Ik heb zelf zonnepanelen bijgelegd op mijn tuinhuis maar ik ben niet zeker van mijn situatie- en ééndraadschema voor de keuring. Zeker van de situatieschema vind ik online quasi niets van info terug (specifiek voor zonnepanelen).
6 jaar geleden hebben ze zonnepanelen geplaatst op mijn schuin dak. Toen hebben ze dit ééndraadschema achtergelaten:
[mbr]knipknip, want op deze foto staat je adres.[/mbr]
Deze keer zonder adres
:strip_exif()/f/image/jje7n7Q6pjPD9fFdo3rfGlT7.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik zelf zonnepanelen op het plat dak van het tuinhuis gelegd en een zekering achter dezelfde remautomaat als de oorspronkelijke installatie. Dan een 3G6 kabel naar mijn tuinhuis, daar een kleine zekeringkast met een 16A aardlekautomaat, een shelly pro 1pm voor de opbrengst in mijn HA te krijgen en dan 5m 3G2,5 naar de micro-omvormer op het dak.
Ik vraag mij af of ik de oude tekening mee moet opnemen in mijn ééndraadschema voor de keuring of niet omdat dit al eens eerder is gekeurd? Of begin ik gewoon te tekenen vanaf zon2 zekering?
/f/image/bTO0htjLRhvIOYdr7dt1cpfi.png?f=fotoalbum_large)
Situatieschema:
Zoals gezegd vind ik hier niet veel info over. Is dit voldoende?
6 jaar geleden hebben ze zonnepanelen geplaatst op mijn schuin dak. Toen hebben ze dit ééndraadschema achtergelaten:
[mbr]knipknip, want op deze foto staat je adres.[/mbr]
Deze keer zonder adres

:strip_exif()/f/image/jje7n7Q6pjPD9fFdo3rfGlT7.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik zelf zonnepanelen op het plat dak van het tuinhuis gelegd en een zekering achter dezelfde remautomaat als de oorspronkelijke installatie. Dan een 3G6 kabel naar mijn tuinhuis, daar een kleine zekeringkast met een 16A aardlekautomaat, een shelly pro 1pm voor de opbrengst in mijn HA te krijgen en dan 5m 3G2,5 naar de micro-omvormer op het dak.
Ik vraag mij af of ik de oude tekening mee moet opnemen in mijn ééndraadschema voor de keuring of niet omdat dit al eens eerder is gekeurd? Of begin ik gewoon te tekenen vanaf zon2 zekering?
/f/image/bTO0htjLRhvIOYdr7dt1cpfi.png?f=fotoalbum_large)
Situatieschema:
Zoals gezegd vind ik hier niet veel info over. Is dit voldoende?
:strip_exif()/f/image/TCGk9FgqBbJgAqpqwkAETEzW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door Horla op 19-04-2025 22:10 ]