Mantelbuis en hemelwaterafvoer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom42
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-04 15:01
Op dit moment ben ik een overkapping aan het bouwen en hier moet ook nog de hemelwaterafvoer voor worden gegraven van achter in de tuin naar de achterzijde van de woning om deze op de reeds al geplaatste hemelwaterafvoer aan te sluiten.. Mijn vraag is; is het mogelijk om in deze sleuf waar de hemelwaterafvoer in komt te liggen hier ook de mantelbuis door te laten lopen? De hemelwaterafvoer zal op een diepte van 60 cm worden ingegraven.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormrider nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:28
Ja, Ik zie geen rede waarom niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:49
Waaeom zou dit niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom42
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-04 15:01
@Draakje5 het is natuurlijk geen probleem om ze door dezelfde sleuf te leggen, maar ik wist niet zeker of dit ook is aan te raden omdat het om stroom en een waterafvoer gaat. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormrider nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:28
Zolang je een goede grondkabel gebruikt zonder moffen / aftakkingen onder de grond kan het zo nat worden als jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31
Als het goed is staat er geen water in de mantelbuis (al ben ik heftig tegenstander van die rode ribbelbuizen, rommel, steek meteen een regenpijp als mantelbuis: je kabel is veel beter beschermd, en je trekt er zo wat extra door).
Ook een normale electriciteitskabel kan tegen water; de grondkabel is extra mechanisch beschermd omdat je die zo in de grond mag ingraven en je dus met de schop er niet door mag kunnen prikken; grondkabel is niet nodig in een mantelbuis want die voel je voor de schop er door is.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1