[Apple Familie] Leden van de ene familie naar de verhuizen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 07:49
Hoi, mijn vriendin en ik gaan samenwonen. We hebben allebei kinderen. Ik heb een gezinsabonnement met mijn kinderen en deel Apple Music, iCloud+ en Apple TV+.

Ik wil mijn vriendin en haar twee kinderen toevoegen om mijn Apple Music, iCloud+ en Apple TV met hen te delen.

Mijn vriendin heeft ook al haar eigen gezinsabonnement met haar twee kinderen ingesteld, inclusief Apple Music en iCloud+. Dus ze moet haar gezinsleden verwijderen en haar Apple Music- en iCloud+-diensten stopzetten... we willen natuurlijk niet twee keer betalen in hetzelfde gezin ;-)

Ze kan natuurlijk haar kinderen als lid verwijderen en de diensten stopzetten...

Maar...

Ze willen echt niet hun gegevens kwijtraken, zoals afspeellijsten in Apple Music en documenten en fotobibliotheek van iCloud+.

Met name Apple Music playlisten verliezen is een no go.

Hoe regel ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt die toch exporteren uit de oude, importeren in de nieuwe? En voor de zekerheid dan pas de oude abos opzeggen.

Ik weet alleen niet of dat kan met AppleTV. Of met aankopen: https://support.apple.com/en-us/117294

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:17
Volgens mij raken ze geen gegevens kwijt als je uit een gezinsabonnement stapt. Bij het uitstappen ga je defacto terug naar een Apple Account zonder abonnement.

Apple zal dan wel gaan klagen dat je meer opslag gebruikt dan waar je voor betaald en de dienstverlening blokkeren totdat je weer een abonnement neemt. Maar dat geeft niet, je nodigt je vriendin en haar twee kinderen weer uit in jouw eigen gezinsabonnement. Gegevens worden vanuit mijn ervaring niet direct verwijderd.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
F_J_K schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:12:
Je kunt die toch exporteren uit de oude, importeren in de nieuwe? En voor de zekerheid dan pas de oude abos opzeggen.

Ik weet alleen niet of dat kan met AppleTV. Of met aankopen: https://support.apple.com/en-us/117294
Hiermee zou ik sowieso geholpen zijn...maar hoe kan ik playlists exporteren uit de oude en vervolgens importeren in de nieuwe Apple Music?
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:09:
Volgens mij raken ze geen gegevens kwijt als je uit een gezinsabonnement stapt. Bij het uitstappen ga je defacto terug naar een Apple Account zonder abonnement.

Apple zal dan wel gaan klagen dat je meer opslag gebruikt dan waar je voor betaald en de dienstverlening blokkeren totdat je weer een abonnement neemt. Maar dat geeft niet, je nodigt je vriendin en haar twee kinderen weer uit in jouw eigen gezinsabonnement. Gegevens worden vanuit mijn ervaring niet direct verwijderd.
Dit gaat over het mergen van accounts, dat is hier niet aan de orde. Ik heb ergens gelezen dat als je Apple Music opzegt bij het ene account, je alle data, playlists etc kwijt bent. Op zich zou dat raar zijn....want waarom zouden die niet behouden blijven voor als je op een later moment toch weer Apple Music zou willen aanschaffen??

[ Voor 49% gewijzigd door Bartez op 22-04-2025 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakelien
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-04 15:56
"With Family Sharing, you and up to five other family members can share access to Apple services like iCloud+, Apple Music, Apple TV+, Apple Fitness+, Apple News+, and Apple Arcade."
Ik weet niet hoeveel kinderen jullie bij elkaar hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
Sjakelien schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:28:
"With Family Sharing, you and up to five other family members can share access to Apple services like iCloud+, Apple Music, Apple TV+, Apple Fitness+, Apple News+, and Apple Arcade."
Ik weet niet hoeveel kinderen jullie bij elkaar hebben
We hebben 5 kinderen samen, waarvan er eentje pas 7 is, dus die hoeft nog geen Apple Account. Dus we zijn met z'n 6-en, dat moet net passen. Tegen de tijd dat de jongste een account nodig heeft, is de oudste het huis al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bartez schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:21:
Hiermee zou ik sowieso geholpen zijn...maar hoe kan ik playlists exporteren uit de oude en vervolgens importeren in de nieuwe Apple Music?
Ik heb geen Apple Music om te proberen maar als ik Google mag geloven zijn er export en importfuncties: https://www.idownloadblog...playlist-apple-music-mac/

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
F_J_K schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:45:
[...]

Ik heb geen Apple Music om te proberen maar als ik Google mag geloven zijn er export en importfuncties: https://www.idownloadblog...playlist-apple-music-mac/
Ahja, thanx!

Komt bij mij meteen de volgende vraag op....kan ik alle kinderen op mijn Mac laten inloggen op hun account om hun playlists te exporteren en importeren, of begint de app dan te zeuren dat dat maar 1x per 90 dagen kan zoals dat vroeger in ieder geval bij iTunes ging in verband met de bibliotheek? Of is dat inmiddels niet meer van toepassing?
Pagina: 1