Advanced BAT to EXE Converter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamo48
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:26
Geacht forum, ik heb een batch file gemaakt, bijvoorbeeld om Downloads te openen, daarna heb ik met een oud Converteer programma de batch file geconverteerd naar een EXE file, op mijn computer werkt het goed, maar in de computer van iemand anders werkt het niet.
Er verschijnt dan een melding dat ik Converteren moet met de Pro versie Advanced BAT to EXE Converter.
Ik heb er even naar gekeken maar dan moet je even €60 of €80 betalen voor zo een klein programma.
Ik wil er gerust voor betalen, maar niet zoveel geld.
Mag ik U vragen of er nog iets anders mogelijk is? https://tweakers.net/g/s/confused.svg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nG1NqS_0eaBwdJXwys2DzPsNeOs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j1OtvPDEZW4biHRhGl9OGbXy.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08

Thandor

SilverStreak

Batch to EXE is er één die ik lang niet gehoord heb :). Kun je met deze versie op GitHub iets bereiken?

Wat is trouwens de reden om het te converteren naar .EXE? Ofwel, waarom kan/mag het niet in Batch blijven?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@jamo48 Heb je harde links in de code staan? Voor compatibiliteit moet je gebruik van relatieve links, bijvoorbeeld %USERPROFILE%, %ProgramFiles%. Zie set op de command line voor andere links die je kan gebruiken in een batch file.

Als je een externe tool gebruikt zoals wget moet die wel aanwezig zijn. Een batch file omzetten naar EXE gaat dat niet oplossen.

Je kan met een installer alle benodigde bestanden installeren. Kijk eens naar NSIS.

Als het geen geheimen bevat kun je de code hier tonen tussen [code] en [/code] tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:37
jamo48 schreef op maandag 21 april 2025 @ 13:47:
Mag ik U vragen of er nog iets anders mogelijk is?
Zoeken naar "BAT to EXE" geeft toch heel veel mogelijke alternatieven.

Superuser: How can I convert a Windows batch script to a .exe?
Here are 2 free programs that I highly recommend for creating EXE's out of batch files

1 - Bat To Exe Converter

2 - Bat 2 Exe

You can use both programs with simple GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom batch file? Kan je het niet gewoon in Powershell schrijven? Stukkie krachtiger en makkelijk overdraagbaar.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamo48
Bedankt voor Uw reacties,
Wat is trouwens de reden om het te converteren naar .EXE? Ofwel, waarom kan/mag het niet in Batch blijven?

Als je in het Logitech Keyboard G915 X via de G toetsen, een opstart commando (bijv. Open Downloads) wilt gebruiken is het soms noodzakelijk om de batch file te veranderen in een EXE file.

Hier mijn goed werkende batch file, moet hier iets aangepast worden svp?
Open Downloads.bat
@echo off
cd C:\Users\Admin\
start Downloads

Ik lees nu over GitHub en Powershell, ik wil er wel graag iets over weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Best een omslachtige manier om een map te openen.

Kan je in die Logitech software niet zeggen dat het "C:\Windows\Explorer.exe" moet opstarten met als argument "C:\Users\Admin\Downloads"?

Of als alternatief een macro opnemen die de volgende handelingen doet:
  1. Windows-toets + R
  2. C:\Users\Admin\Downloads
  3. ENTER

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Dit is een universele versie van jouw batch file:

Batchfile: Downloads.bat
1
@start %USERPROFILE%\Downloads

USERPROFILE is een variabele, die geeft de locatie aan op elke Windows computer van de ingelogde gebruiker. Het zal daarom werken op elke Windows computer en met elke ingelogde gebruiker.

[ Voor 18% gewijzigd door mrmrmr op 22-04-2025 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:36
jamo48 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:38:
Bedankt voor Uw reacties,

Als je in het Logitech Keyboard G915 X via de G toetsen, een opstart commando (bijv. Open Downloads) wilt gebruiken is het soms noodzakelijk om de batch file te veranderen in een EXE file.
Juist, dit stukje begrijp ik niet uit je verhaal. Waarom kan dat niet met een batch-file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Vloris schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:12:
[...]

Juist, dit stukje begrijp ik niet uit je verhaal. Waarom kan dat niet met een batch-file?
Ik gok omdat de Logitech software het alleen toestaat om .exe bestanden uit te voeren via de G-keys.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamo48
Vloris schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:12:
[...]

Hallo, sorry voor de verwarring die nu ontstaan is.

In mijn computer werkt de batch file wel, ik heb mijn vriendin het wat oudere keyboard G915 geschonken, daar werkt de batch file niet, vandaar dat ik daar de EXE file wil gebruiken, deze file wordt bij haar geweigerd, ik zou de Pro Converteer versie moeten gebruiken volgens een computer melding.

Inmiddels worden er meerdere mogelijkheden aangeboden lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:52
Je kunt toch gewoon cmd.exe binden aan een knop met het commando wat je normaal in je batch file gooit?
Of met CMD.exe je batchfile openen
cmd.exe /c <path to batchfile>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
jamo48 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:39:
[...]
In mijn computer werkt de batch file wel, ik heb mijn vriendin het wat oudere keyboard G915 geschonken, daar werkt de batch file niet, vandaar dat ik daar de EXE file wil gebruiken, deze file wordt bij haar geweigerd, ik zou de Pro Converteer versie moeten gebruiken volgens een computer melding.
Dat was wel handig geweest om meteen te vermelden. Even een stap terug dan, wat voor foutmelding krijg je op de computer van je vriendin als je het bat-bestand uitvoert? Werken de bovengenoemde oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
@jamo48

Als het alleen werkt met een uitvoerbaar programma (exe), dan kun je opendl.exe proberen. Het programma opent de Verkenner in de Downloads directory zoals de batch file dat doet.

broncode
C: opendl.c
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#include <windows.h>

int WinMain(HINSTANCE hInstance,
    HINSTANCE hPrevInstance,
    LPTSTR    lpCmdLine,
    int       nCmdShow)
{ system("start %USERPROFILE%\\Downloads");

return 0;
}

Virustotal check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamo48
mrmrmr schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:39:
Dit is een universele versie van jouw batch file:

Batchfile: Downloads.bat
1
@start %USERPROFILE%\Downloads

USERPROFILE is een variabele, die geeft de locatie aan op elke Windows computer van de ingelogde gebruiker. Het zal daarom werken op elke Windows computer en met elke ingelogde gebruiker.
Bij mij werkt deze mogelijkheid goed.
Ik wil deze mogelijkheid morgen daar testen, ik kan hem niet versturen omdat hij geblokkeerd wordt, ook niet als hij ingepakt is met 7zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jamo48 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:26:
[...]

Bij mij werkt deze mogelijkheid goed.
Ik wil deze mogelijkheid morgen daar testen, ik kan hem niet versturen omdat hij geblokkeerd wordt, ook niet als hij ingepakt is met 7zip.
Klopt, dat is namelijk ook een manier om virussen per mail te versturen. Je kunt het bestand als *.txt versturen en vragen het als *.cmd op te slaan.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BAT en EXE files zijn geen hardware (al dan niet overig). Dit klinkt als client software. Ik verplaats even:

Move OH -> CSA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Je kan de link versturen in plaats van de cmd/bat/exe file.

Sommige aanbieders zoals Ziggo zien mails met alleen een link erin ten onrechte aan voor spam. Een oplossing is een stuk willekeurige tekst onder de link plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:05

Reptile209

- gers -

Los van de andere (betere) opties die worden genoemd: waarom installeer je die converter niet op de andere PC en typ je de batchfile daar opnieuw in? Dan werkt het zoals je gewend bent en het is nou niet dat je een .bat van 50.000 tekens had ;).

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1