Introductie
Ik zit met een legpuzzel: het volleggen van een krap plat dak met ±4000Wp.
De scope van deze post beperk ik tot het hoge dak en het volleggen. Negeer het lage dak. Geen offerte vergelijking oid...
Wens
:strip_exif()/f/image/jVxrnRZT8FZYkSFh8bz6vd7T.jpg?f=fotoalbum_large)
Marges Noord en Zuid: 30cm, Oost en West 10cm.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kXkqAolXU0BmzimnXxImDVEA.jpg?f=user_large)
maar Sunny Design houdt geen rekening met FlatFix Fusion maatvoeringen en daarom twijfel ik of het uberhaupt kan.
Vraag
Dus, hoe kan ik achter deze afmeting van de gele lijn komen van FlatFix Fusion? Ik heb de officiële tooling van Esdec geprobeerd maar die hield steevast aan meer marge bij de dakranden, begrijpelijk ook, maar ik durf het risico wel aan met extra balast, mits iemand mij kan overtuigen om dit echt niet te willen.
:strip_exif()/f/image/yWAWm8n1qAktQBiLJq1gyPEP.jpg?f=fotoalbum_large)
Overig
Ik zit met een legpuzzel: het volleggen van een krap plat dak met ±4000Wp.
De scope van deze post beperk ik tot het hoge dak en het volleggen. Negeer het lage dak. Geen offerte vergelijking oid...
Wens
- Hoogste (9m) platte voorzien van oost-west opstelling met het liefst (8 panelen 1950x1134x30mm)
- Beperkt ruimte : 4.7m x 4.5m incl. dakranden. Netto 4.6m x 4.3m.
- Oppervlakte maximaal benutten met extra balast i.v.m. veiligheidsmarge-overschrijding van 30cm.
- FlatFix Fusion montage set.
- Overige >400Wp formaat panelen onderzocht met gewenste Wattpiek.
- Combinatie van overige maten en Portret en Landscape modes geprobeerd.
:strip_exif()/f/image/jVxrnRZT8FZYkSFh8bz6vd7T.jpg?f=fotoalbum_large)
Marges Noord en Zuid: 30cm, Oost en West 10cm.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kXkqAolXU0BmzimnXxImDVEA.jpg?f=user_large)
maar Sunny Design houdt geen rekening met FlatFix Fusion maatvoeringen en daarom twijfel ik of het uberhaupt kan.
Vraag
Dus, hoe kan ik achter deze afmeting van de gele lijn komen van FlatFix Fusion? Ik heb de officiële tooling van Esdec geprobeerd maar die hield steevast aan meer marge bij de dakranden, begrijpelijk ook, maar ik durf het risico wel aan met extra balast, mits iemand mij kan overtuigen om dit echt niet te willen.
:strip_exif()/f/image/yWAWm8n1qAktQBiLJq1gyPEP.jpg?f=fotoalbum_large)
Overig
- 3-fase systeem met APSystems QT2 micromvormers (laag dak heeft met schaduwval te maken).
- hellingsgraad van 13 aangehouden
- Bewust van niet of nauwelijks loopruimte uiteindelijk.
- Zelf leggen