Ledstrip kiezen + vraag over smart lamp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-04 13:39
Mijn vraag
Ik heb ooit voor een paar tientjes bij de Action een smart led lamp, 5 meter ledstrip en afstandsbediening gekocht van LSC Smart Connect.
De ledstrip heb ik weggehaald (dacht dat hij stuk was, maar bleek een WiFi instelling te zijn in ons MESH systeem). Ik zoek hiervoor dus een nieuwe die veilig is om 24/7 aan te hebben. De LSC ledstrip was perfect, en zit erover na te denken weer dezelfde te kopen. Zijn die veilig genoeg?
Zo nee, wat is een veilig merk wat geen honderd euro kost? Of is alles dat in NL in de fysieke winkel ligt veilig genoeg? Hij hoeft niet aan de LSC afstandsbediening gekoppeld te worden.

De led lamp zie ik af en toe knipperen bij 100% sterkte. Is dat ondervoltage van het stroomnet of is de lamp simpelweg stuk?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Home. Zolang alles met Google Home te bedienen valt, vind ik het prima. Mag met WiFi, maar ik heb ook een IKEA tradfri hub.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gevonden dat ik een RGB + CCT of RGBWW zoek. En ik heb gelezen over ondervoltage die de lamp zou kunnen laten knipperen.
Voor de ledstrip die veilig genoeg zou moeten zijn ben ik een beetje op zoek naar ervaringen van andere gebruikers.

Beste antwoord (via JoshuaO038 op 22-04-2025 13:39)

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:07

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik ga niet zeggen geweldig. En ik ga al helemaal niet zeggen dat allen in een NL winkel veilig is. Maar dei LSC spullen zijn wel okay.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Ik ga niet zeggen geweldig. En ik ga al helemaal niet zeggen dat allen in een NL winkel veilig is. Maar dei LSC spullen zijn wel okay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
  • Laatst online: 22-04 13:39
Septillion schreef op maandag 21 april 2025 @ 19:55:
Bedankt voor uw antwoord. LSC is dus veilig genoeg? Hij komt op een slaapkamer. Sorry als ik wat paranoia ben wat dat betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@JoshuaO038 In mijn ogen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038