Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik heb dit probleem al een tijdje en ik snap niet wat ik verkeerd doe.

Wat ik wil bereiken lijkt simpel. Ik heb een website draaien op mijn Synology en die wil ik van buitenaf kunnen benaderen.
Op mijn Synology draait de website op poort 8080 (de default website draait overigens op poort 80). Als ik deze lokaal benader werkt deze naar behoren.
Dus heb ik in mijn Fritz!Box (OS v8.02) een zogenaamde 'poortvrijgave' ingericht die stelt dat TCP van poort 80 naar poort 8080:8080 op mijn Synology moet gaan. Hetzelfde heb ik met poort 80:80 gedaan zonder effect.

Maar om voor mij nog onverklaarbare redenen werkt dit dus niet. Ik heb ook een Raspberry Pi draaien (met Pi-Hole) en als ik eenzelfde poortvrijgave instel voor dat apparaat kan ik keurig op afstand bij mijn pi-hole.

Heeft iemand enig idee waarom de port-forwarding wel werkt voor mijn Raspberry Pi, maar niet voor mijn Synology?

[ Voor 3% gewijzigd door Deddiekoel op 22-04-2025 11:20 . Reden: Kleine toevoeging ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 22:59

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
ACL op de Synology/webserver welke alleen lokale verbindingen toestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
MasterL schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:45:
ACL op de Synology/webserver welke alleen lokale verbindingen toestaat?
Ik heb op de Synology een zogenaamd 'Toegangscontroleprofiel' aangemaakt en toegekend aan de website. Hier staat dat alles is toegestaan voor alle IP adressen.
Mocht niet baten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Djeez, ik ben erachter. Mijn Synology heeft een VPN verbinding naar buiten. Zolang deze actief is accepteert hij geen ander verkeer. Als ik de VPN uitzet werkt het allemaal wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ok, ik heb het nu werkend. De truc is om onder netwerk--> algemeen bij geavanceerde instellingen de optie 'meerdere gateways inschakelen' aan te zetten.