automatisch vullen van velden in Word

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:32

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Ik probeer een manier te vinden om meerdere velden in één keer te vullen (copy/paste indien mogelijk) in Word aan de hand van externe gegevens, bijvoorbeeld;

Productnaam:
Productcode:
Categorie:
Toepassing:

Het gaat om een formulier waar bovenstaande niet aangepast kan worden, alleen de invulvelden. Is het mogelijk om een dataset te maken met deze gegevens en dan dmv een dropdown menu het juiste product te kiezen en dat de rest van de gegevens ook wordt ingevuld? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Word versie: 365

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:40
Ik weet niet om hoeveel gegevens het gaat maar je kan het opslaan als PDF en dan via deze website een dropdown menu maken.

En anders via een Excel sheet kan je makkelijk een dropdown menu maken en is deze ok makkelijker aan te passen.

https://www.sejda.com/pdf-forms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:32

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Ja maar denk dat dit niet gaat werken want het gaat om vaste gegevens (zoals in voorbeeld) en een paar variabelen die elk een eigen invoerveld moeten krijgen. Had ik even moeten vermelden, excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:20

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Met samenvoegen/mailmerge kan je in één keer je formulieren vullen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt velden gebruiken. Op 1 plaats het invulveld, die op de andere plaatsen hergebruiken.

Makkelijkste: sleep voorbeeldtekst met rechtermuisknop -> hier koppeling maken.

Na ctrl-a F9 worden de velden gevuld, of bijv. bij printen.

Maar vraag je ook af of Word wel de juiste tool is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)