Edifier R1855DB of Edifier S2000MKIII

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 08:24
Ik twijfel tussen twee setjes Edifier Bluetooth boxen voor in mijn woonkamer.

Ik zoek een?
Bluetooth boekenplank speaker setje. Ik heb een platenspeler met Bluetooth, maar wil er ook graag muziek en films op luisteren. Ik ben geen extreme audiofiel.

Wat is je budget?
Hier zit hem het vraagstuk. Is de S2000MKIII het meer dan dubbele bedrag van 354 euro waard tov de 159 euro van de R1855db? Iemand ervaring?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Aansluiten op mijn Sony platenspeler via Bluetooth. Aansluiten op de tv. En muziek luisteren via telefoon.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog andere alternatieven die ik vergeet? Mijn woonkamer is ongeveer 50 mg m2. Ik woon in een gehorig appartement dus het hoeft allemaal niet knoerthard, maar wel zuiver.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:37
De S2000MKIII heb ik nu een aantal maanden. Ze zijn wel wat duurder geworden zo te zien. Ongeveer €320,- een tijdje geleden.

Ze klinken verassend goed vind ik. Voor zover ik kan beoordelen zuiver met de muzieksoorten die ik luister en ze gaan hard zat. Oriëntatie is wel belangrijk (recht van voren klinkt het het beste). Ik gebruik ze voornamelijk voor muziek streamen en radio via bluetooth.

Ik heb ze gekoppeld met de TV (Samsung Serif 2021) of de audio output werkt via bluetooth. Dat wil, naar met een kleine vertraging. Ik denk dat enkel een bedrade optie hier (meer) geschikt voor is.

Het zijn relatief grote en zware speakers. Ook vrij diep met de kabels achterop. De kabel tussen de speakers is erg dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Voor dit -of minder- geld kan je overwegen om tweedehands 'echte' hi-fi-luidsprekers en een versterker te zoeken, plus een bluetoothontvanger. Dan heb je beter geluid.

[ Voor 16% gewijzigd door TBTL op 23-04-2025 15:27 ]