Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaandejager
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21-04 21:03
Mijn dilemma:
Ik heb sinds een jaar en goede game PC thuis. Nu kwam mijn moeder heel veel oude spellen tegen bij de opruiming van hun zolder. Zo kwam ze ook de Lord Of The Rings: Return of the King tegen.

Ik heb dit spel kneiter veel met mijn broer vroeger gespeeld dus er zit aardig wat jeugd sentiment bij. Nu heb ik het spel geïnstalleerd op de correcte manier, met de code en 3 bijgeleverde CD's. Maar wanneer ik het spel probeer op te starten gebeurt er niks. Wat gaat er mis?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 11 Pro
- AMD Ryzen 7 7800X3D Processor
- 4080 Super Videokaart
- Directx 12

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Er staat zo'n blauw en geel schildje voor de applicatie, dus heb deze als administrator uitgevoerd;
- de compatibiliteitsmodus van het programma aangepast en deze uitgevoerd met alle beschikbare Windows uit het rijtje;
- de rest van de compatibiliteitsmodus opties gebruikt (gereduceerde kleurenmodus, beeldschermresolutie aanpassen 640x480, optimalisaties voor volledig scherm uitschakelen, programma als administrator uitvoeren, programma registreren voor opnieuw opstarten, gebruik verouderde weergave ICC-kleurbeheer). Wanneer de optie "beeldschermresolutie aanpassen 640x480" is aangevinkt, wordt het beeld even zwart voor 2 seconde en slaat hij weer af;
- probleemoplosser gebruiken, maar dan staat het programma niet tussen de mogelijkheden om het probleem op te lossen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Je kan eens kijken of het mogelijk is de code te activeren in je account waar het spel geleverd wordt. Bijvoorbeeld op Steam, EA Account, Epicgames etc.

Als dat niet werkt, dan kan je met DosBox proberen de games werkend te krijgen.

Je zal dan de CD moeten "mounten" binnen dosbox en vanuit dosbox dan het spel starten.

https://www.dosbox.com/

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 15:08
Mischien is het beter om de ps2 versie te verkrijgen legaal natuurlijk , en die via een pcx2-emulator ?
Anders probeer het eens in een virtuele machine met windows xp/win98 ? vmware workstation kan tegenwoordig de grafische kaart gebruiken, en zo'n oude games eisen niet veel .

hier is wel info over te vinden : https://www.myabandonware...he-return-of-the-king-cbz

Maar omdat werkend te krijgen in een anno 2025 pc .. ik vraag me af of het moderne games gaat breken... daarom mischien vmware of zoals hierboven dosbox ?? alhoewel ik denk dat de game te modern is voor DosBox

[ Voor 39% gewijzigd door Metallize op 22-04-2025 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:57
Mogelijk gebruikt dit spel SafeDisc, dat wordt niet meer ondersteunt op Windows Vista en nieuwer.