hoe one drive stoppen zonder fotos te verliezen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:20
ik gebruik al jaren een hotmail account voor mijn prive mail op mijn Iphone.

Nu is er Onedrive op de Icloud gekomen en deze heeft mijn camera gebackupt naar onedrive.

nu kan ik geem mail meer sturen, omdat onedrive vol zit.

hoe zorg ik er nu voor dat die camera backup stopt, de fotos op mijn iphone blijven, en onedrive niet vol zit met foto's?

ik gebruik al Icloud met een abonnement voor mijn fotos en bestanden.

ik lees dat als ik fotos ( en videos) uit ondrive weg doe, dat deze dan ook van gesynchronieerde apparaten verdwijnen. en dat wil ik uiteraard helemaal niet.

hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:54
Is het niet mogelijk om de foto's uit onedrive te downloaden op je PC in een aparte map en vervolgens op onedrive de boel te wissen?
Dan heb je een backup op je PC en kun je van daar uit de gewenste foto's weer op je telefoon zetten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik heb weinig zin om 30+GB fotos rond te gaan pompen omdat ONe-Drive zo nodig zich ergens mee wil bemoeien, en het moet ook niet nodig zijn. de fotos staan op mijn iphone en in de cloud...

via ONE drive krijg ik alleen op elk scherm dat ik in beeld krijg te zien dat ik meer opslagruimte moet gaan kopen. in plaats van dat ze ergens een oplossing voor bieden.

het lijkt mij dat dit probleem veel vaker voorkomt...

+ nog een keer, dat de bestandnamen en koppeling met icloud fotos dan zeg maar naar de knoppen gaat als je het mij vraagt.

[ Voor 13% gewijzigd door engelbertus op 22-04-2025 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

one drive moet van de iPhone af, dat lijkt mij stap 1

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Lijkt me gewoon een kwestie van eerst de camera backup van OneDrive uitschakelen (in de OneDrive app op je iPhone) en daarna (indien dat niet vanzelf al gebeurt) de boel opschonen in OneDrive. Daarmee zou er niks moeten gebeuren met de foto's die in je fotobibliotheek op je iPhone / in iCloud staan.

Dat stukje over:
ik lees dat als ik fotos ( en videos) uit ondrive weg doe, dat deze dan ook van gesynchronieerde apparaten verdwijnen. en dat wil ik uiteraard helemaal niet.
Zal slaan op via OneDrive gesynchroniseerde apparaten. Dus als je via OneDrive die foto's ook op je pc/laptop hebt, dan verdwijnen ze daar natuurlijk ook als je ze uit OneDrive gooit. Maar ze gaan daarmee niet weg uit je Apple fotobibliotheek.

[ Voor 41% gewijzigd door Orion84 op 22-04-2025 16:14 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

bombadil schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:10:
one drive moet van de iPhone af, dat lijkt mij stap 1
Dat hoeft helemaal niet. De camera backup is gewoon een functie die je aan en uit kan zetten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:49
Zoals hierboven gezegd, de backup via de Onedrive app staat los van de synchronisatie naar Icloud. In feite heb je nu twee backups, één in Icloud en één in Onedrive. Althans, dat is hoe het op mijn Iphone werkt.
Je kunt in de Onedrive-app de camera-backup uitzetten, en de foto's in Onedrive verwijderen. Ik geef geen garantie. Ik zou het eerst even met een foto proberen die toch al weg mag. Als je die verwijdert uit Onedrive en hij staat nog in je Icloud, dan klopt mijn verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Ik heb het inderdaad getest met een paar dingen die wel weg konden.

Eerst de backup uitgeazet via de one-drive app op de iphone.
Toen via een webbrowser ingelogd op onedrive, en enkele fotos verwijderd uit one-drive.
Dit werd alsnog wel gesynchronieeerd met one-drive op de iphone, ondanks dat deze meldde dat de backup van de camera niet actief was.

In Icloud bleven de fotos wel op de Iphone staan.

Ik ga nog kijken of dit morgen nog steeds zo is.. je weet het soms maar nooit met vertragingen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

engelbertus schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:12:
Dit werd alsnog wel gesynchronieeerd met one-drive op de iphone, ondanks dat deze meldde dat de backup van de camera niet actief was.
De back-up om nieuw gemaakte foto's te synchroniseren is dat denk ik...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:58
Precies, de andere test is of een nieuwe foto in OneDrive terecht komt. Met de backup optie uit zou een nieuw gemaakte foto alleen in foto's en iCloud terecht moeten komen. Dus dan kan alles uit OneDrive gewoon verwijderd worden zonder dat dit invloed heeft op wat er in iCloud gebeurt. Als je nu de OneDrive van je telefoon af haalt ben je ook niets uit OneDrive kwijt. Dat kan je gewoon op andere apparaten nog benaderen.
Pagina: 1