Orange Flybox 4G modem met andere SIM kaart? Wie helpt mij?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digiboy
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-07 13:39
Hoi iedereen.
Ik heb een Orange Flybox 4G modem met een Orange data abonnement (in de modem zit er een SIM kaart van Orange). Nu wens ik over te schakelen naar BASE of Proximus en mijn vraag is: werkt deze flybox ook met een SIM van andere providers?

[ Voor 74% gewijzigd door Digiboy op 21-04-2025 09:54 ]

Beste antwoord (via Digiboy op 21-04-2025 15:19)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-09 21:57
Wellicht dat ze bij Orange iets hebben geregeld dat die dingen enkel hun eigen blok IP adressen kan gebruiken oid?

Mijn brainfart dacht aan een vergelijkbare situatie als je zo'n ding het land uit zou nemen, dat werkt ook niet hoewel we in de EU "roam like home" hebben. Echter kom ik op het Orange forum iets tegen van iemand die beweert er een Franse sim werkend op heeft gekregen enkele jaren geleden:

https://community.orange....-in-buitenland/m-p/19666#

Mijn theorie zou dan ook iets van een simlock of netwerklock zijn. Je zou eens kunnen uitvogelen welk merk/toestel zo'n flybox oorspronkelijk is, een Orange maakt zo'n ding doorgaans niet zelf. Flash de originele fabriek firmware er op indien mogelijk en dan zou je een heel eind moeten komen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er zal wel een SIM lock op zitten. Wat zegt de provider? Ben je eigenaar van het modem?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digiboy
Ik heb de modem 8 jaar geleden gekocht. De SIM kaarten hebben geen PIN code.

[ Voor 33% gewijzigd door Digiboy op 20-04-2025 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:07
Je zou ze kunnen vragen het vrij te geven, ik lees zo snel gemixte verhalen of ze daartoe bereid zijn. Moet wel zeggen dat ik dit wel wat anders vind dan een simlocked smartphone... dit is duidelijk een modem van de provider, ik zou het geheel begrijpen als ze hier niet aan mee willen werken.

Een los 4g modem kan je overigens al voor minder dan 100 euro vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digiboy
Ik zou inderdaad een nieuwe TP LINK 4G modem kunnen kopen en in principe zou die dan werken met alle SIM kaarten. Maar de instellingen wijzigen helpt dus niets met de flybox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Digiboy schreef op zondag 20 april 2025 @ 19:24:
Ik zou inderdaad een nieuwe TP LINK 4G modem kunnen kopen en in principe zou die dan werken met alle SIM kaarten. Maar de instellingen wijzigen helpt dus niets met de flybox?
Je kan die instellingen niet wijzigen, de apn staat vast geprogrammeerd... dat kunnen ze alleen op afstand voor je doen, als ze dat willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digiboy
Ik kan wel ee nieuw profiel aanmaken zie ik en de APN veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digiboy
Zo te horen kan ik best een nieuwe neutrale 4G modem aankopen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Digiboy schreef op zondag 20 april 2025 @ 19:33:
Zo te horen kan ik best een nieuwe neutrale 4G modem aankopen :-)
Vraag ze om een PUK code of unlock code?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Digiboy schreef op zondag 20 april 2025 @ 19:29:
Ik kan wel ee nieuw profiel aanmaken zie ik en de APN veranderen
wel? en wat gebeurd er als je de apn dan veranderd naar die van BASE of Proximus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digiboy
Niets...geen internet connectie als ik de gegevens van BASE of Proximus invul. Ik zie wel dat het IP adres van Orange blijft staan dus dan kan dit ook niet werken...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-09 21:57
Wellicht dat ze bij Orange iets hebben geregeld dat die dingen enkel hun eigen blok IP adressen kan gebruiken oid?

Mijn brainfart dacht aan een vergelijkbare situatie als je zo'n ding het land uit zou nemen, dat werkt ook niet hoewel we in de EU "roam like home" hebben. Echter kom ik op het Orange forum iets tegen van iemand die beweert er een Franse sim werkend op heeft gekregen enkele jaren geleden:

https://community.orange....-in-buitenland/m-p/19666#

Mijn theorie zou dan ook iets van een simlock of netwerklock zijn. Je zou eens kunnen uitvogelen welk merk/toestel zo'n flybox oorspronkelijk is, een Orange maakt zo'n ding doorgaans niet zelf. Flash de originele fabriek firmware er op indien mogelijk en dan zou je een heel eind moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digiboy
De originele 4G modem is een TP LINK Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnICKXEpqQLEG_qDzeYHktM-etg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zgP6SmVt4ffWk4wjLHq5fElY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digiboy
Ik ga dit eens proberen...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2a8TCt9jnPIC3A8w0jLk_MuhLYs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1JBHNmmcXaJBgsL9Y4zoZHuf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digiboy
Naar Orange klantendienst gebeld en ze "willen" de Flybox 4G modem niet sim-lock vrij maken...dat gaat niet zeggen ze (of willen ze niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digiboy
gambieter schreef op zondag 20 april 2025 @ 19:17:
Er zal wel een SIM lock op zitten. Wat zegt de provider? Ben je eigenaar van het modem?
Ik heb de modem 7 jaar geleden gekocht bij Orange. Heb gebeld naar hun maar sim lock vrij maken gaat niet zeggen ze (of willen ze niet).
Pagina: 1