Binnenkort start onze verbouwing: we laten een badkamer maken op onze zolder (woning uit 1995, dakopbouw zolder in 2001. Waren 2 etages met plat dak, nu 3 etages met plat dak.). De verdiepingsvloer is van hout. De aannemer zegt dat het wel goedkomt qua gewicht, maar ik maak me wat zorgen. Hij werkt met zwaluwstaartplaten om gewicht te besparen. Maar er komen ook vloer en wandtegels van iets meer dan 20kg per m2. De badkamer wordt 2x2 meter en ernaast een waskamer van 6m2 (vloer met tegels. Geen wandtegels.) in totaal schat ik 850kg vloer (incl beton en tegels) en 450 kg wandtegels. Verder valt het mee: toilet en douchedeur. Per m2 zit ik ongeveer op 140kg gewicht.
Ik heb de tekeningen van de opbouw gekregen van de vorige bewoner. Ik zie dat er stalen binten aan de voor- en achterzijde van het huis lopen, en 1 in het midden (allen over de breedte van het huis). De houten balken van 7x17 cm liggen elke 40 cm in de lengterichting, en steunen opende binten. Deze balken zijn circa 4 meter lang.
Kan iemand een beetje richtinggevende uitspraak doen of dit een degelijke constructie is om een badkamer op te bouwen? Ik heb wat tekeningen toegevoegd.:strip_exif()/f/image/t6HnaXaZ3yDU61bRxtA04sp1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HSTl9u41aDHyXQfWO7qPOHSf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yGpXKiUDl1ybWCyUidL1IlHE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Sb0MoxIc5EMLXZRP5pBwrKyb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de tekeningen van de opbouw gekregen van de vorige bewoner. Ik zie dat er stalen binten aan de voor- en achterzijde van het huis lopen, en 1 in het midden (allen over de breedte van het huis). De houten balken van 7x17 cm liggen elke 40 cm in de lengterichting, en steunen opende binten. Deze balken zijn circa 4 meter lang.
Kan iemand een beetje richtinggevende uitspraak doen of dit een degelijke constructie is om een badkamer op te bouwen? Ik heb wat tekeningen toegevoegd.
:strip_exif()/f/image/t6HnaXaZ3yDU61bRxtA04sp1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HSTl9u41aDHyXQfWO7qPOHSf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yGpXKiUDl1ybWCyUidL1IlHE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Sb0MoxIc5EMLXZRP5pBwrKyb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7NtOQIxz21z1rrrPjXDmnWbM.jpg?f=fotoalbum_large)