Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValerieRosa
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 06-06 17:58
Goedemorgen,

Ik had een vraag over het tf signaal kastje. Er werd ons jaren geleden meedegedeel dat het tf signaal uit zou gaan en de monteur had een aanpassing gedaan zodat het water in de boiler 24h zou verwarmen.
Een paar weken geleden werkte het opeens niet meer en weer iemand langs geweest die aangaf dat dit zou zijn door het uitgeschakelde tf signaal en heeft het weer in orde gemaakt waardoor hij altijd aanslaat wanneer nodig (boiler). Nu valt mij sinds vandaag op dat de relais van het toonfrequent kastje steeds aan en uit schakelen. Soms wel een paar x in een minuut. Hoe is dit mogelijk als het uitgeschakeld zou moeten zijn? Of ligt dit aan iets anders? Hij blijft steeds omschakelen waardoor je geklik hoort wat zeer irritant is voor midden in de nacht. Ik weet niet of het te maken heeft met de feestdagen en weekend en dat hij schakelt als dal/normaal tarief en het kastje in de war is maar zou graag willen weten of jullie ook zulke ervaringen hebben.

Groetjes Valerie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:44
Er zijn een paar oorzaken die ik kan bedenken:
A. De sturing reageert op een of ander stoorsignaal
B. De sturing is simpelweg defect. Meerdere keren per minuut is er nooit. Als die er nog hangen zijn ze vaak meer dan 20 jaar oud.

Het kan zijn dat de alleen de uitgang is overbrugt. Die kastjes zijn vaak verzegeld omdat het stuursignaal dan voor de meter aangesloten is.

Kan je een foto maken van het betreffende kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValerieRosa
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 06-06 17:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9pXTvzQYEk-Mi5cQ-nzOPwbwAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jg7zAoZ7iwL7SngRrT5XvoCv.jpg?f=fotoalbum_large wat er gebeurd is dat 1 t/m 3 naar boven en gelijk weer naar beneden gaan of dat 2 naar boven gaat en dan even later weer naar beneden en dat meerdere keren de hele dag door sinds dit weekend. We hebben wel gewoon warm water uit de boiler en omdat het 2e paasdag is weet ik ook niet of dit qualificeerd voor een spoed melding bij de woningbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:12
Een tf kastje is niet van de woningbouw maar van de netbeheerder, in jouw geval Stedin.
Bij mij is het kastje tijdens het plaatsen van de slimme meter verwijderd.

[ Voor 9% gewijzigd door devriesjande op 21-04-2025 09:39 ]