Wasmachine aansluiting 4 meter verderop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:57
Beste tweakers.

Op dit moment staat de wasmachine incl droger op de overloop op zolder. Wij willen deze aansluiting verplaatsen naar en kaner op zolder dit is zon 4 meter verderop.

Via werkspot hebben we vaklui gezocht maar blijkbaar is deze klus niet uitdagend. We hebben 1 reactie gehad die de klus wilde uitvoeren voor 400€ excl btw. Als ik vraag waar hij de prijs op heeft gebaseerd dan is het antwoord. Materiaal en arbeidsuren.

De huidige aansluitingen willen wij behouden. Dit omdat deze mogelijk hergebruikt kunnen worden voor een warmte boiler die wij mogelijk in de toekomst gaan plaatsen

In ons beleving is de klus redelijk simpel als je weet wat je doen moet en welk materiaal je moet gebruiken.

Nu denken wij eraan dit zelf te doen maar hebben wel wat tips nodig. Vandaar dit topic.

De zwarte buis is de riolering. De verdunning gaat naar het dak toe (waarschijnlijk voor de luchtstroom/trekkracht). Mag ik in de verdunning een gat boren voor de nieuwe riolering?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sl_tGtY0kj3f6OYAUrhJrpIcnkM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRop7UJ0Nm91kZyJNrPYyFQg.jpg?f=fotoalbum_large

Even nog voor de duidelijkheid
Dit is enkel het aansluiten/realiseren van de afvoer en watertoevoer. De leidingen worden op de muur geplaatst en dus niet ingefrezen. Voor elektra hebben wij geen opdracht gegeven

[ Voor 7% gewijzigd door Jboy1991 op 20-04-2025 11:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

FreakNL

Well do ya punk?

Het is wat onduidelijk maar ik vind 400 helemaal geen gekke prijs.

Je moet zowel de stroom 4 meter verderop brengen ( op een nette manier ) alsmede de aan en afvoer.

Stroom is relatief simpel en zou je zelf nog wel kunnen ook. Maar dat tweede is best een klus.

Verder kun je niet zomaar deze elektra aansluiting gaan gebruiken/delen voor een warmtepomp lijkt me. De wasmachine en droger zullen wel op een aparte groep zitten (me dunkt) en dat moet je zo houden. Je kan niet zomaar op de beoogde locatie een willekeurige WCD gaan gebruiken.

[ Voor 66% gewijzigd door FreakNL op 20-04-2025 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:09
een gat boren? en dan? een tuinslang erin hangen? Je mag gaten boren waar je wil maar met een gat maak jij geen afvoer hoor.

voor 400 euro, inclusief materiaal, lijkt me dat een prima prijs als ze daarvoor een kraan maken en een afvoer realiseren.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

400 euro ex? Doen!!

De persoon die dit wil doen voor dat geld zal er denk ik geld op toeleggen en niks verdienen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
RaZ schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:21:
400 euro ex? Doen!!

De persoon die dit wil doen voor dat geld zal er denk ik geld op toeleggen en niks verdienen :P
Waarom denk je dat? Die gene die het wil doen is werkzaam in de zelfde stad als waar wij wonen. Materiaalkosten zijn ook niet zo duur als ik het vergelijk met praxis.

De buizen worden niet ingefrezsn maar tegen de muur geplaatst en het is een rechte lijn.

Misschien denk ik er te makkelijk over.

Dit is excl stroom trouwens. Het is alleen de aansluiting van de riolering en water.
No Hands schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:14:
een gat boren? en dan? een tuinslang erin hangen? Je mag gaten boren waar je wil maar met een gat maak jij geen afvoer hoor.

voor 400 euro, inclusief materiaal, lijkt me dat een prima prijs als ze daarvoor een kraan maken en een afvoer realiseren.
Je hebt van die omvormen die je over een bestaande buis kunt lijmen. Daar zou je de nieuwe afvoerbuis op kunnen realiseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:43
Jboy1991 schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:09:
Beste tweakers.

Op dit moment staat de wasmachine incl droger op de overloop op zolder. Wij willen deze aansluiting verplaatsen naar en kaner op zolder dit is zon 4 meter verderop.

Via werkspot hebben we vaklui gezocht maar blijkbaar is deze klus niet uitdagend.
Als de omschrijving in je advertentie net zo onduidelijk is als deze post snap ik wel dat je geen reacties krijgt. Je weet dat vaklui moeten betalen om met jou contact te leggen?
We hebben 1 reactie gehad die de klus wilde uitvoeren voor 400€ excl btw. Als ik vraag waar hij de prijs op heeft gebaseerd dan is het antwoord. Materiaal en arbeidsuren.

De huidige aansluitingen willen wij behouden. Dit omdat deze mogelijk hergebruikt kunnen worden voor een warmte boiler die wij mogelijk in de toekomst gaan plaatsen

In ons beleving is de klus redelijk simpel als je weet wat je doen moet en welk materiaal je moet gebruiken.
Dat is het vaak ja. Reken eens uit wat je aan materiaal kwijt bent en wat je aan gereedschap moet kopen of huren. Dat gaat waarschijnlijk harder dan je denkt. Ik vermoed dat alles ook door één of meerdere muren moet gaan lopen, al dan niet van beton?

Paar meter meerlagenbuis, koppelingetjes, perstang huren, rioolbuis met koppelingen, een beetje fatsoenlijke sifon en je bent zo 200 euro verder. En natuurlijk de tijd die je kwijt bent aan uitzoeken, bestellen of ophalen.
Nu denken wij eraan dit zelf te doen maar hebben wel wat tips nodig. Vandaar dit topic.

De zwarte buis is de riolering. De verdunning gaat naar het dak toe (waarschijnlijk voor de luchtstroom/trekkracht). Mag ik in de verdunning een gat boren voor de nieuwe riolering?
Tuurlijk, het is jouw huis.

[ Voor 6% gewijzigd door jordje op 20-04-2025 11:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Jboy1991 schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:30:
[...]

Waarom denk je dat? Die gene die het wil doen is werkzaam in de zelfde stad als waar wij wonen. Materiaalkosten zijn ook niet zo duur als ik het vergelijk met praxis.
Dan doe je het toch lekker zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
MarkyB schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:33:
[...]

Dan doe je het toch lekker zelf?
En daar is juist dit topic voor. Ik vraag naar advies en of mijn gedachte logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Jboy1991 schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:30:
[...]

De buizen worden niet ingefrezsn maar tegen de muur geplaatst en het is een rechte lijn.

Misschien denk ik er te makkelijk over.

Dit is excl stroom trouwens. Het is alleen de aansluiting van de riolering en water.
Rechte lijn? wil je je riool ruiken? Vast niet, dus zal je een sifon/zwanenhals bij de afvoer/wasmachine moeten realiseren, een zwik 90 graden bochten ;) De waterleiding kan wel in een rechte lijn, en een kraantje er op.

En dan komt nu de wasmachine niet meer op de wasmachine-groep, en komt in een stopcontact te zitten van een groep die door andere kamers gedeeld wordt. Want het verleggen van het stopcontact (wasmachine-groep) had ik daar wel in meegerekend ;) Een verlengsnoer kan dan natuurlijk ook gebruikt worden.

En dan vind ik 400 ex best een net prijsje, je hebt ook nog eens garantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Beste reageerders.

Dank voor jullie reacties. Wij hadden niet door dat je dit soort klussen beter door iemand kunt uitvoeren die er ervaring mee heeft. Wij zijn ervan uitgegaan dat een makkelijke en goedkope klus zou zijn. Dit omdat wij de materialen hebben vergelijken met de bouwmarkt. Maar in onze berekening hebben wij geen rekening gehouden met specifieke gereedschap.

Ook waren wij niet op de hoogte dat een kluspersoon moet betalen om een gesprek te starten. Ik vroeg mij altijd al af wat het verdienmodel achter werkspot zat. (Ik dacht dat de kluspersoon een vast bedrag per jaar betaalde om ingeschreven te staan)

[ Voor 25% gewijzigd door Jboy1991 op 20-04-2025 12:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:43
Dit soort klusjes moet je zonder ervaring zeker zelf gaan doen als je het leuk vindt en/of als je er van wil leren. Als het gewoon snel en goed moet of als je de tijd er niet aan wilt besteden moet je iemand inschakelen.

Voor de prijs is het dan om het even. Het is zeker geen slecht klusje om wat ervaring mee op te doen.

Als je toch een vakman voor een kleine klus zoekt is mijn tip om via Google maps een eenpitter te zoeken in je eigen stad of omgeving. Zoek gewoon op wat je nodig hebt (bijv. loodgieter, riolering, elektricien), skip de gesponsorde resultaten, lees een paar reviews (vooral de negatieve, daar maak je al gauw uit op of het een legitieme klacht is of dat die ene klant gewoon een kneus is) en schrijf er drie aan. Een mailtje of appje met een goede omschrijving en wat foto's doen wonderen. Zo ben ik in de laatste zes maanden aan een glaszetter, rioolontstopper en een betonzager gekomen, die allemaal uitstekend werk hebben geleverd.

En ja, soms schrik je een beetje van de prijs, en soms is de ene offerte dubbel zo hoog als de andere. Dat kan verschillende redenen hebben, maar als dat niet direct duidelijk is kan je ze ook op dit forum voorleggen en advies vragen.

offtopic:
Oh, en ondernemers horen hun prijzen inclusief btw te geven. Als ze dat niet doen kan dat wel eens een hint zijn om te vragen of ze contant betaald willen worden, if you know what I mean...

[ Voor 8% gewijzigd door jordje op 20-04-2025 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

FreakNL

Well do ya punk?

Jboy1991 schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:05:
Beste reageerders.

Dank voor jullie reacties. Wij hadden niet door dat je dit soort klussen beter door iemand kunt uitvoeren die er ervaring mee heeft. Wij zijn ervan uitgegaan dat een makkelijke en goedkope klus zou zijn. Dit omdat wij de materialen hebben vergelijken met de bouwmarkt. Maar in onze berekening hebben wij geen rekening gehouden met specifieke gereedschap.

Ook waren wij niet op de hoogte dat een kluspersoon moet betalen om een gesprek te starten. Ik vroeg mij altijd al af wat het verdienmodel achter werkspot zat. (Ik dacht dat de kluspersoon een vast bedrag per jaar betaalde om ingeschreven te staan)
Welkom in 2025.

Je hebt zeker al 5 jaar niks meer laten doen? 400 euro is niks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:12
De vriendelijkheid straalt er van af in dit topic richting TS😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:45

pistole

Frutter

jordje schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:28:
Dit soort klusjes moet je zonder ervaring zeker zelf gaan doen als je het leuk vindt en/of als je er van wil leren. Als het gewoon snel en goed moet of als je de tijd er niet aan wilt besteden moet je iemand inschakelen.
Helemaal eens met bovenstaande. Een mooi klusje om te leren, en met (goedbedoelde) adviezen op Tweakers prima zelf te doen. Als je zelf geen spullen hebt om het te doen (gereedschap) dan kan het natuurlijk wel een dure klus worden, maar je leert er ook veel van!

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:47
Heb je een foto van iets verder af met een pijl waar je leidingen naartoe moeten?

Hoe lang mag de slang van je wasmachine zijn? Dat staat in de handleiding incl de maximale hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
djluc schreef op maandag 21 april 2025 @ 10:09:
Heb je een foto van iets verder af met een pijl waar je leidingen naartoe moeten?

Hoe lang mag de slang van je wasmachine zijn? Dat staat in de handleiding incl de maximale hoogte.
Hoelang de slang mag zijn weet ik niet. De wasmachine die wij nu hebben is 10 jaar oud en wordt na de verbouwing vervangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pp4iXSE4WmQm7ih5zWbR3fblleM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NWRtSoR4q87RuKq6aMfe1ueq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6OI-4y6NPY62MXPd25ZY-gDUcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lFOqPZItBJ6l1ODuY8dgKaYW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hvrhKVSM3FvFxRuNBQ4HHRpjNxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ae7SXZilqGLrUKCO9KOxaQCL.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1