Ik zit al sinds mensenheugenis bij XS4ALL, maar inmiddels is de prijs gewoonweg niet meer te rechtvaardigen. Daarom ben ik op zoek naar een degelijk alternatief.
Ter referentie: dit is mijn huidige maandelijkse factuur:
:strip_exif()/f/image/4kwJYmgRXG5ECvDAFR4qxsOg.jpg?f=fotoalbum_large)
Met deze internetsnelheidsbundel:
:strip_exif()/f/image/pPLbCROuPMeQ9roiRaQYAzpD.jpg?f=fotoalbum_large)
Indien ik overstap naar Odido, zou dit mijn nieuwe factuur worden:
:strip_exif()/f/image/VHcOAvQkZMW7wuiiNbxnjTdZ.jpg?f=fotoalbum_large)
De besparing is evident, dus ik zie vooralsnog geen reden om het níet te doen—tenzij iemand met een nóg betere suggestie komt.
Qua telefonie gebruik ik dus een mix van analoge toestellen, DECT-handsets (de FRITZ!Box fungeert als centrale), en meerdere Cisco-VOIP-telefoons. Alles naadloos geïntegreerd. Dat zou ik graag behouden.
Het probleem: zodra ik XS4ALL (KPN) opzeg, moet de FRITZ!Box 7590 retour. Daarom ben ik op zoek naar een waardige vervanger.
Mijn vraag aan jullie: Heeft iemand ervaring met het in gebruik nemen van een recent FRITZ!Box-model, aangesloten op een glasvezelverbinding (van in dit geval Odido).. ter vervanging van de standaard meegeleverde Zyxel doos? En zo ja, hoe verloopt de integratie, specifiek qua soort glasvezelaansluiting (AON, GPON, XGS-PON) en de daarmee samenhangende SFP-module. Ook tips over de noodzakelijke stappen die ondernomen moeten worden bij Odido om dit daadwerkelijk werkend te krijgen zijn zeer welkom.
Dan nog voor wat betreft de vervanging van mijn huidige FRITZ!Box 7590... dan kan ik maar net zo goed overgaan op het meest nieuwste van het nieuwste van FRITZ.. ik zie zo snel de volgende modellen:
Groet!
Ter referentie: dit is mijn huidige maandelijkse factuur:
:strip_exif()/f/image/4kwJYmgRXG5ECvDAFR4qxsOg.jpg?f=fotoalbum_large)
Met deze internetsnelheidsbundel:
:strip_exif()/f/image/pPLbCROuPMeQ9roiRaQYAzpD.jpg?f=fotoalbum_large)
Indien ik overstap naar Odido, zou dit mijn nieuwe factuur worden:
:strip_exif()/f/image/VHcOAvQkZMW7wuiiNbxnjTdZ.jpg?f=fotoalbum_large)
De besparing is evident, dus ik zie vooralsnog geen reden om het níet te doen—tenzij iemand met een nóg betere suggestie komt.
Wat voor mij cruciaal is:
- Behoud van mijn vaste telefoonnummer.
- Telefooncentrale mogelijkheden en faciliteiten.
- Minimaal één fysieke TV-box naast de meegeleverde "TV-app". Dit voor integratie van televisiegemak op mijn oude "not so smart" zolder televisie.
Qua telefonie gebruik ik dus een mix van analoge toestellen, DECT-handsets (de FRITZ!Box fungeert als centrale), en meerdere Cisco-VOIP-telefoons. Alles naadloos geïntegreerd. Dat zou ik graag behouden.
Het probleem: zodra ik XS4ALL (KPN) opzeg, moet de FRITZ!Box 7590 retour. Daarom ben ik op zoek naar een waardige vervanger.
Mijn vraag aan jullie: Heeft iemand ervaring met het in gebruik nemen van een recent FRITZ!Box-model, aangesloten op een glasvezelverbinding (van in dit geval Odido).. ter vervanging van de standaard meegeleverde Zyxel doos? En zo ja, hoe verloopt de integratie, specifiek qua soort glasvezelaansluiting (AON, GPON, XGS-PON) en de daarmee samenhangende SFP-module. Ook tips over de noodzakelijke stappen die ondernomen moeten worden bij Odido om dit daadwerkelijk werkend te krijgen zijn zeer welkom.
Dan nog voor wat betreft de vervanging van mijn huidige FRITZ!Box 7590... dan kan ik maar net zo goed overgaan op het meest nieuwste van het nieuwste van FRITZ.. ik zie zo snel de volgende modellen:
- FRITZ!Box 5530 https://tweakers.net/mode...530_p1211072/vergelijken/
- FRITZ!Box 5590 Fiber https://tweakers.net/mode...ber_p1380664/vergelijken/
- FRITZ!Box 5690 Pro https://tweakers.net/mode...pro_p1494608/vergelijken/
Groet!
Who is General Failure and why is he reading my hard disk?