Casten/Projecteren van verschillende mobiele devices

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ment0
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:58
Hallo allemaal,
Voor een feest had de host het idee om door verschillende mensen hun foto's van de gsm op een groter scherm te projecteren/casten/whatever. Hij wordt 70, dus gaat ervan uit dat mensen foto's op hun telefoon van familie etc. aan anderen willen laten zien, maar dat dit fijner zou zijn op een groter scherm. Het feest zal in een bossig gebied plaatsvinden.

Mijns inzien is dit niet op een eenvoudige manier op te lossen.
De mogelijkheden die ik zie:
  • usb-c naar hdmi en via deze kabel naar een scherm of projector
  • Nadeel: Niet iedereen heeft een usb-c telefoon en ik meen dat niet elke usb-c telefoon dit aankan ivm otg.
  • Casten vanuit de mobiele telefoon naar een chromecast aan een scherm
  • Nadeel: Veel handelingen voor de generatie 65+, er moet met een 4g router een wifi aangemaakt worden, waarmee zowel de chromecast als ook elke telefoon die wil casten verbonden moet zijn. Daarbij ben ik mij niet bewust van hoe goed de 4g ontvangst zal zijn. If any.
Moeilijkheden zijn dus:
-Allerlei verschillende devices/modellen/merken
-Leeftijdsgroep zal hoog zijn en technische kennis schat ik over het algemeen redelijk laag in.
-Er is geen vaste netwerkverbinding/wifi

Wellicht zie ik een mogelijkheid over het hoofd. In principe is alles buiten, op het telefoonscherm laten zien, een optie.

Half vrijstaand, enkelsteens 1914 huis, 350+m2, +- 200m2 verwarmd. Gedeeltelijk hr++, dubbelglas en enkelglas. Quatt duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Heeft niet iedereen tegenwoordig gewoon een paar GB internet bij z'n abonnement?

Ik zou een simpele webpagina opzetten die rechtsonderin een QR-code heeft naar een submit formuliertje (met in de URL meteen een 'wachtwoord' zodat zonder die QR-code niet zomaar te delen is) en daar de mogelijkheid een foto te uploaden.
Maar ook dat zal voor veel ouderen te lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:21
Iedereen met zijn eigen telefoon gaat een drama worden.

Maak een web album aan waar iedereen van te voren hun fotos kunnen uploaden, vinden mensen dat lastig dan per mail of kom even langs.

Maak er een mooie collage van en speel deze van 1 apparaat af. Eventueel maak je er dan ook een mooi fysiek fotoboek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ment0
KernelPanic schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 23:25:
Iedereen met zijn eigen telefoon gaat een drama worden.

Maak een web album aan waar iedereen van te voren hun fotos kunnen uploaden, vinden mensen dat lastig dan per mail of kom even langs.

Maak er een mooie collage van en speel deze van 1 apparaat af. Eventueel maak je er dan ook een mooi fysiek fotoboek van.
Het idee is, dat als een groepje mensen bijelkaar staat, en persoon a wil aan persoon b-c-d en e foto's van de kleinkinderen laten zien het niet voor het hele feest bedoeld is. Dus meer voor spontane foto's tonen.

[ Voor 19% gewijzigd door ment0 op 19-04-2025 23:36 ]

Half vrijstaand, enkelsteens 1914 huis, 350+m2, +- 200m2 verwarmd. Gedeeltelijk hr++, dubbelglas en enkelglas. Quatt duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ment0
Oon schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 23:24:
Heeft niet iedereen tegenwoordig gewoon een paar GB internet bij z'n abonnement?

Ik zou een simpele webpagina opzetten die rechtsonderin een QR-code heeft naar een submit formuliertje (met in de URL meteen een 'wachtwoord' zodat zonder die QR-code niet zomaar te delen is) en daar de mogelijkheid een foto te uploaden.
Maar ook dat zal voor veel ouderen te lastig zijn.
Nou, ik ken een aantal oudjes die a) amper gb's hebben en b) weet ik niet zeker hoe daar de mobiele verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

ment0 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 23:35:
[...]

Nou, ik ken een aantal oudjes die a) amper gb's hebben en b) weet ik niet zeker hoe daar de mobiele verbinding is.
Dan zie ik geen andere optie dan die van @KernelPanic. Als je niet weet of je daar überhaupt iets kunt versturen zal het vooraf geregeld moeten worden.

Je kunt in OneDrive een 'file request' maken en de link daarvan delen, dan kan iedereen foto's uploaden. De meeste opslagdiensten hebben wel zo'n optie tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ment0
Yeah ik heb in mijn nextcloud een filerequest optie, welke voor foto's gebruikt gaan worden die mensen aan de jarige relateren etc.

Okay, bedankt voor jullie antwoorden en meedenken!

Pagina: 1