Gaten in moederbord voor p4 478

Pagina: 1
Acties:

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Zoals de titel al verklaard. Ik heb de search al gebruikt en gekeken op intel.com maar ik kom er niet uit.

Ik weet de afmetingen van een AMD 33 bij 36 maar volgens mij heeft Intel voor zijn nieuw p4 een andere standaart uit met andere gaten voor het moederbord. BVD.

Verwijderd

euh wat bedoel je precies?

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Ik gok de mate van de gaten naast de socket voor het installen v/d koeler??? Anders zou ik het ook niet weten....

• roedie
Ik dacht dat het vrij duidelijk is. De gaten die in sommige moederborden zitten om de zwaardere koelers te bevestigen en waterblokken. Deze hebben bij een socket A de afmetingen van 33x36 en dit is volgens mij ook zoo bij de p4 socket 423. Maar voor de socket478 zijn de gaten volgens mij een beetje verschoven.

Nu ben ik bezig met mijn waterblok. Eigenlijk al een half jaar maar nu gaat mijn vader toch echt freezen. Ik ga in November een p4 Northwood aanschaffen en daarom moet ik nu die maten weten van de gaten anders past mijn waterblok straks niet. (Begin nu a.u.b niet te zijken over P4).

Of hier slimme mensen lopen die dit ff willen zeggen.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:11
Precies kan ik het je niet vertellen, maar de gaten van een S478 plankje staan aanzienlijk verder uitelkaar dan bij een S423 geval.

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:58

Remi

Moo!

Ik geloof dat ze idd verder uit elkaar staan.

• roedie
Slim antwoord Remi. Dat staat hier al 3x. Ik wil dus de MATEN weten zodat ik deze kan gebruiken. Is er anders iemand die zo iets weet als bijv. techsupport@intel.com ofzo. (ik weet niet of die bestaat maar of ik hun dan kan mailen). Of iemand die wel de weg weet op Intel.com.

Bij mij duurt het 5 minuten om wat te laden (platteland hé) januarie ADSL

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

goede keuze p4 Northwood deze gah ik eind nov. op de hcc dagen ook kopen. ik wil dat ding ook waterkoolen. wat mij het slimste lijkt is ff een mailtje te sturen naar sww of andere winkels die jou mobo ook verkopen die jij wilt hebben en daar ff de maten vragen. ik neem aan dat jij ook de ABIT TH7-II RAID mobo wilt??

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

pdf file van een ABIT TH7-II RAID mobo

misschien als je de lay out van de dingen opmeet en daarmee dan uitrekend hoeveel kleiner ze zijn dan kan je kijken of je anderz zo op het formaat komt.

• roedie
Dat mobo gaat er bij mij ook in ja. Is nu nog wel vet duur.
Als er in die pdf geen maten staan dan zou ik Hielko heeeel vriendelijk verzoeken of het nog mogenlijk is deze op te meten. Dat is dan altijd nog preciezer als met schalen enzo.

ReseTTim: Heb jij ook 2 peltiers van 172 Watt op je kamer liggen >:)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zondag 16 september 2001 19:57 schreef roedie het volgende:
Dat mobo gaat er bij mij ook in ja. Is nu nog wel vet duur.
Als er in die pdf geen maten staan dan zou ik Hielko heeeel vriendelijk verzoeken of het nog mogenlijk is deze op te meten. Dat is dan altijd nog preciezer als met schalen enzo.

ReseTTim: Heb jij ook 2 peltiers van 172 Watt op je kamer liggen >:)
neej, maar wel 2 enermax 350Watt voedingen. geldt dat ook?? ik gah alleen waterkoelen met waterblokkies niet peltiers, maybe later...

• roedie
ff gemaild naar de tech support van Abit maar die in de manuel staat dat ze geen tijd hebben om altijd om te antwoorden.

Blijkbaar niemand die gewoon ff het antwoord kan zeggen.

Met die twee enermaxxen kan je wel je peltiers van stroom voorzien :)

• roedie
ff schoppen want ik heb nog geen e-mail ontvangen :'(

Is er dan echt niemand met het antwoord?

• P5ycho
  • Nu online
ik durf te wedden dat het hier in staat.

volgende keer zelf ff logisch nadenken :)

edit: ftp://download.intel.com/design/pentium4/guides/24988901.pdf hier staat de hele handel in. wel ff pics posten als je de boel klaar (of dood >:)) hebt he! :)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• roedie
Ik ben nu aan het downloaden. En als het erin staat:

Bedankt, dat had ik nodig, ik kwam zelf niet uit de pagina van Intel omdat op de een of andere manier gisteren de pagina niet kon laden (kromme zin :)!)

De pics komen er zeker, Ik heb een paar hele mooie ideetjes liggen over mijn waterkoeling.

• P5ycho
  • Nu online
share your thoughts :)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• roedie
Bedankt man, voor iedereen die de search gebruikt (tenminste dat doe ik als ik iets zoek en deze zal dan wel een goede hit kans hebben voor iemand die er naar op zoek is, er komen steeds meer waterkoelers :))

de gaten om te bevestigen: 59.44 bij 76.2.
Gebied dat plaats is ( hier mag niks beven het socket uikomen zeg maar) (wat een goede bepaling *D). 70.874 bij 9.652.
De gaten hebben een doorsnede van 4.03.

Daar kan me een waterkoeling op man! baal ik nu ff dat mijn blokje "maar"85 bij 50 is. Dan maar stiekem hopen dat mijn vader die nu ongeveer aan het freezen is het hele blok verzout. Geef ik hem de schuld en koop ik een stuk van 78 bij 96. Dat is dan 100% het grootste en beste blok ooit!!.

Nog een keer bedankt P5yco. Ben weer helemaal Happy :)
Pagina: 1