Hoeveel lagen Skylt original op vurenhout?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJozi
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 25-04 13:33
Van het weekend en vurenhouten bureau blad opgeschuurd een met Skylt original behandeld, 3 lagen met licht (320) opschuren na de eerste laag.

Het ziet er heel mooi uit alleen kan ik niet zo goed beoordelen of er een laag op het hout zit, of dat het er in is gezogen? Het voelt na 3 lagen nogsteeds als hout, kan dit of is dit normaal? Kan ik beter nog een laag of 2 aanbrengen?

Foto is voordat ik de 3e laag heb aangebracht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rESN9TFLVGQizQkGSxttF2H5WaE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/waue1rbNDMDfi6PKy1qEtLBF.jpg?f=fotoalbum_large
We hopen met deze lak het vergelen en beetje te vermijden in zo ver dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dat is normaal, Skylt is heel subtiel.
Ik weet niet in hoeverre het helpt tegen vergelen, maar ik betwijfel of meer lagen daarbij zullen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 12:31
Makkelijkste manier is nu even nat maken, trekt het in het hout dan zit er nog geen afgesloten laag lak op en zul je nog een laag aan moeten brengen.

Als je de druppels met een doekje droog wrijft heb je voldoende lak erop zitten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:45

Metalfreak

Hoije woh!

Mijn ervaring met Skylt is inderdaad dat je het helemaal niet ziet. Maar mijn ervaring met een eikenhouten tafel die ik 5 jaar geleden behandeld heb (3 lagen dacht ik) is dat het wel ontzettend goed werkt.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJozi
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 25-04 13:33
michiel_ schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:12:
Dat is normaal, Skylt is heel subtiel.
Ik weet niet in hoeverre het helpt tegen vergelen, maar ik betwijfel of meer lagen daarbij zullen helpen.
Idd, gelezen dat het bijna niet zichtbaar is. Al is dit wel heel subtiel, prima hoor als het zo hoort.
-Venom- schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:19:
Makkelijkste manier is nu even nat maken, trekt het in het hout dan zit er nog geen afgesloten laag lak op en zul je nog een laag aan moeten brengen.

Als je de druppels met een doekje droog wrijft heb je voldoende lak erop zitten 😉
Hier het ik vanmorgen ook even aandacht, zo lang het hout geen vlek laat zien hierdoor ga ik het later proberen.
Metalfreak schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:24:
Mijn ervaring met Skylt is inderdaad dat je het helemaal niet ziet. Maar mijn ervaring met een eikenhouten tafel die ik 5 jaar geleden behandeld heb (3 lagen dacht ik) is dat het wel ontzettend goed werkt.
Goed om te weten! Zou eikenhout misschien minder Skylt op zuigen dan vuren? Zoals hierboven gaat ik met wat druppels bekijken of er iets op zit, een misschien nog een extra laag aanbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-05 21:30
Meer lagen is altijd beter. Ervaring hier met vergelen: je houdt het nooit helemaal tegen. Gewoon over 5 jaar weer een schuursessie plannen (of niet)
Pagina: 1