Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 08:07
Mijn zoon doet de 2e graads lerarenopleiding wiskunde. Tijdens zijn stage moet hij zichzelf opnemen, beeld en geluid. Dit is geen probleem, met een opspeldmicrofoon gaat dat prima. Nu moet hij echter ook de audio van de leerlingen opnemen (als er een vraag gesteld wordt) en daar zoekt hij een geschikte microfoon voor. Ikzelf zit te denken aan een 360 graden microfoon zoals die in vergaderruimtes wordt gebruikt. Op mijn werk gebruiken we de Jabra SPEAK 510 (die ik helaas niet kan meenemen om te proberen).

Iemand hier ervaring met audio opnemen in een klas? Of hele grote vergaderruimte?

Alle tips zijn welkom.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:13
Ik denk dat dit erg afhangt van de grote van de ruimte? Opzet hoe men eventueel zit in deze ruimte en wat het mag kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:25

timovd

Voorsprong door techniek

Als je het echt goed wil doen, koop je een catchbox met draadloze set (receiver en beltpack transmitter).
Een omnidirectionele microfoon klinkt over het algemeen natuurlijker dan een cardioid, maar omdat het meer oppakt, pakt het ook ruis (ongewenste geluiden) op.
Zo'n Jabra heeft meerdere microfoons en slimme software om omgevingsgeluiden weg te drukken, daardoor is het in een ruimte met meerdere meerdere personen een fijne oplossing.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:45

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ppassie

Waarom heb je dit format niet ingevuld?
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Hoe beter jouw antwoorden op deze vragen; hoe beter het advies dat je zult krijgen.

Hebben ze op de lerarenopleiding wellicht microfoons of camera's te leen? Toen ik zelf de lerarenopleiding deed konden we ook allerlei benodigde apparaten gewoon van de opleiding lenen wanneer stagelessen opgenomen moesten worden.

Voor nu gaat dit topic op slot. Je kunt mij DM'en ter heropening en alles uitgebreid invullen; of zelf een nieuw topic openen dat aan de voorwaarden voldoet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Dit topic is gesloten.