Klipsch RP serie 1 matching met serie 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-04 15:28
Zoals de titel al zegt, ben ik benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken. _/-\o_
Heb paar dagen geleden toch de RP-5000F II ( V2 ) 2x gekocht als L/R speaker.
Nu heb ik een rp-404c I center, (V1) en de vraag is dus eigenlijk, moet je deze nu dan ook gaan vervangen?
of kan hij gematcht worden met de nieuwe serie?
Is dit dan echt een no go, tuurlijk wil je het liefst beide dezelfde serie hebben denk ik? ook kwa uiterlijk, en klank?
Maar is het enigzins te mixen met elkaar? of is dit een slecht idee?
Dan weet ik in ieder geval dat ik ook een nieuw center moet, :+

Hoor graag wat jullie hiervan denken. en of iemand toevallig al ervaring heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:11
Lekker je huidige center speaker houden.

Qua matching wordt inderdaad wel vaak wel aangehouden om de zelfde serie aan te houden maar dat is ook een gedeelte puur voor het gemak (en een stukje esthetisch)

De rp-404c I is een prima kaliber center speaker, die prima kan matchen met de mooie fronts die je gekocht hebt. Zoals je waarschijnlijk zal weten is de center voornamelijk voor spraak en dit zal dan ook meer dan voldoende zijn en eventueel kan je het nog wat finetunen op je receiver.

Dus gewoon genieten van je aankoop en geen zorgen meer om je center :)

[ Voor 3% gewijzigd door KernelPanic op 21-04-2025 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik neem aan dat je hem aanstuurt met iets van een home cinema receiver.
Als er al verschillen zijn dan zullen die minimaal zijn, en de room correctie van de receiver doet de rest.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-04 15:28
@The Eagle klopt! Worden aangestuurd door een denon x3800h. Is dit dus geen probleem dat ze kwa klank anders zijn? Of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:11
Eskimoo schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:40:
@The Eagle klopt! Worden aangestuurd door een denon x3800h. Is dit dus geen probleem dat ze kwa klank anders zijn? Of?
Nee is geen probleem, denk dat je het center kanaal iets meer volume moet geven op je receiver maar daar kom je vanzelf achter.

Hoor je er na een tijd toch wat aan dan kan vervangen altijd nog maar verwacht niet dat dit nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eskimoo schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:40:
Neuh. De EQ instellingen van je receiver doen veel meer voor het geluid dan de speaker zelf in dit geval. Pak maar eens de bijbehorende center uit de II serie, leg die qua specs (frequentiebereik etc) eens langs jouw I serie. Vermoed dat het uberhaupt weinig zal schelen. Middenbereik zijn centers voro gemaakt, dat gaat wel goed. Als er al verschillen in zitten zal het in de grenswaardes van frequentiebereik en wattage zitten. Wellicht een wisselfrequentie, maar zelfs dat betwijfel ik.

En FWIW: Ik heb een Klipsch Synergy set thuis staan. Bijpassende center is de C2, ik heb een C20. Zelfde speaker, zelfde specs, zelfde vorm, andere looks. Zelfde het frontje van cd C2 past op de C20 ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1