Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:01
Ik heb jaren geleden op mijn naam een mobiel abbonement voor mijn dochter afgesloten.
Nu wordt het tijd dat ze dit zelf gaat regelen. Ze wil haar huidige nr graag houden.

Echter bij budget mobiel is geen contract overname oid mogelijk. (abboment is vrij, om over te stappen) En ja, daar ben ik achter gekomen door te bellen

Zou ze gewoon bij een andere provider een sim-only aan kunnen vragen mbhv nummer? En dan komt het nr op haar naam?

Of is er een ander manier om eea wel op haar naam te krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Sterke-Jerke op 23-04-2025 17:42 ]

S.J.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Volgens mij is nummer meenemen vrijwel overal mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:19

Reptile209

- gers -

Ik zou in elk geval even een belletje naar de klantenservice proberen. Geef ze de keuze: of de naam aanpassen, of ik stap over naar een andere provider waar dat wel mogelijk is. Dat kan al stukken schelen, hooguit wat kosten voor de aanpassing (omdat ze ook een nieuwe kredietcheck e.d. zullen moeten doen + de admin). Extra argument: stel dat een net gescheiden vrouw de achternaam van haar ex uit het abo wil, dan kan dat toch ook?

Geen idee of het werkt om een nummerportatie naar een andere provider te doen en tegelijk ook de naam aan te passen. Kan wel zijn dat dat ergens vastloopt.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:11
Volgens mij hoef je bij nummerportatie door een andere provider alleen de overname te bevestigen met een sms'je en wordt er verder niet naar de naam gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:15
Mobiel.nl zegt het volgende hierover:
Contractovername
Het overzetten van je abonnement op een andere naam is mogelijk door middel van een contractovername bij de provider. Voor meer informatie over een contractovername kan je bij de klantenservice van jouw provider terecht.

Wanneer je overstapt met nummerbehoud naar een andere provider dan je huidige provider hoef je van te voren geen contractovername aan te vragen wanneer je dit op een andere naam wil. Bij de nieuwe provider vraag je het aan onder de gegevens van de nieuwe contractant.
https://www.mobiel.nl/vra...onnement/contractovername

Ik zou 'gewoon' een abonnement aanvragen bij een andere provider op haar naam met nummerbehoud. Dan ga je vanzelf de molen in.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Waarom wil je een contract overname doen, staat het op jou naam (en geboorte datum) en/of jouw
bankrekening? Dat laatste kan je gewoon aanpassen volgende de chat assistent buddy. Dan betaalt ze het zelf.

En buddy geeft ook aan "Je contract is persoonsgebonden. Een naamswijziging vanwege een contractovername is daarom niet mogelijk."

Degene op wiens naam is afgesloten is/blijft verantwoordelijk, als je dat een probleem vind moet je een nieuw abonnement afsluiten.

Je kan even bellen met budget mobiel of dat bij hun kan kan met behoud van het nummer, maar meestal moet je naar een ander provider.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:44

pistole

Frutter

jeanj schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:51:
Je kan even bellen met budget mobiel of dat bij hun kan kan met behoud van het nummer, maar meestal moet je naar een ander provider.
En anders binnen de provider porteren als je tevreden bent. Contact opnemen is wel de eerste stap.

Ik frut, dus ik epibreer

Pagina: 1