Dekvloer loopt tegen/over rij stenen bij trap

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4inDC
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:45
Ik vraag me af wat ik hiermee nog moet. Stukje randisolatie tegen die strook stenen, en randisolatie tegen stootbord? Met PE-folie oid nog op die rij stenen?

Of zou ik die rand moeten proberen weg te slijpen, zodat de dekvloer niet tegen die duwt?

Of is het allemaal wel prima zo? Even wat randisolatie tegen het stootbord, en de delen om de trap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-43flMox3DO5KTlK_hJ-Tub5J4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KzP4X5wfC8GujaY1LdhEEZLv.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKUNBX9QkvMbmlnDLUJLBw9MXwc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/upLzfVxXHjrKY1sYcCqUjXEb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:51

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Hoe dik wordt die dekvloer? en wat voor vloerafwerking wil je (bij plak pvc zou ik er alles aan doen om scheurvorming te voorkomen (dus ook niet storten op 2 verschillende ondergronden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 17:17

reaL_G

G

Heb je dit van te voren niet gezien?
Dan had je dit netjes weg kunnen halen zodat de isolatie netjes vlak door kon lopen.

Hoe dik word de dekvloer? En wat voor afwerking komt erop?

Nu lijkt het een prima plek voor een scheur ver in de toekomst. (Zettingsverschillen)

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4inDC
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:45
Dekvloer zou in totaal een 8cm worden, komt een 3cm boven op dat muurtje.

Komen tegels op.

Echt super stom ja, heb onder de deuren alles weg lopen slijpen en bikken zodat et daar volledig door kon lopen, maar gewoon die trap / positie stootborden compleet over het hoofd gezien.
Tijdens periode dat aannemer bezig was lijkt het dan ideaal om die scheiding daar te hebben, tot je nu met randisolatie loopt te prutsen en denkt, wacht eens even...

Ik heb nog een stuk randisolatie wat dikker is, 1 cm, dat tegen het lage randje zetten, zodat iig de kracht daar goed wordt opgevangen, en dan het stukje bij de trap apart laten smeren?

En dan zorgen dat de tegels met flexibele lijm d'r op komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:32
Weet niet hoe je uitkomt op de tegels, maar ik heb bij de achterdeur een strook pur zitten van 4cm waar ik zo overheen getegeld heb. Rest van de tegel ligt op de betonvloer. Tot nu toe geen holle geluiden of scheuren in de tegels.

Edit: tegel van 10cm die voor 4cm op PUR ligt. Nu 2 jaar verder. Daarnaast Eurocol 691 gebruikt die niet geschikt is voor vloerverwarming (mijn berging heeft vloerverwarming in het beton).

[ Voor 29% gewijzigd door _JGC_ op 21-04-2025 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:19

MLLL

Palm Treo 650

Randisolatie aanbrengen, en bij tegelen 6mm ruimte houden bij het stootbord en daarna netjes afkitten.
Pagina: 1