Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReversdRainbow
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-08 07:42
Goedenmorgen allemaal ,

Door bepaalde redenen hebben wij nu 2 zonnepanelen over met 2 optimizers

Deze willen wij graag op de overkapping plaatsen zodat ze toch nog iets opleveren

Hiervoor willen wij de Dsl-3 voor 2 panelen gaan gebruiken

Mijn eigen gedachten is :
Dsl , stekker openen/afknippen , verbinden met ymvk2,5mm afgieten in een gietharsmof , aansluiten op het stopcontact

Nu lees ik echter ook vaak dat ze er eerst een verlengkabel aan doen

Dsl , verlengkabel, deze splitten en aan sluiten op de ymvk afgieten , aansluiten op een stopcontact

Wat zijn jullie gedachten hier over?

Tevens willen wij de 2 panelen oost-west leggen zodat we sochtends iets meer opwek hebben en daarna de 6 panelen op zuid het overnemen

( de 2 panelen weer terug op de string monteren zou ong 600euro kosten en dit vinden we niet erg rendabel meer)
Mvg en bvd Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZaVq-h0Zuv3JxCqwtl3tsixa2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzccXS8804HG3VXwyhl0QreJ.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basfromasd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:26
Gaat het om de APsystems DS3-L?
Die zou wel op een stopcontact aangesloten kunnen worden. Let er wel op dat je voor een kabel met een stekker eraan soepele kabel gebruikt. Geen voldraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:13

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Met een enkele DS3-L kan ik me voorstellen dat je de proprietary socket eraf knipt en voor je eigen aansluiting gaat (DS3-L zonder socket > in kabelmof verbinden > soepel snoer met stekker). Ik zou het zelf houden bij de gewezen weg: DS3-L mét socket > DS3 aansluitkabel 4m > stekker. Mocht je ooit nog wat willen uitbreiden, of de boel willen verkopen, dan heb je tenminste nog een DS3-L in originele staat in plaats van een gecoupeerd exemplaar :)

/edit: de aansluitkabel heeft een soepele kern. Met 1,5mm2 kern kun je die 800Wp prima kwijt; geen nut voor YMvK lijkt mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Thijsmans op 23-04-2025 09:17 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReversdRainbow
Thijsmans schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:16:
Met een enkele DS3-L kan ik me voorstellen dat je de proprietary socket eraf knipt en voor je eigen aansluiting gaat (DS3-L zonder socket > in kabelmof verbinden > soepel snoer met stekker). Ik zou het zelf houden bij de gewezen weg: DS3-L mét socket > DS3 aansluitkabel 4m > stekker. Mocht je ooit nog wat willen uitbreiden, of de boel willen verkopen, dan heb je tenminste nog een DS3-L in originele staat in plaats van een gecoupeerd exemplaar :)

/edit: de aansluitkabel heeft een soepele kern. Met 1,5mm2 kern kun je die 800Wp prima kwijt; geen nut voor YMvK lijkt mij.
basfromasd schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:43:
Gaat het om de APsystems DS3-L?
Die zou wel op een stopcontact aangesloten kunnen worden. Let er wel op dat je voor een kabel met een stekker eraan soepele kabel gebruikt. Geen voldraad.
Bijde bedankt voor de reactie
De verlengkabel gaat op de bestellijst.
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReversdRainbow
We gaan het monitoren hoe de zon hier rond draait
Ze staan nu op oost-west maar een echte west is er niet natuurlijk omdat ze vanaf een uur of 3 in de schaduw van het huis staan

Oost-west
Bijde 15gr
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Hh8wYhJxni8T64Tm4-gwHRX4Iw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtNmxxZgGteKkHBcwdacy5oy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jc1sbpi_67PwoMgVL41sWP83-No=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bW444bojQDZ6SQPWREdVrFxm.jpg?f=fotoalbum_large
Is een andere oriëntatie nog gunstiger?
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:59
Wat is gunstiger?
Max opbrengst, korte tijd
Iets minder opbrengst, hele dag verspreid?
Rond etenstijd maximaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReversdRainbow
Dapdodo schreef op zondag 27 april 2025 @ 09:40:
Wat is gunstiger?
Max opbrengst, korte tijd
Iets minder opbrengst, hele dag verspreid?
Rond etenstijd maximaal?
Excuus
Ik bedoelde idd het meest verspreid
Dan hebben we er het meest profijt van nu en als de saldering eraf is.

Bedankt voor uw reactie
Pagina: 1