Ik had recent dezelfde vraag in gedachten. Alleen ging het om de creality vs bambu. Mijn voorkeur ging uit naar de creality maar door diverse omstandigheden - eveneens onzin vanuit creality omdat ik niet (eenvoudig) op de firma kon bestellen (dit wordt gebruikt voor prototypes van automatisatie) dan maar voor bambu gekozen. Zeker met de reviews, bambu neemt veel obstakels weg.
Tot... Zoals een goede huisvader toch nog eens alle reviews heb nagekeken. Dit is pas héél recent, vendor lock in met QR codes. Uiteraard is er veel rumoer en niet alles is waar.
Bij toeval op een retour Anycubic Kobra 3 zonder de combo module gekomen. Met wat onderhandelen 40% korting gekregen inclusief 2 rollen PLA en 2 rollen PETG.
Ik ben er best tevreden over, de printer werkt zoals het hoort - althans zoals ik verwacht -. Weliswaar heb ik geen support nodig gehad tot nu toe dus daar kan ik mij niet over uitspreken maar in de community lijkt mij dat wel een ding. Hoewel anycubic betere support krijgt dan wat ik kan lezen.
Alles samen, wat mijn persoonlijk ervaring is tot nu toe met anycubic. Het is een leermiddel voor mij. Moet je die assen eens olieën ? Jazeker. Het raam stond open met de eerste print, de PLA was net iets harder en minder draadjes (koeling).
Nu als je het moeilijk hebt met de creality leen dan denk ik dat de bambu net iets mee geschikt gaat zijn. Minder focus op de printer en meer focus op wat je wilt printen wat uiteindelijk meestal het doel is.
Oh en de star fighter kerstmis hanger zeker eens opzoeken voor het eindejaar

.