Advies monteren deurbel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:09
Hi,

Ik ben bezig met klussen in mijn nieuwe (sociale huur)woning. Nu heb ik het geluk dat ik erg veel mag aanpassen in deze woning en het ook de bedoeling is dat ik deze woning over een aantal jaar koop. Ik zou graag een Unifi deurbel willen installeren, maar zojuist heb ik geconstateerd dat de deurbel niet direct in de meterkast uit komt. Het betreft op dit moment een draadloze klikaanklikuit deurbel. Wat is volgens jullie de beste manier om de deurbel bedraad te koppelen?

Sidenote: ik koppel de Unifi deurbel aan een AC adapter welke ik bij Unifi heb besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zA_oFjfL6zhKv8IPDGoYu3VOFWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYiW6Yc4GevqGv8o5dgRVqMo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SXY1iYLG2D_FXMBkIoeXllDE-8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0tjiwWAoT984DPapuexoQvcX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Met een 20⁰ of 45⁰ hoekprofiel? Die dekt de plek waar de huidige zit ook af.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
DukeBox schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:55:
Met een 20⁰ of 45⁰ hoekprofiel? Die dekt de plek waar de huidige zit ook af.
Dat wou ik sowieso doen, inderaad. Ik weet alleen niet hoe ik de kabel netjes kan wegwerken. De enige optie die mijn twee linkerhanden op dit moment zien is de kabel in 1 rechte streep, links langs de deur naar de meterkast... Maar deze is dan zichtbaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 21:10
wErudite schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:51:
Hi,

Ik ben bezig met klussen in mijn nieuwe (sociale huur)woning. Nu heb ik het geluk dat ik erg veel mag aanpassen in deze woning en het ook de bedoeling is dat ik deze woning over een aantal jaar koop. Ik zou graag een Unifi deurbel willen installeren, maar zojuist heb ik geconstateerd dat de deurbel niet direct in de meterkast uit komt. Het betreft op dit moment een draadloze klikaanklikuit deurbel. Wat is volgens jullie de beste manier om de deurbel bedraad te koppelen?

Sidenote: ik koppel de Unifi deurbel aan een AC adapter welke ik bij Unifi heb besteld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik snap het niet. Je deurbel is verbonden en zal gewoon in de meterkast uit moeten komen. Als het goed is heeft je meterkast ook een beltrafo. Normaliter, als je een unify deurbel hebt, dan krijg je er ook een beltrafo bij. Heb je die niet gekregen, dan kan je die gewoon in de bouwmarkt kopen voor een kleine bedrag. Tenzij je meterkast heel oud is en nog gebruik maakt van smeltzekeringen, aardlekschakelaar. Maar je kan het ook makkelijk anders oplossen. Kan je een foto maken van je meterkast.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Monkeydancer schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:01:
[...]

Ik snap het niet. Je deurbel is verbonden en zal gewoon in de meterkast uit moeten komen. Als het goed is heeft je meterkast ook een beltrafo. Normaliter, als je een unify deurbel hebt, dan krijg je er ook een beltrafo bij. Heb je die niet gekregen, dan kan je die gewoon in de bouwmarkt kopen voor een kleine bedrag. Tenzij je meterkast heel oud is en nog gebruik maakt van smeltzekeringen, aardlekschakelaar. Maar je kan het ook makkelijk anders oplossen. Kan je een foto maken van je meterkast.
Ik ben op dit moment niet meer in het huis, maar heb even een screenshot kunnen maken van een filmpje waarin ik toevallig de meterkast laat zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GI94F5krmZdXawR4JDbesfzjo4g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GLeyFEwBMObPr4tj336oYe7.jpg?f=fotoalbum_large

Je ziet inderdaad wel een trafo zitten, maar achter de huidige deurbel loopt dus geen kabel meer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1EptPTsLQ-dEHBJg_HBicIvAnE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvgPD9ENHGc0ltV7UbPiHAD9.jpg?f=fotoalbum_large

Het is zo'n inieminiegaatje... Kan me haast niet voorstellen dat hier een kabel doorheen heeft gelopen, maar wellicht is het het waard om een trekveer er doorheen te duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 21:10
Er liep een kabel ernaar toe. Als je geluk hebt, vindt je die kabel nog. Een kabel voor een deurbel is zeer dun, want er loopt maar een kleine stroompje erdoorheen. Ik zal gewoon een beltrafo (volgens specificatie) toevoegen in de meterkast en er een nieuwe kabel ernaar toe trekken. Als het goed is, ligt er nog een buis in de meterkast, anders is er nog misschien een gaatje in de meterkast die bij de voordeur uit komt.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcnarF
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-09 11:15
Door dat inieminiegaatje heeft voorheen echt wel een kabel(tje) gelopen. Dus zeker de moeite waard om hier iets in te steken (trekveer of harde kern kabel oid) om uit te vinden waar je dan terechtkomt in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-09 14:18
Oude deurbel is verwijderd. Kabel was waarschijnlijk ook in niet zo'n beste staat en is verwijderd. Toen is de knop van zo'n draadloze deurbel op het gat geplakt.

[ Voor 7% gewijzigd door GJ uit Brabant op 20-04-2025 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:27
En kabels voor een deurbel zitten sowieso vaak ingestuct, dus een nieuwe draad er doorheen trekken kan je dan wel vergeten.
Kan je niet schuin een gaatje boren door het kozijn/muur waarbij je dan in de meterkast uit komt?

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Trekveer door de loze leiding rechts bovenin geduwd, maar deze gaat zo ver dat het never nooit de deurbel kan zijn. Vanaf de deurbel naar binnen kom ik nergens en lijkt het dood te lopen. Ik zie zo 1, 2, 3 geen makkelijke oplossing, brainwash tijd.

[ Voor 42% gewijzigd door wErudite op 21-04-2025 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Wellicht dat iemand anders nog een idee heeft hoe ik dit makkelijk kan oplossen?
Zit toch te overwegen om mijn Unifi deurbel te verkopen en de makkelijke route via Eufy te pakken, om een hoop kopzorgen te voorkomen. Maarja, sonde van al m'n Cloud Gateway Max 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:46

pistole

Frutter

Misschien te simpel gedacht, maar kan je niet gewoon schuin boren met een lange boor?

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 21:14

Fe2O3

Ja das roest

pistole schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:37:
Misschien te simpel gedacht, maar kan je niet gewoon schuin boren met een lange boor?
Of met een beetje maat steenboor gewoon recht door de gevel en de bel op de gevel aan de voorkant plakken?

Dum de dum

Pagina: 1