Internetaansluiting via ISRA1, hoe moet dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LingPingg
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-04 23:00
Mijn vraag
Onlangs hebben we via budgetthuis een internet abonnement afgesloten. Alleen wil deze het nog niet werken

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb is om via het wandcontactdoos aan te sluiten. Werkt dus niet. Dus heb ik de wandcontactdoos gedemonteerd en met een andere kabel aangesloten en mn router aangesloten. En heb ik het toch nog geprobeerd om de kabeltjes van de rj11 direct in de isra 1 te steken.

Het kan dus niet aan de kabel liggen, maar waar het aan wel ligt weet ik niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39FoqQxAxdHjdmmpVoxp4o_PiEE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yKE8ZmPFzPbZgWlId40HE2Mr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bE3dypMLuQWLefWCl3fJpAIu0sU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKtrCcPDPPBbxWMcnXzGEEz5.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 06:22

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat is het model van je router en wat staat er bij de aansluiting op die router die je gebruikt?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LingPingg
Het gaat om een Draytak Vigor2765ac 35b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:15
Op de foto Zie je R en B staan dat zijn (of het moet anders aangesloten zijn) de signaaldraden. Probeer die eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LingPingg
Cave_Boy schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 15:03:
Op de foto Zie je R en B staan dat zijn (of het moet anders aangesloten zijn) de signaaldraden. Probeer die eens.
Dit was de originele opstelling, deze heb ik dus ook al gesprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 12:41
Zit er überhaupt nog wel een KPN kabel in die isra? Die moet er normaal onder zitten dacht ik. Overigens zijn de kleuren normaal rood+blauw voor paar 1, oranje+wit voor paar 2 bij KPN. Blauw+wit wat je nu aan sluit zou normaal niet mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:09
Kan best zijn dat er eerst een KPN ergens een paar kabeltjes moet aansluiten voordat het werkt.

Dat kan je niet zelf regelen, daarvoor moet je eerst melding maken bij Budgetthuis dat het aansluiten niet lukt.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Zit dat ptt kastje aangesloten op die witte leiding links of zo? Want het Isra punt zit er vrij leeg uit.

Als je twee draadjes tegen elkaar houd, zit er dan spanning op? Het is zeer lage spanning dus het tintelt alleen wat als je niet te veel eelt hebt. Dat is dan het paar waar het internet door komt.

Kan ook zijn dat KPN de koper uitheeft gezet als er glas ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 12:41
Wellicht zal toch de TS even aangepast moeten worden, er ontbreekt best wat informatie:
* Wat voor pakket heb je bij Budgetthuis besteld, DSL of glas?
* Als het DSL is, welke poort van dat Draytek ding probeer je met welke aders op dat ISRA te verbinden?
* Waarom kunnen wij je wifi netwerknaam en wachtwoord op een foto op een openbaar forum zien :+ ?

Maak eventueel een overzichtfoto van de rest van dat ISRA, het blijft er erg leeg uit zien en nu zijn we hier ook maar aan het gokken. Ben je er niet handig mee, laat gewoon een monteur komen die het op lost anders ga je je hele paasweekend hier mee bezig zijn en daar is het nu te mooi weer voor :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Andros schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 16:34:
Zit er überhaupt nog wel een KPN kabel in die isra? Die moet er normaal onder zitten dacht ik.
Foto ziet eruit alsof het een appartement is. De witte buis die de door de hele 'toren' loopt maakt dan voor ieder appartement een aftakking die zijwaarts in het ISRA-punt uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LingPingg
Andros schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:13:
Wellicht zal toch de TS even aangepast moeten worden, er ontbreekt best wat informatie:
* Wat voor pakket heb je bij Budgetthuis besteld, DSL of glas?
* Als het DSL is, welke poort van dat Draytek ding probeer je met welke aders op dat ISRA te verbinden?
* Waarom kunnen wij je wifi netwerknaam en wachtwoord op een foto op een openbaar forum zien :+ ?

Maak eventueel een overzichtfoto van de rest van dat ISRA, het blijft er erg leeg uit zien en nu zijn we hier ook maar aan het gokken. Ben je er niet handig mee, laat gewoon een monteur komen die het op lost anders ga je je hele paasweekend hier mee bezig zijn en daar is het nu te mooi weer voor :) .
Er is bij ons nog geen glas beschikbaar. Wordt er dan niet automatisch rekening mee gehouden dat het dsl is?

Op de dsl poort.

Die ga ik toch lekker aanpassen.

Zal volgende week proberen het hele plaatje te schetsen. Fijne pasen iedereen.
Pagina: 1