Ik wil eenvoudig kunnen tellen hoeveel dagen ik afgelopen jaar in nederland was en dus ook hoeveel in het buitenland (ivm de wet die voorschrijft dat je max 8 maanden in buitenland mag zijn). Ik ben door jaren niet meer actief werkzaam te zijn, mijn handigheid met excel kwijtgeraakt.
In excel voor elke dag een regel aangemaakt met datum(bereik a11:a1000) en tekstveld(B11:b1000) met waarde thuis of reizend
Daarnaast datumvelden met volgende naam:
Datum vandaag (formule)
Datum 1 jaar terug (formule)
EInddatum van zelf in te voeren periode
Einddatum van 1 jaar daarvoor (formule)
Formule aantal.als tellen op criterium thuis of reizend is geen probleem
Maar ik kom er niet uit hoe ik het criterium van tijdvak hierin goed kan nesten.
aantal.als(b11:b1000;"reizend") is de basis.
Hoe maak ik formule van de jip-en-janneke formule: tel aantal regels met "reizend" in kolom B als datum ligt tussen "datum vandaag" en "datum 1 jaar terug"
Ik kan niet vinden hoe in de range tussen 2 data kan gebruiken in een formule. Dus jullie hulp wordt door deze veel reizende oudere dame bijzonder op prijs gesteld.
...
In excel voor elke dag een regel aangemaakt met datum(bereik a11:a1000) en tekstveld(B11:b1000) met waarde thuis of reizend
Daarnaast datumvelden met volgende naam:
Datum vandaag (formule)
Datum 1 jaar terug (formule)
EInddatum van zelf in te voeren periode
Einddatum van 1 jaar daarvoor (formule)
Formule aantal.als tellen op criterium thuis of reizend is geen probleem
Maar ik kom er niet uit hoe ik het criterium van tijdvak hierin goed kan nesten.
aantal.als(b11:b1000;"reizend") is de basis.
Hoe maak ik formule van de jip-en-janneke formule: tel aantal regels met "reizend" in kolom B als datum ligt tussen "datum vandaag" en "datum 1 jaar terug"
Ik kan niet vinden hoe in de range tussen 2 data kan gebruiken in een formule. Dus jullie hulp wordt door deze veel reizende oudere dame bijzonder op prijs gesteld.
...