. Dat kan je door middel van een belletje / telefoontje of door je rechtsbijstand in te schakelen. Daarna offerte van Delta Networks doorsturen via je tussenpersoon (of rechtstreeks) naar het bedrijf. Dat lijkt mij de makkelijkste en verstandigste zet.

Over de techniek kan ik je niet bijstaan.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:01

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ben benieuwd waar die €980 op gebaseerd is? Om enkel een FTU aan te sluiten is dit wel exorbitant hoog.

[ Voor 38% gewijzigd door AW_Bos op 23-04-2025 12:20 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-05 16:43

Alaksandus

Vae puto deus fio

Wat staat er in de algemene voorwaarden van het bedrijf dat sloop gedaan heeft? Kan me zo voorstellen dat defecten aan kabels (stroom,netwerk (koper/fiber) buiten de verantwoordelijkheid vallen van een sloper.

Die gaat tenslotte met grof gereedschap aan 't werk en die gaan echt niet elke kabel die door de vloer loopt kosteloos herstellen.

Maar misschien hebben ze daar een verzekering voor. Kortom gewoon contact met de sloper opnemen..

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathijsR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05 15:40
980 euro?! Hier heeft KPN Netwerk de aansluiting verlegd van de buitenmuur in de woonkamer naar de inpandige meterkast voor E300.. Inclusief het verlengen van de glaskabel, een nieuwe FTU en een beetje graafwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05 12:08

vr6-only

Blub Blub

Delta fiber is bekend dat zij exorbitante bedragen eisen.

Maar wat ze nu ook gedaan hebben is jouw aansluiting “niet orderbaar” gemaakt, doordat deze schade is gemeld.

Oftewel, eerst schade herstellen via hen en dan pas zal de lijn weer vrijgegeven worden. Ik betwijfel of zij akkoord gaan met herstel door “derden”.

Overigens bieden genoeg monteurs op marktplaats hun diensten aan om het te herstellen voor 50-100 euro. Maar daar ben je nu dus niet mee geholpen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saskiia
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-05 15:30
Goedemorgen, iedereen bedankt voor jullie reacties.

@Alaksandus Kabel liep niet via de vloer, maar zat met de FTU op de muur gemonteerd.

@vr6-only Is het mogelijk om deze status nog om te draaien?

Ik denk dat ik hem zelf nogmaals ga proberen aan te vragen op mijnaansluitingen en dan voor het verplaatsen van, hopelijk ligt deze net als bij jou @MathijsR een stuk lager. Ons zou het namelijk ook beter uitkomen als hij in de meterkast uitkomt ipv in de woonkamer. Ook gaan we het bedrijf eerst zelf proberen te benaderen. Hopelijk komen we er dan met hun uit.
Pagina: 1