Ik heb een Agpo Optifor WTW van 22 jaar oud. Omdat deze 's nachts goed hoorbaar is op zolder/slaapkamer wil ik hem automatisch terugschakelen naar stand 1.
:strip_exif()/f/image/LRDNprIkI6zN39rs623xnTbn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lkhQnWZvoeQNkZwwzL3wk9lm.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo ziet de schakelaar in de keuken er uit. Dus 2 schakeldraden en 1 fasedraad. Ik denk dat stand 1 dus actief is wanneer de 2 zwarte niet verbonden zijn.
Ik zoek dus een optie om dit te automatiseren, het enige dat ik niet wil is dat 2 en 3 tegelijk actief worden. Dus zoek een schakelaar met interlock (denk ik). Uiteraard kan ik in Home Assistant voorkomen dat beide verbonden zijn, maar ik wil niet op de software rekenen om kortsluiting te voorkomen. Iemand een idee? Bedankt!
:strip_exif()/f/image/LRDNprIkI6zN39rs623xnTbn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lkhQnWZvoeQNkZwwzL3wk9lm.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo ziet de schakelaar in de keuken er uit. Dus 2 schakeldraden en 1 fasedraad. Ik denk dat stand 1 dus actief is wanneer de 2 zwarte niet verbonden zijn.
Ik zoek dus een optie om dit te automatiseren, het enige dat ik niet wil is dat 2 en 3 tegelijk actief worden. Dus zoek een schakelaar met interlock (denk ik). Uiteraard kan ik in Home Assistant voorkomen dat beide verbonden zijn, maar ik wil niet op de software rekenen om kortsluiting te voorkomen. Iemand een idee? Bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door MrRobot op 21-04-2025 14:31 ]