Zaal gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 4.145 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaal gezocht
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 19-04 14:40
Zoals de usernamen en topic titel al doen vermoeden zijn we op zoek naar een zaal.

"We" zijn: een vereniging uit de Antwerpse rand. We organiseren Lan parties in beperkte kring. We tellen een 30 tal leden, elke Lan telt rond de 20 deelnemers (uitschieters tot 24, 25). We gebruiken hier voor de lokalen van de gemeente waar we gevestigd zijn.
Jammer genoeg wordt het gemeentehuis verbouwd en wordt daardoor onze locatie onbeschikbaar. Andere lokalen in de gemeente zijn momenteel geen optie want daar wordt geen internet aangeboden.

We zijn dus op zoek naar een zaal waar gedurende een weekend (vrijdag tem zondag):
  • 25 man met PC kan gezet worden.
  • die een adequate stroomvoorziening heeft (genoeg kringen of meer fase).
  • waar bij voorkeur bekabeld internet beschikbaar is
  • waarin we mogen overnachten
Optioneel:
  • keuken beschikbaar
  • aparte slaapvertrekken
  • drank via de zaal af te nemen
  • En dit in de ruime regio van de Antwerpse rand: Schoten, Schilde, Brasschaat, Ranst...
We hebben al wat zalen gecontacteerd maar telkens missen we één of meerdere cruciale criteria zoals bv. ter plaatse overnachten of ligt de prijs ver boven ons budget (250 euro per dag is met 25 man niet haalbaar). Daarom hebben we besloten de zoektocht wat open te trekken.

Eventuele oplossingen voor mobiel of tijdelijk internet mogen ook altijd voorgesteld worden.

Tot slot nog even vermelden dat we dit sinds 2003 doen en ons altijd als goede huisvader of onze locaties hebben gewaakt.
Voorstellen zijn altijd welkom hier of via PM.

Aan de mods: als dit beter in een ander forum past dan mag je dit topic uiteraard verplaatsen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:19
Ik zou nog eens met de groep in overleg gaan.

Als 250/dag niet haalbaar is voor wat jullie vragen (10-15 euro per persoon per dag) dan ligt daar je probleem denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door KnoxNL op 19-04-2025 11:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:16
Er zijn zat scouting verenigingen die hun blokhut in het weekend verhuren. Als jullie vanuit de gemeente als een groep met sociaal belang zijn gekenmerkt moet 250 euro lukken.

Maareh, je wilt dus een zaaltje huren voor 80 euro per dag, inclusief stroom MET goede internet faciliteiten?

Ps vergeet niet dat je officieel toeristenbelasting moet betalen als je blijft overnachten.

[ Voor 14% gewijzigd door 99ruud99 op 19-04-2025 11:09 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:33
Ik heb zo'n vermoeden dat jullie tot nu toe vrij weinig kosten hebben hoeven te maken voor de huidige locatie. En nu kom je er achter dat een andere locatie geld gaat kosten.
Welkom in de wereld waar alles geld kost en gratis niet bestaat.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:58
Ik vind de 'eisen' inderdaad ook nogal wat ten opzichte van het budget. Je zou toch zeggen dat +- €10 pp per nacht eigenlijk over het algemeen al niet eens zo heel duur is. Het oogt mij alsof je altijd een gesubsidieerde locatie hebt gehad en er nu ineens achterkomt dat het bij een commerciele verhuurder bij dit soort voorzieningen wat duurder is.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:38
Allemachtig. En dan zeggen ze dat Hollanders zuinig zijn… Alleen de energie- en schoonmaakkosten gaan al richting de 250 voor 25 personen. Ga van zeker 30 per persoon uit en zoek naar een scoutinggroep die hun locatie verhuurt.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00
Sportpaleis?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:40
Als je inderdaad niet 10 euro per dag wilt betalen om een schone ruimte met internet te huren dan houdt het wel snel op lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door Nopheros op 19-04-2025 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaal gezocht
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 19-04 14:40
Het grootste probleem daar mee is dat we op voorhand niet weten hoeveel volk er komt
De ene keer is dat 20, soms 25 maar even goed kan het eens tegen slagen en zijn we met 17.

Dus dan moeten we bij leggen. En dat mag niet teveel gebeuren want dan trekken we financieel niet.

En we zijn nu wel heel verwend met de lage huurprijzen. Dus het inderdaad wel een reality check.

Bij deze: deel maar en we bekijken het sowieso.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:39
Zaal gezocht schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:40:
Het grootste probleem daar mee is dat we op voorhand niet weten hoeveel volk er komt
De ene keer is dat 20, soms 25 maar even goed kan het eens tegen slagen en zijn we met 17.

Dus dan moeten we bij leggen. En dat mag niet teveel gebeuren want dan trekken we financieel niet.

En we zijn nu wel heel verwend met de lage huurprijzen. Dus het inderdaad wel een reality check.

Gewoon van tevoren laten aanmelden. Dan op basis van het aantal aanmeldingen een offerte vragen en dat bedrag delen door het aantal aanmeldingen. Dat vervolgens binnen 48 uur aan de aanmelders vragen, aangeven dat ze niet terug krijgen bij afmelding.

Probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:58

Jorissie87

No diggity

99ruud99 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:03:
Er zijn zat scouting verenigingen die hun blokhut in het weekend verhuren. Als jullie vanuit de gemeente als een groep met sociaal belang zijn gekenmerkt moet 250 euro lukken.

Maareh, je wilt dus een zaaltje huren voor 80 euro per dag, inclusief stroom MET goede internet faciliteiten?

Ps vergeet niet dat je officieel toeristenbelasting moet betalen als je blijft overnachten.
Veel scoutingverenigingen verhuren enkel aan andere scoutingverenigingen, zeker als het inclusief overnachtingen is. Er komen teveel vriendengroepen/studentenverenigingen op af gezien de relatief lage prijs en geven daarnaast teveel overlast. Ik was lid van een jeugdvereniging wat praktisch scouting was maar niet officieel als zodanig inschreven en zelfs voor ons was het bij de meeste blokhutten onmogelijk om een week te verblijven.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:16
Jorissie87 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:54:
[...]

Veel scoutingverenigingen verhuren enkel aan andere scoutingverenigingen, zeker als het inclusief overnachtingen is. Er komen teveel vriendengroepen/studentenverenigingen op af gezien de relatief lage prijs en geven daarnaast teveel overlast. Ik was lid van een jeugdvereniging wat praktisch scouting was maar niet officieel als zodanig inschreven en zelfs voor ons was het bij de meeste blokhutten onmogelijk om een week te verblijven.
Hmmm normaal van zodra je het statuut hebt vanuit de gemeente is dat voldoende - hier in Bocholt in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:44
Kun je niet beter op zoek naar een bedrijf met grote kantine welke jullie het weekendgebruik wil "sponsoren"?
Dan heb je misschien iets met alle faciliteiten, maar dan niet commercieel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 18:10

Trekken we financieel niet? Iedereen heeft wel PC's van waarschijnlijk minimaal €1000, maar als het €12 in plaats van €10 per dag per persoon zou gaan kosten, dan kan dat niet uit? :P

Als je niet zeker weet hoeveel mensen er komen kan je een slag om de arm houden, bijvoorbeeld 15 mensen rekenen als er 20 hebben aangemeld, en als het meevalt en meer mensen komen, dan kost het minder per persoon.

Of je laat mensen vooraf betalen, zodat de kans groter is dat ze komen én je het geld sowieso al hebt.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jorissie87 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:54:
Vergeet niet de verzekering, die kan ook gebruik uitsluiten, of vereist dat degenen die de zaal huren dit regelen/betalen.

Maar het verhaal dat meer dan €10 pp al onbetaalbaar is, dat komt erg onrealistisch over.

Vooraf inschrijven, vooraf betalen en je kunt niet op de bonnefooi langskomen (wat ik verwacht dat dat gaat gebeuren).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:57

Dit is de reden waarom clubs doorgaans als stichtingen werken en een kas beheren. Zodat de dagen waarop het drukker is, de kas kan spekken; om op dagen dat het minder druk is, de kas het overschot kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:27
Ik ken het gevoel, ik organiseer samen met andere een maandelijks bordspellenclub en het heeft lang geduurd voor we een loctie hebben gevonden waar we met zen allen inpassen. (spelen tussen de 30 en 40 man op een avond).

Ik zou het idee van een vaste verbinding laten vallen en voor mobiel internet gaan, een firewall met een 5G rouetr op kan voldoende zijn. Afhankelijk van wat jullie spelen.

Zoals ze hier aangeven zou ik gaan kijken naar scouts/giro vereenigingen, zoals bijvoorbeeld https://chirohuizen.be/ . Anders, ik zou ook de vraag durven stellen aan de gemeente, vaak hebben die alternatieven als je maar wat doorduwt en een vereniging bent. Hoor ook eens naar lokalen van de seniorenbond.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

franssie

Save the albatross

Ik snap niets van het budget. Eten en drinken, v afschrijving PC, dat is allemaal per persoon en veelvoud van de zaalhuur lijkt me. Aangezien jullie dit al zo lang doen (met dan twintig jaar) kan ik me eerlijk niet voorstellen dat het budget zo krap is.
Soms huren wij voor een dagdeel een studio/oefenruimte of school af en dan zijn de kosten al 15 per persoon minimaal, en dan zitten we al in de goedkopere hoek in Nederland.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als je dit al 22 jaar doet ben je minstens 35. Ik kan niet in je portemonnaie kijken maar 10E/nacht is niet veel. Op mijn 12e was 22 gulden veel, nu al een paar jaartjes niet meer. Je werkt allemaal neem ik aan.

Vanaf de andere kant bekeken:
Schoonmaak, verzekering, energie, internet, water... etc zijn allemaal kosten die de beheerder moet maken. Ik denk dat 10E een lachertje is ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Boudewijn op 21-04-2025 17:02 ]

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-05 17:00

Agent47

I always close my contracts.

Doe het een jaar niet op locatie en spaar een jaar door als geld een issue is. €10 per persoon is erg weinig.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
Ja als 250 per nacht te veel is, dan zie ik eerlijk gezegd weinig mogelijkheden. Stel je doet dat 3 nachten, ben je 1k kwijt incl randzaken. Dat is echt niet heel gek bedrag voor 20~25 man. Dus dat wordt tentjes op het weiland zetten, lekker goedkoop. Vroegah had dat een naam, maar weet even niet meer hoe dat heette hahah :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:55
Tja, 20-30 personen met hostel of jeugdherberg achtige faciliteiten. Reality check: Ga je niet vinden onder de ~ 500,-. Licht, stroom, kantine, slapen, zaal klaarmaken, slaapplekken uitmesten, reinigen, etc...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:09
99ruud99 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:03:

Scouting was inderdaad mijn gedachte ook. Menige groep zal je van harte welkom heten, en als je de boel netjes achterlaat mag je ook nog terug komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als ik met m’n sportvereniging met 30 man wegga dan rekenen we 150 euro p.p voor twee overnachtingen, inclusief eten en drinken. We hebben dan geen internet nodig maar we kunnen voor dit bedrag altijd wel iets vinden in Nederland of vlak daarbuiten (En er wordt niet echt gezopen, paar flesjes wijn en twee kratjes pils en dan ben je er wel). Als we dat voor 20 euro p.p zouden moeten regelen dan wordt het totaal onmogelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

graceful schreef op maandag 21 april 2025 @ 17:43:
Ja als 250 per nacht te veel is, dan zie ik eerlijk gezegd weinig mogelijkheden. Stel je doet dat 3 nachten, ben je 1k kwijt incl randzaken. Dat is echt niet heel gek bedrag voor 20~25 man. Dus dat wordt tentjes op het weiland zetten, lekker goedkoop. Vroegah had dat een naam, maar weet even niet meer hoe dat heette hahah :Y)
Campzone.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Zaal gezocht schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:57:
Zoals de usernamen en topic titel al doen vermoeden zijn we op zoek naar een zaal.

"We" zijn: een vereniging uit de Antwerpse rand. We organiseren Lan parties in beperkte kring. We tellen een 30 tal leden, elke Lan telt rond de 20 deelnemers (uitschieters tot 24, 25). We gebruiken hier voor de lokalen van de gemeente waar we gevestigd zijn.
Jammer genoeg wordt het gemeentehuis verbouwd en wordt daardoor onze locatie onbeschikbaar. Andere lokalen in de gemeente zijn momenteel geen optie want daar wordt geen internet aangeboden.

We zijn dus op zoek naar een zaal waar gedurende een weekend (vrijdag tem zondag):
  • 25 man met PC kan gezet worden.
  • die een adequate stroomvoorziening heeft (genoeg kringen of meer fase).
  • waar bij voorkeur bekabeld internet beschikbaar is
  • waarin we mogen overnachten
Optioneel:
  • keuken beschikbaar
  • aparte slaapvertrekken
  • drank via de zaal af te nemen
  • En dit in de ruime regio van de Antwerpse rand: Schoten, Schilde, Brasschaat, Ranst...
We hebben al wat zalen gecontacteerd maar telkens missen we één of meerdere cruciale criteria zoals bv. ter plaatse overnachten of ligt de prijs ver boven ons budget (250 euro per dag is met 25 man niet haalbaar). Daarom hebben we besloten de zoektocht wat open te trekken.

Eventuele oplossingen voor mobiel of tijdelijk internet mogen ook altijd voorgesteld worden.

Tot slot nog even vermelden dat we dit sinds 2003 doen en ons altijd als goede huisvader of onze locaties hebben gewaakt.
Voorstellen zijn altijd welkom hier of via PM.

Aan de mods: als dit beter in een ander forum past dan mag je dit topic uiteraard verplaatsen.
toon volledige bericht
250 euro per dag met 20/25 man. Dat is toch net niks? Of bedoel je 250 euro de man per dag?

Want anders mis ik iets... goedkoper kan toch haast niet?

Laten we het andersom draaien: wat is je max budget per persoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 03:23

Fiber

Beaches are for storming.

Elk willekeurig zakelijk budget hotel voldoet aan je eisen. Tien of twaalf kamers en een zaaltje boeken ruim van tevoren in het laagseizoen kost ook de wereld niet. Stel je bij de inschrijving gewoon een limiet van 20 of 24 deelnemers of zo en de rest gaat op de reservelijst.

Of je boekt je zaaltje in de daluren bij iets als Seats2Meet en boekt je overnachting elders via Air BnB of zo.

Of je gaat eens praten met iets als StayOkay of zo.

Sommige restaurants of kroegen hebben ook wel eens een achter zaaltje voor kaart clubjes of zo waar je gratis in mag als je het netjes vraagt en iedere deelnemer een paar consumpties afneemt. Been there, done that, got the t-shirt... :Y

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:35:
Elk willekeurig zakelijk budget hotel voldoet aan je eisen. Tien of twaalf kamers en een zaaltje boeken ruim van tevoren in het laagseizoen kost ook de wereld niet. Stel je bij de inschrijving gewoon een limiet van 20 of 24 deelnemers of zo en de rest gaat op de reservelijst.

Of je boekt je zaaltje in de daluren bij iets als Seats2Meet en boekt je overnachting elders via Air BnB of zo.

Of je gaat eens praten met iets als StayOkay of zo.

Sommige restaurants of kroegen hebben ook wel eens een achter zaaltje voor kaart clubjes of zo waar je gratis in mag als je het netjes vraagt en iedere deelnemer een paar consumpties afneemt. Been there, done that, got the t-shirt... :Y
Al deze opties zijn duurder dan de genoemde 10 euro per dag pp. Lijkt me dus niet in het straatje passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Andere optie die je nog kan overwegen is een vakantiehuis in het laagseizoen. Zeker woningen die niet in een vakantiepark staan zijn te vinden voor een redelijk budget.
Maar niet voor 10 euro pp, maar dat is ook wel erg karig. Ik zeg niet dat die plekken er niet zijn, maar ze zijn erg moeilijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 20:41

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik kan je er zo niet mee helpen helaas. Maar van andere vergelijkbare kleinschalige lanparty's wist ik wel dat een gemiddeld bedrag van €30,- per dag per persoon toch echt wel een minimaal bedrag was om zo locaties te kunnen huren. Zeker gezien jullie maar met ~20 man zitten, zal je dat wel minimaal moeten hanteren.

Voor €600,- per dag kan je dan vaak scoutinghuisjes afhuren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Onze scouting locatie zou hiervoor prima geschikt zijn en is met 6 euro pppn (min 20 personen) ook kosten technisch prima te overzien voor jullie. We hebben 3 fase aansluiting, 12 groepen en 100Mbit/s Glasvezel internet.

Alleen zitten wij in Regio Eindhoven, dus dat is waarschijnlijk te ver weg.

Mocht je toch interesse hebben, stuur gerust een DM.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 21-04-2025 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik mis hier net wat te weinig inzet om het topic levend te houden. Het handje ophouden, maar zelf niet aangeven wat jullie zelf al hebben gevonden en waarom het afviel staat er bijv al niet.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.