Wat ga je met je laptop doen?
Dit gaat een laptop zijn voor thuisgebruik, dus wat documenten schrijven, series streamen en wat lichte gaming, denk aan games zoals Slay the Spire, Magic the Gathering: Arena. Voor zwaardere games heb ik een gaming pc. Windows vereist, heb genoeg ervaring met Macbooks op werk
Wat is je budget?
Max ~1000 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Gewicht is niet heel belangrijk, maar het liefst 15/16 inch scherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Belangrijkste dingen zijn vooral dat hij enigzins stil is, redelijk gebouwd en dat de accu ook een tijdje meegaat.
Mijn grootste vraag hier is eigenlijk of ik voor lichte games echt een dedicated GPU nodig heb, of dat een iGPU ook voldoende gaat zijn. Van wat ik tot nu toe heb gezien leidt een dedicated GPU al gauw tot een kermis/gaming laptop, of een dik bakbeest met weinig idle accuduur. Ik geef ook echt helemaal niets om 144Hz schermen, 60Hz is voldoende voor deze laptop.
Gevonden tot nu toe:
IGPU:
uitvoering: Lenovo ThinkBook 16 G6 IRL (21KH008TMH)
Dedicated:
uitvoering: Lenovo LOQ 15IRX9 (83DV00PWMH)
Deze heeft dan bijvoorbeeld Intel Arc GPU, geen idee hoe dat zich verhoudt tot de nvidia's en de iGPUs
uitvoering: Lenovo ThinkPad E16 Gen 2 (21M50023MH)
Lenovo niet per se vereiste, maar liefst geen acer of HP.
Dit gaat een laptop zijn voor thuisgebruik, dus wat documenten schrijven, series streamen en wat lichte gaming, denk aan games zoals Slay the Spire, Magic the Gathering: Arena. Voor zwaardere games heb ik een gaming pc. Windows vereist, heb genoeg ervaring met Macbooks op werk
Wat is je budget?
Max ~1000 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Gewicht is niet heel belangrijk, maar het liefst 15/16 inch scherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Belangrijkste dingen zijn vooral dat hij enigzins stil is, redelijk gebouwd en dat de accu ook een tijdje meegaat.
Mijn grootste vraag hier is eigenlijk of ik voor lichte games echt een dedicated GPU nodig heb, of dat een iGPU ook voldoende gaat zijn. Van wat ik tot nu toe heb gezien leidt een dedicated GPU al gauw tot een kermis/gaming laptop, of een dik bakbeest met weinig idle accuduur. Ik geef ook echt helemaal niets om 144Hz schermen, 60Hz is voldoende voor deze laptop.
Gevonden tot nu toe:
IGPU:
uitvoering: Lenovo ThinkBook 16 G6 IRL (21KH008TMH)
Dedicated:
uitvoering: Lenovo LOQ 15IRX9 (83DV00PWMH)
Deze heeft dan bijvoorbeeld Intel Arc GPU, geen idee hoe dat zich verhoudt tot de nvidia's en de iGPUs
uitvoering: Lenovo ThinkPad E16 Gen 2 (21M50023MH)
Lenovo niet per se vereiste, maar liefst geen acer of HP.