Toon posts:

Hoe zet ik m'n IIyama op standby ipv uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 635 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik zit veel achter m'n PC. Maar wanneer ik meer dan een minuut of 10 weg ben zet ik altijd m'n scherm uit. GEwoon op de powerknop duwen dus.

Maar ik wil liever als het niet voor echt heel lang is, de monitor op stanby zetten (oranje lampje). Maar dat gaat dus niet. De PC zelf moet gewoon 100% blijven doorblazen.

Ik kan er geen optie oid voor vinden? Kan het wel?

Verwijderd

Al gedacht aan Windows energiebeheer??

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 september 2001 17:33 schreef Neobazz het volgende:
Al gedacht aan Windows energiebeheer??
Ja. En daar kan ik alleen m'n scherm uitschakelen na 3 minuten of m'n hele systeem in de standby.

Ten eerste wil ik niet 3 minuten wachten. Ten 2e zit ik ook vaak wel achter m'n PC zonder meer dan 3 minuten niks te doen en de boel moet dan aanblijven.

Ik wil gewoon hard- of software matig op een knop kunnen klikken en dat het scherm dan in standby gaat. En weer er uit als ik op een andere knop duw of iets beweeg of zo.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-04 13:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

Veel moederborden ondersteunen een "suspend"-knop, helaas is hij op veel kasten niet aanwezig. Kwestie van wat knutselen. In de bios kan je instellen wat het effect zou moeten zijn. Wat soms ook werk is een dubbelwerking van de aan/uit-knop. Korter dan 4 seconden induwen betekent "suspend", langer betekent uit. Wederom in je bios te vinden.

Nog een optie: een toetsenbord met veel gadgets. Bijvoorbeeld de Microsoft Natural Keyboard Pro heeft een suspend-knop. Werkt natuurlijk alleen onder Windows...

offtopic:
Hoort deze vraag niet in Hardware Algemeen?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Want ik wil alleen m'n SCHERM in standby zetten. Niet m'n hele PC. Dat is 't 'm nou net.

• digitri
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

digitri

here and now

Hai,

Iiyama's gaan vanzelf in stand-by als het scherm voor meer dan een paar minuten geheel zwart is.

Zwart scherm kan je in verschillende manieren krijgen. Ik doe het mbv de schermbeveiliging functie.
In W98 heb je geen direct zo'n beveiliger. Ik kies voor "3D tekst" en in de instelling maak ik de tekst lijn leeg. Actieveer het 1 keer, later kan je het geheel uitschakelen of andere beveiliging kiezen.

Nu maak je 'n snelkoppeling op het bureaublad naar het bestand
"C:\WINDOWS\SYSTEM\3D tekst.scr" , rechtklik op de nieuw icoon, klik Eigenschappen en maak daar ook 'n sneltoets voor. Klaar.

Als je nu die toetscombinatie drukt of op het icoontje dubbelklikt , wordt het scherm donker en na 2:30' minuut gaat iiyama slapen.

Elke toets of muisbeweging maakt hem weer wakker. Mooi? 8-)

Verwijderd

Misschien kan je met Winkey wel zoiets doen. Ik zelf zet Windows+S altijd op c:\windows\system\blankscreenofzoiets.scr werkt ook plima.

/edit : combineer mijn post met die erboven en je hebt het antwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een GIFje van 1600x1200 helemaal zwart gemaakt. Dus als ik die een paar minuten full screen zet gaat ie slapen?

Ook als de muispointer nog wel in beeld staat?

Verwijderd

Topicstarter
Nou .. ik heb net bijna 10 minuten tegen volledig zwart staan staren, maar m'n scherm ging niet in standby.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik heb het ook geprobeerd maar hier gebeurt ook niets na meer dan 10 minuten ..(Iiyama A901HT)

PC Specs

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025

Kris2904

found his match in SoaD

Zwart op welke manier? Via de GIF of de screensaver?

Was getekend, enz. | specs

• digitri
  • Niet online

digitri

here and now

Heb ik net zo'n gifje geprobeert en als cursor buiten scherm is werkt het wel.

Moet je alleen bij het Menu van Iiyama activeren. Druk de Menu knop 2x en met andre knoppen kies "ON"

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:06
kun je in de monitor ZELF niet instellen dat ie na X minuten vanzelf uitgaat?

En dat dan gewoon op 1 min ofzo instellen?

is wel niet helemaal wat je wilt, maar het is iig wat :P

Ik kan btw ook gewoon instellen onder winXp dat ie na X minuten inactiviteit met de muis, in stand by gaat (de monitor dan)

succes
Cutebrit

[edit]
"Turn off monitor after 1 mins"

ff testen of ie dan ook echt uitgaat, ook al beweegt er WEL iets op het scherm
ogenblik

[edit 2]
ja, na 1 min gaat het scherm uit, maar m'n downloads razen door :)

Verwijderd

Monitor zo op standby zetten kan wel eens lastig zijn, dat blijkt dus maar weer... Wat bij mij mogelijk zou zijn, is via het menuutje van het beeldscherm de ingang ipv 15pins VGA te gebruiken op BNC te zetten, aangezien daar signaal op zit, zal de monitor denken dat de computer uit is gezet, danwel standby en zal daarom zelf ook standby gaan.
Dat werkt trouwens alleen als je Iiyama ook een BNC-aansluiting heeft.
O ja, dit verhaal andersom lezen als je juist die BNC-aansluiting gebruikt ipv de gebruikelijke 15pins en vergeet het hele verhaal maar als je beide aansluitingen gebruikt :+

• Bomberman
Zo zou het inderdaad ook kunnen maar das nogal omslachtig op een Iiyama met z'n rotmenuutjes ;) ..

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 15:06 schreef Oxie het volgende:
Heb ik net zo'n gifje geprobeert en als cursor buiten scherm is werkt het wel.

Moet je alleen bij het Menu van Iiyama activeren. Druk de Menu knop 2x en met andre knoppen kies "ON"
Hoe bedoel je? Ik kan geen optie vinden om dat in te stellen. En hier werkt het dus na 10 minuten zwart nog niet. En dat is ook met de cursor helemaal buiten beeld.

BNC/D-sub werkt ook niet. Hij vind vanzelf het BNC signaal weer en geeft dat weer.

• digitri
  • Niet online

digitri

here and now

IIYAMA heeft 3 knoppen. je moet het functie "Power management" op ON zetten.
Bij die van mij druk je de linkse knop 2x achter elkar en zie je vlnr: "OFF ; ON; 5/15/30/60 "
met rechte knop zorg je dat ON /5 is gekozen en WACHT 10 seconden tot venstertje vanzelf uit gaat.

Als bij jouw monitor werkt het anders zou het ook niet moeilijk bij elkar te krijgen. Pak evt het boekje.

Verwijderd

Topicstarter
Bij de mijne krijg je heel andere menu's.

• digitri
  • Niet online

digitri

here and now

ik zie het al
mijn iiyama is 3 jr oud (antiek dus..) toen hadden ze nog sommige compu's zonder eigen energiebeheer en vandaar hebben ze bij iiyama deze functie toegevoegd.
ik ging net bij www.iiyama.com kijken bij een modern instructieboek (pdf) en staat er dat energie beheer is alleen via de computer te beheren is. :(
Blijkt dat wat bij mijne werkt, zou het niet bij jouwe doen.
helaas.

Ik zou dan een proggie zoeken dat via energiebeheer van Windows kan het actieveren.
Als ik iets vindt kom ik terug..

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025

Kris2904

found his match in SoaD

Hmmm.. In je BIOS heb je drie opties: DPMS, Blank screen en V/H Sync (waarbij ik er vanuit ga dat er een van die twee uitgezet wordt). Dit zou je dus via software moeten kunnen beheren. Op zich denk ik mogelijk, maar wel vrij pittig.

Heb je de optie met de blank screen screensaver al geprobeerd?

Was getekend, enz. | specs

• digitri
  • Niet online

digitri

here and now

Yes, heb ik deze gevonden (bij nonag waar hij 5 sterren heeftgekregen)

" MonSD Is a small freeware program designed to suspend your monitor(s) upon request. Once MonSD (short for Monitor ShutDown) is initialized it waits in the system tray. Usage is very easy "

precies wat je will dus

Site is : http://lumisade.com/monsd/
Je kan hem direct hier downloaden.

enjoy :)

• digitri
  • Niet online

digitri

here and now

ik heb het net zelf geprobeert, werkt prima!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Ik heb het ook ff gedownload, en het werkt hier ook goed :D Wel een leuk proggie

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

WOW :) Klein, simpel, handig en vreet bijna geen geheugen :D
Iedereen moet hem gewoon hebben, als je niet wilt dat je monitor uit gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Cool. Ik zal het gaan proberen. :)

Edit: Sweet. Dit is exact wat ik zoek. Thanks :)

• Bomberman
Ook thnx van mij :) .. heb al lopen zoeken naar zoiets maar niet gevonden.

PC Specs

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 09:20
Wauzers ..... zelf had ik er nooit om gevragen, maar dit ga ik meteen proberen, thx :)

Verwijderd

Topicstarter
Vage shit. ALs ik de monitor op standby zet kapt m'n Digitally Imported stream er mee :(

Als ie netwerkverkeer stil legt bij standby heb ik er niet veel aan natuurlijk. Nahja.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Je pc kent een aantal modes: active, suspend en sleep
In je bios kan je instellen wat er gebeurt bij elke mode. Bij mij kan ik bijvoorbeeld instellen hoeveel processorpower, wel/geen monitor en wel/geen harddisk shutdown. In Windows kan je daar ook wat zaken van instellen. Geen idee welke de baas is, ik doe ze daarom maar beide. Mijn WinAmp speelt rustig verder als mijn monitor zwart is. Waarschijnlijk kapt er bij jou net wat te veel mee, bijvoorbeeld de hoeveelheid processorpower wordt te laag.

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt. Mijn }:O graast wel gewoon door en die heeft een idle-prioriteit.

• digitri
  • Niet online

digitri

here and now

Op maandag 17 september 2001 20:16 schreef HlpDsK het volgende:
Vage shit. ALs ik de monitor op standby zet kapt m'n Digitally Imported stream er mee :(

Als ie netwerkverkeer stil legt bij standby heb ik er niet veel aan natuurlijk. Nahja.
Daar begrijp ik echt nix van. Je kan hem zonder hinder uitzetten maar niet op stanby? Wat heeft dat met elkaar te maken?

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Wat gebeurt er als hij automatisch in slaap valt, gaat het dan ook fout?

• Bomberman
Op maandag 17 september 2001 22:46 schreef Oxie het volgende:

Daar begrijp ik echt nix van. Je kan hem zonder hinder uitzetten maar niet op stanby? Wat heeft dat met elkaar te maken?
Hier gaat netwerk verkeer gewoon door als ik het progje gebruik .. volgens mij heeft dat inderdaad niets met elkaar te maken :? ..

PC Specs

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Bij mij gaat het intetnet verkeer ook gewoon door. Misschien kan het hier aan liggen:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~t.vangrinsven/nic.jpg :?

• Bomberman
Nah die staat bij mij gewoon aangevinkt :) .. als het goed is heeft dat progje alleen effect op je monitor en heeft verder niets te maken met de Power Management van derest van je PC.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Mja. Downloads gaan gewoon door, maar Winamp stopt wel z'n shoutcast streams.
Als ik een lokale mp3 speel is er niks aan de hand.

Vaag. Verder werkt het goed.

• proza
  • Laatst online: 01-01 21:35
Zo eens ff downloaden, bedankt. *D

If you see me collapse, pause my Garmin!🚶🏃

Pagina: 1